3 ml is 3 cc?

is dit zo? t gaat namelijk over het toedienen van medicijnene, dus wil ik het wel zeker weten of het zo is :oops:

Ja, dat is zo. CC is een oude term, mag in het zkh officieel niet meer gebruikt worden, maar idd, 1 cc is hetzelfde als 1 ml.

oh is dat zo…hiet gebruiken we het nog met regelmaat

Tja, dat kan natuurlijk, maar hier in het hoge noorden is het een niet gewenste term :wink: . Ook vanuit de opleiding wordt er bij ons erg op gewezen.

Ja, cc is niet echt een oude term :think:

er zit te weinig pretnison in dat flesje… nu na een keer gebruiken is het al bijna op… dus vandaar dat ik ging twijfelen!



dus ff kijken hoe het gaat! als het morgen niet beter gaat dan moet ik toch meer…



k he bmaar gekregn voor drie keer, dat was de bedoeling, maar nu na één keer is de helft er al uit :shock:

ik ben ook verpleegkundige en in het noorden, maar wij gebruiken gewoon de therm cc nog hoor :think:

Schrijven de artsen ook daadwerkelijk cc’s voor? Of gebruiken de vpk’s zelf die term dan?

Hier gaat alles gewoon in ml., althans, de medicatievoorschriften van de artsen. Vpk’s schrijven soms nog cc’s

De bedoeling is om van de cc’s af te komen en gewoon de algemene en officiele term ml aan te houden.



Is voor de patienten over het algemeen ook minder verwarrend en zo kun je dus bovenstaande vragen voorkomen :wink: .

artsen schrijven de therm cc voor ja. naar patienten toe gebruiken we meestal zelf de therm ml.

Maar bij vooral de oudere patienten is het juist omgekeerd. als ik begon over ml vroegen zij naar het aantal cc :roll: