3 mnd oud - 4 flessen

Hallo,



Mij dochter is 3 maand oud. Ze kreeg vorige week nog 5 flessen van 180 cc + 6. Omdat ze die niet leegdronk, zijn we overgestapt naar 4 flessen.

Alleen drinkt ze die ook niet altijd leeg. Is dit een probleem?

Ze heeft ook echt geen dorst. Ze duwt de fles weg en tussen de voedingen door speelt ze en slaapt ze. Ze heeft goede poep en plasluiers.



Wat moet een kindje minimaal aan vocht binnenkrijgen per dag?

En krijgt ze met wat ze nu drinkt wel genoeg voedingsstoffen binnen.

Ze drinkt ongeveer 650/700 cc op een dag.

Ze is nu 5,5/6 kilo



Gr Yvonne

Even uitgaan van het mooie rekentabelletje van 150ml per lichaamsgewicht:



150x6= 900 /4flessen=225cc per flesje





je zegt dat ze goede plas en poepluiers heeft, maar groeit ze er ook goed op? Sommige kindjes hebben nu eenmaal minder nodig dan anderen, netzoals sommigen meer nodig hebben. Als ze goed groeid zou ik me niet echt zorgen maken, maar zou wel het cb even bellen als je er niet op gerust bent!

Toen Bram 3 maanden was, kreeg ie i.i.g geen 180 +6. Dat krijgt hij nu…al een maand ondertussen. Met 3 maanden heeft ie trouwens ook een periode gehad dat ie een fles minder wilde. Dat heeft ie zo’n 3 weken volgehouden, en toen opeens wilde hij er weer een fles meer.

mij lijkt het logischer dat je, wanneer je kindje de flessen niet leegdrinkt, je meer, maar kleinere flessen gaat aanbieden, en niet minder en grotere?? Ik mis de logica even?

JOyce drinkt momenteel nog steeds 5/6 x 120 water flesjes… ze heeft heel even op de 5 x 150 gezeten maar werd toen verkouden en dronk heel slecht…

Ze zou volgens het cb( gisteren) 800 mogen krijgen per dag…

Nou heeft ze de afgelopen 3 weken minimaal 340 tot max 740 gedronken per 24 uur… en toen 900 gram en 3 cm gegroeid mooi volgens haar lijntje…



Maar ik zou idd dan gewoon 5 kleinere flessen aanbieden ipv 1 hele fes weg te laten… ze is pas 3 maanden he… over het algemeen mogen ze pas met 5 maanden naar 4 flessen…

Maarje kindje geeft ook zelf wel aan hoeveel ze nodig heeft hoor…

En andes ga je toch een keertje extra wegen om te kijken of ze goed blijft groeien ( 150-200 per week).

hier drinkt lindsay 5 keer 180 cc op

s’ochtends wil ze wel es wat laten staan en maak me daar ook nie druk over maar bied haar dus wel echt 5 voedingen aan.



ze mocht evenueel naar 4 van het cb maar vind dat veels te jong zou idd vaker minder aanbieden en minimaal op de 5 voedingen blijven zitten

Ik zou ook terug gaan naar 5x 150 cc i.p.v. 4x 180.



Toen mijn meisjes bijna drie maanden waren heb ik ook geprobeerd naar de 180cc per fles te gaan, maar dat was toen echt te veel. En ben ik dus weer terug gegaan naar 150 per fles. Inmiddels krijgen ze 's morgens de 1e fles en 's avonds de laatste fles 150 cc (omdat ze bij deze voedingen altijd minder drinken dan overdag) en overdag krijgen ze dus 3x 180.

Een kindje heeft ongeveer 150 ml per kilo lichaamsgewicht nodig. Jouw meisje heeft dus ongeveer 825 a 900 ml per dag nodig.

Zolang je nog geen bijvoeding geeft zal je kindje nog 5 flessen per dag nodig hebben, omdat dit de eerste 6 maanden de belangrijkste bron van voedingsstoffen is.

Het is zelfs normaal dat een kindje van 3 maanden eventueel nog 6 flessen krijgt, dus misschien is het beter om te kijken hoe ze het doet op 150+5 in haar flessen? Misschien dat ze dit dan wel opdrinkt. Anders even overleggen met het CB.

Hay,



Ik wist niet dat er nog berichtjes geplaatst waren. ik kreeg geen melding in m’n mail.



Ik ben 3 weken geleden weer naar het cb geweest. Het cb vond het prima dat ze 4 flessen van 180+6 kreeg.

Dus het is al opgelost.



Gr Yvonne

dat kan ik me voorstellen dat ze daar geen probleem in zagen hoor , mijn dochter is 10 weken en drinkt ook 4 flessen maar en op het cb vonden ze dat ook niet erg :thumbup:

ik zit een beetje met het zelfde probleem.

Tess krijgt sinds haar 8 weken 5 x 180/6. Ze kwam zelf om de 3,5u om te eten, en dronk dan zo’n 170ml per keer.

Sinds een week drinkt ze maar 120 tot 140 per keer, alleen de laatste fles (rond 21.00u) drinkt ze helemaal leeg, ook al was de vorige nog maar 3u geleden. (Als ik later dan 21.00u haar flesje geef, valt ze erbij in slaap, en krijg ik haar bijna niet wakker)

Ik gaf haar de afgelopen week standaard tss 3,5u en 4u haar flesjes, maar ze vroeg er niet echt om. Als ik haar laat doen, zouden er dikwijls meer dan 4u tussen zitten.

Vandaag heeft ze geslapen tot 07.30u. Ik ga even afwachten wat ze nu doet, want om 07.30u dronk ze maar 120ml.

Als ik er 4u tussen laat kom ik vandaag uit op:

07.30

11.30

15.30

19.30

en dan…??? ik kan toch slecht na 1,5u (om 21.00u) nog een flesje geven? En nog later heeft geen zin, want dan slaapt ze.

Of ik probeer er telkens 4,5u tussen te laten (als ze niet eerder vraagt natuurlijk)

Dan kom ik uit op:

07.30

12.00

16.30

21.00

Maar, dan heeft ze er maar 4 gehad…



Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Het is en blijft altijd weer zoeken…

Joyce drinkt inmiddels ook weer 5 flessen en heeft ook een tijdje 4 flessen gedronken…

Hier heeft ze het inmiddels zo dat ze tussen de eerste en tweede fles wel 4 uur laat en daarna zo’n 3 tot 3,5 uur… dus uiteindelijk verschilt het…

en savonds maak ik haar toch maar wakker voor de laatste fles…en die krijgt ze nu als papfles…

Joyce drinkt uiteindelijk ook meestal minder dan de 150 ml per kg gewicht hoor. Mar dat had Tessa ook… en allebei zijn het lekkere meiden die goed groeien…

Kijk gewoon naar je kindje… als ze honger heeft komt ze echt wel…

hier een ander probleem. jesse krijgt nu flessen van 180 2 scheppen gewoon en 4 scheppen extra. maar na die 180 is hij nog niet tevreden een week geleden woog hij 5.6 kilo. ook tussen de flessen door slaapt hij slecht en is hij erg onrustig. staks ga ik naar het cb om te vragen of hij geen 4 flessen van 220 mag gister heeft hij perongeluk om half 7 zijn laatste flaes gehad (was vergeten de wekker tezetten om 23 uur) en hij kwam pas vanmorgen dus hij kan het wel wat denken jullie?

ik ben gisteren nog bij het cb geweest (K&G hier, ben belgisch), en ze hadden er geen probleem mee dat Tess soms maar 4 flessen drinkt. Wanneer ze de flessen van 180/6 begint leeg te drinken, mag ik gerust 210/7 geven.

Tess weegt nu 5,450kg.

Hoi,

Wat herkenbaar dat flessenprobleem.

Teun is nu 2 maand en 3,5 week en drinkt sinds deze week 5 flessen van 180+6.

Hiervoor dronk hij 3x150 en 3x 120, maar van het cb mocht hij veel meer hebben. Hij moet uiteindelijk op een liter uitkomen. Sindsdien ben ik begonnen met aanbieden van meer voeding, maar hij neemt alles!!! Wel is sindsdien het pruillipje en de eenmalige snik aan het eind van de fles over…



Hij spuugt wel veel meer, dus ik had vandaag net besloten dat ik hem wat minder zou geven ( 20 cc per fles minder behalve de 1e en laatste fles, dus flessen van 180 totaal). Maar prompt liet hij vanochtend bij de eerste fles 30 cc staan. Het lijkt er dus op dat ook mijn boeddhabeeldje een keer genoeg heeft haha!



Toen Teun op 6 flessen zat gaf ik hem 's morgens trouwens wel 2 flessen kort achter elkaar (120 cc) en die dronk hij dan ook vrolijk leeg. Om 5.00 uur en om 7.00 uur. Heb geprobeerd om minder te geven om 5.00 uur, maar dat pikte meneer niet…Hij had echt honger.

@Lydia, ik geef in alle flessen 180 + 6 van de extra voeding en sinds een week stabiliseert de ‘hongervraa’ en gaat Thymen ook langer doorslapen, van half zes naar 7 uur. De laatste fles is nu om 22.00.



Ik zit nu op 7.00 - 10.30 - 14.30 - 18.00 - 22.00 ! Thymen heeft blijkbaar de extra voeding nodig. Hij woog vorige week ook 6,5 kilo :shock: , nou ja, bouwt voort op zijn geboortegewicht van 4200 gram op 38 weken zullen we maar zeggen. Hij is ook extreem lang, 63 cm.



Gewoon proberen en wie weet!

@cinnemie wrote:

ik zit een beetje met het zelfde probleem.

Tess krijgt sinds haar 8 weken 5 x 180/6. Ze kwam zelf om de 3,5u om te eten, en dronk dan zo’n 170ml per keer.

Sinds een week drinkt ze maar 120 tot 140 per keer, alleen de laatste fles (rond 21.00u) drinkt ze helemaal leeg, ook al was de vorige nog maar 3u geleden. (Als ik later dan 21.00u haar flesje geef, valt ze erbij in slaap, en krijg ik haar bijna niet wakker)

Ik gaf haar de afgelopen week standaard tss 3,5u en 4u haar flesjes, maar ze vroeg er niet echt om. Als ik haar laat doen, zouden er dikwijls meer dan 4u tussen zitten.

Vandaag heeft ze geslapen tot 07.30u. Ik ga even afwachten wat ze nu doet, want om 07.30u dronk ze maar 120ml.

Als ik er 4u tussen laat kom ik vandaag uit op:

07.30

11.30

15.30

19.30

en dan…??? ik kan toch slecht na 1,5u (om 21.00u) nog een flesje geven? En nog later heeft geen zin, want dan slaapt ze.

Of ik probeer er telkens 4,5u tussen te laten (als ze niet eerder vraagt natuurlijk)

Dan kom ik uit op:

07.30

12.00

16.30

21.00

Maar, dan heeft ze er maar 4 gehad…



Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.






dat kan toch best goed hoor , als jou kindje dat goed vind zou ik het gewoon doen , mijn dochter had dat laatste schematje ook dik een maand nou , en dat ging super