morgen geef ik 3 mnd. bv wat voor mij een hele mijlpaal is want bij mn zoontje heb ik 3 mnd bv gegeven. bij hem had ik me voorgenomen 6 mnd bv te geven…vast een makkie…maar dat viel dus zwaar tegen. na 2,5 was hij heel onrustig aan de borst en ronk slecht …hij begon zelfs af tevallen…toch kon ik niet stoppen met bv geven , maar omdat hij begon af te vallen ben ik toch maar op volledige fv overgegaan. heb tot 4 mnd geprobeerd mn productie weer op gang te brengen dmv kolven maar het ging gewoon niet meer.Ik had echt heeeeel veel moeite met afscheid nemen van bv voelde me echt een slechte moeder.
Toen ik in verwachting was van mn dochtertje riep ik ow ik ga weer bv geven maar als het niet lukt doe ik niet moeilijk hoor en stap ik zo over op fles…maar op de 1 of andere manier lukt dat niet en heb ik zoiets van elke dag dat ik langer geef is mooi meegenomen. Ik vind het dus best zwaar…zeker omdat ze niet echt een ritme heeft en omdat het hoop onzekerheid met zich meebrengt waardoor ik haar maar blijf aanleggen.
Ze kan erg moeilijk in slaap komen…gisteren ook ze bleef maar huilen en op dr handjes sabbelen…dus ik denk leg haar maar aan …maar ze wou niet drinken probeerde het niet eens…kreeg zelf een beetje het idee dat het kwam omdat het niet snel genoeg toe schoot.ze begon echt vreselijk over stuur te raken en mn moeder hart brak echt. ik gaf haar aan dr vader en ik ging een flesje kunstvoeding maken…kom ik terug met flesje slaapt ze hahaha. ikke blij dat ik dat flesje niet hoefde te geven.
maar toen ze in bedje werd gelegt begon ze weer te huilen dus ik nam haar lekker bij me in bed en mn vriend kwam weer aan met dat flesje kunstvoeding…ik duwde hem weg van nee mijn melk is beter hihi. en ze heeft uiteindelijk toch nog heerlijk gedronken en is in slaap gevallen.
sorry voor het lange verhaal maar wilde het gewoon even kwijt ben zo blij dat ze nog steeds niks anders op heeft dan mij melk… :mrgreen: .en hoop er nog een maandje achteraan te plakken . het liefst zelfs 3…maar vind het best zwaar hoor.
En mn schoonmoeder maar roepen: ze is gewoon toe aan kunstvoeding :wall: dat negeer ik maar gewoon…ze heeft nooit bv gegeven dus weet niet beter.
:-* inge
Wat goed van jou dat je toch doorzet. Maar wat een gezeur altijd van mensen over kunstvoeding… :doh: ik heb dat ook gehad maar dan meer van dat hij met 6 mnd geen bv meer nodig heb omdat hij dan ook al bijvoeding krijgt duh. Ik weet je moet het negeren en lekker doorgaan met hoe jij het wilt maar van binnen begint het dan te koken. Ik wilde gestopt zijn voordat ik ging werken, heb een half jaar verlof gehad, omdat ik niet wilde kolven maar ik kan het ook niet, vind het nog veel te leuk. Dus gewoon lekker doorgaan en pas stoppen wanneer jij en je dochterje er aan toe zijn. :thumbup: :thumbup:
Snoepje
GEFELICITEERD met jullie mijlpaal en tja ik weet ook niet wat het is, maar mensen denken altijd dat kv ‘beter’ dan bv is…
:think: Hoe kan iets dat mensen sind een paar jaren in een lab maken ooit beter zijn dan wat de natuur al millionen van jaren maakt? :think:
Oh, herkenning…
Bv een makkie? Degene die me dat de eerste maanden in m’n gezicht gezegd had, had ik een mep verkocht :oops: NU is het een makkie, maar die eerste maanden was het echt bal hoor. :?
En ook ik had moeite met die flesjes KV, die we hier wel gegeven hebben. Achteraf gezien compleet overbodig, daar baal ik nog steeds van.
Leg eens wat meer uit over je ‘probleem’? Ze kan moeilijk in slaap komen, zeg je, dat herken ik ook. Sabbelen op haar handjes lijkt wel op een hongersignaal, en dan gefrustreerd aan de borst omdat de melk niet snel genoeg toeschiet… was ze misschien al té hongerig?
Trouwens, van harte gefeliciteerd met jullie mijlpaal!! Drie maanden was ook mijn eerste streven, alles daarna was mooi meegenomen. Nou, ik geef nog steeds bv en was nog niet van plan te stoppen! :mrgreen:
ze komt heel slecht in slaap al sinds dr geboorte…ze wil dan steeds maar drinken en valt dan na een paar slokjes bij mij in slaap…maar zodra je dr nerlegt is ze weer wakker ze slaapt ook maar zelden heel diep.
omdat ik dacht dat het van de krampjes kwam legde ik dr soms ff in dr maxi cosie of in haar wip stoel want dan ligt ze niet helemaal recht en dan sliep ze wel goed. ze is ook erg bewegelijk dus ben ik haar goed strak in een omslagdoek gaan wikkelen…wat een tijdje werkte maar nu dus ook niet meer. Ik kreeg gisteren dan ook niet echt het idee dat ze honger had maar meer dat ze zo oververmoeid was dat ze trosst zoch bij het drinken en zo in slaap wilde vallen…maar ze had de rust niet eens om te happen en te gaan drinken…en omdat ze zo heel hard begon te huilen ga ik toch twijfelen en vandaar dat ik maar een flesje ging maken.
Ze is ook een heel erg onrsutige drinker…lijkt wel of ze dan heel erg last heeft van krampjes…ze beweegt heel erg met dr voetjes en perst een beetje…ze laat ook 100 keer los dus echt lekker ontspannen drinken is er ook niet vaak bij. Ze spuugt best veel en laat heel veel scheetje hihi…
Verder is ze eigelijk een heel tevreden bewegelijk meisje dat volop lacht en brabbelt…ze slaapt alleen veels te weinig.
:-* inge
Probeer eens om als je binnen 2 uur opnieuw aanlegt dezelfde borst te geven (dus pas na 2 uur de andere borst geven en zo verder…
Bijv voeding van 20 uur, links…rechts eindigend… 20.30 rechts… 21.30 rechts…
22.00 rechts…links eindigend…enzo verder…
Ze krijgt dan meer vette achtermelk binnen waardoor er minder krampjes zijn. Verder kan sabbelen op handjes en niet willen drinken ook wijzen op zuigbehoefte heb je al eens een speentje geprobeerd? Een gezonde normaal gevoede baby die zich makkelijk tevreden stelt met een speentje heeft namelijk geen honger maar wil lekker sabbelen…