Ik heb een mannetje die enorme zuigkracht heeft waardoor er erg weinig spenen geschikt zijn voor hem, anders is de fles echt snel leeg.
Nu heb ik een speen (driestanden) die op een tupperfles zat (zonder merk) en dat gaat super, maar helaas niet meer te verkrijgen. Gisteren een driestandenspeen van BIDI gekocht, maar helaas standje S nog teveel melk in een keer.
Wie weet er een merk speen die een kleiner gaatje heeft, waardoor meneer rustiger moet drinken en daardoor veel minder spuugt. Ik heb nu dus maar een speen die goed gaat.
probeer eens de evenflowspeen. Voornamelijk te krijgen bij de betere drogist
inkie: even uit nieuwsgierigheid… wat is dat precies een evenflowspeen en van welk merk is dat.
Goetjes,
Debbie
moet het perse een driestandenspeen zijn…? Want ik ben zeer tevreden geweest altijd over de Avent-spenen. Die heb je in vier varianten, met een gaatje, met twee gaatjes , en zo ook met drie gaatjes, en dan de drie-standen c.q. papspeen. Bij die speen met een gaatje moeten ze echt moeite doen om het eruit te krijgen, gaat dat te traag kun je die met twee gaatjes proberen etc. De driestanden speen, van welk merk dan ook, geeft toch al gauw het risico dat hij net iets meer geeft dan je eigenlijk zou willen…
Ons ventje dronk ook uit de aventspeen, de kleinste. Maar dronk ook veelste gulzig eruit. OOk uit de difraxspeen (kleinste) drinkt hij te snel.
Ben dus ook wel benieuwd ofer speentjes zijn met nog kleinere gaatjes.
Oh ja waarvoor gebruik je een driestandenspeen??
evenflow is gewoon een merk. Het is geen 3standenspeen, maar een hele strakke speen met 1 gaatje.
zal de speen straks eens gaan halen, proberen waard. Werkt dat niet dan nog maar eens de avent drie standen speen proberen, heb ik ook nog niet geprobeerd.
inderdaad is de speen van avent degene die het het "strakst’ schijnt te zijn qua doorgifte van melk. In het VU-ziekenhuis, waar ik in september bevallen ben, adviseerden ze ook aventspenen voor de hongerige baby’s (wat mijn zoontje ook is).
groetjes donna
Bas heeft “teveel” zuigkracht en daardoor zijn bijna bij alle spenen de gaatjes te groot. Door zijn zuigkracht was voeden aan de borst ook niet bepaald een lolletje toen mijn tepels en borsten zeer gingen doen. Hij hapte ook slecht/ niet goed aan, dus meerdere oorzaken pijn.
Welkom, ik heb het ook al ergens in een ander topic geschreven, maar Teun had hetzelfde probleem.
De 3 standen speen van Avent is echt heel erg groot, dus dat loste bij ons niks op.
Ik geef hem nu de fles met de Avent nr 1 speen en ik voeg aan de voeding Nutriton (heeft amper voedingswaarde, is alleen verdikker) toe. Hierdoor wordt de melk wat dikker en moet hij dus harder zuigen en gaat de fles langzamer. Het spugen is bij Teun minimaal geworden!
Enige punt van aandacht (ik kwam daar namelijk gisteren pas zelf achter, na een aantal weken) is dat de fles wel min. 30 sec. geschud moet worden om de nutriton goed op te lossen en geen drab onderin de fles te krijgen!
Succes ermee.
misschien kun je een speen proberen van kruidvat eigenmerk en dan vanaf 0 mnd. Ik heb deze voor mijn dochter gekocht, maar deed juist eeuwen over de fles zo’n klein gaatje.
Succes ermee
zoals Johanna1978 het zegt, doen wij het ook!!
Ook ons kleintje was zo gulzig, en dronk de fles binnen 5 min. leeg!
De Aventspeen nr. 1 en nutriton werkt hier perfect.
Echt het proberen waard…, we wilden eerst al over gaan op voeding voor hongerige baby’s, achteraf dus niet nodig geweest (en dan had ook het probleem spugen hier nog bestaan)
Nu met de Nutriton wordt de voeding dikker, en spuugt hij minder.
De Aventspeen nr. 1 gebruikt hij nog steeds, terwijl je vanaf ong. 2 mnd. de nr. 2 kan gebruiken.
Groetjes van Mij
Ik zal ook eens Nutriton halen en eens gaan proberen, hoeveel doe je eigenlijk bij een fles?? Ik heb van die dure Bfree flessen gekocht en die speen was zelfs niet geschikt voor bas, misschien met nutriton nu wel.
Ik doe 2 1/2 schepje op 150 cc. Op 180 doe ik 3 scheppen.
Het is even zoeken, maar ik zou onder de advieshoeveelheid beginnen en het dan telkens een beetje verhogen als hij nog steeds gulzig drinkt.
Succes ermee, ik hoop dat het helpt!
[/quote]
Ben vandaag weer begonnen met de Bfree flessen en het lijkt tot nu toe al beter te gaan, hij kan in elk geval geen lucht meer aanzuigen.
10 dagen geleden zoog ie de fles nog binnen 10 muniten leeg en nu doet hij gerust 20 minuten over de fles?? Ik merk daardoor ook dat hij minder krampjes heeft.
Vanmorgen 2 1/2 schepje Nutriton bij de bv gedaan, maar het was aan de dikke kant, tenminste voor de Bfree speen. Zal de volgende keer maar 1 schepje erbij doen, want denk dat dat al net voldoende is.
@welkom wrote:
Bas heeft “teveel” zuigkracht en daardoor zijn bijna bij alle spenen de gaatjes te groot. Door zijn zuigkracht was voeden aan de borst ook niet bepaald een lolletje toen mijn tepels en borsten zeer gingen doen. Hij hapte ook slecht/ niet goed aan, dus meerdere oorzaken pijn.
Waarom wil je per se een 3 standen speen gebruiken, dat is toch pas vanaf 3 maanden?? De hoeveelheid melk die daar uit komt is best veel in vergelijking met een speen nr 1. Ja, en dan gaat het hard met de drinktijd. Vasco verslikte zich steeds erin…
Ik gebruik zelf ook de B-free fles en Avent fles (wissel het af) en dat bevalt prima. Vasco was ook een gulzige drinker toen hij overstapte van BV naar fles (rond 2,5 maanden). Maar ik heb toen gewoon speen nr 1 gebruikt en deze gebruikt tot ie 4 maanden was. Daarna ben ik pas overgestapt op speen nr 2 en die gebruik ik nog steeds. Ik volg niet de aanbevolen leeftijd op die verpakkingen maar kijk gewoon zelf of hij toe is aan volgende stap.
Ik heb nooit Nutriton hoeven gebruiken.
Succes!
Voor Bas heb ik al bijna alle spenen geprobeerd en op de tupperware fles zat toevallig een driestandfen speen die echt maar een klein gaatje had en daardoor de voeding langer duurde. Inmiddels gebruik ik ook de Bfree flessen bijna fulltime en dat gaat nu erg goed al voeg ik er vaak nog een 1/2 schepje nutrition aan toe, zodat hij er nog 5 minuten langer over moet doen. Nu is het spugen ook nagenoeg over en de krampjes enorm verminderd.