3 Maanden en (te weinig?) slapen overdag...

Mijn zoontje is nu 3,5 maand oud en het slapen is 's middags een probleem. Hij slaapt nu van 20.30 uur tot 8.30 uur (met om 23.15 uur nog een fles). Vervolgens gaat hij naar bed van 10.30 uur tot 12.30 uur. Dan rond 13 uur een fles en dan gaat hij rond 15.00 uur naar bed maar dan slaapt hij altijd maar 45 minuten. Ik laat hem wel meestal in bed liggen tot de volgende fles maar dan huilt hij af en aan, slapen komt er dan niet meer van. Met het gevolg dat hij het niet trekt tot de fles van 20.00 uur. Hij wil dus 's middags eigenlijk niet voldoende slapen met het gevolg dat hij daarna niet te genieten is omdat hij zo moe is.

Hoeveel slapen jullie baby’s van deze leeftijd? Mijn zoontje is overigens al 7,5 kg. Zou het kunnen dat hij door zijn grootte en gewicht wat minder slaap nodig heeft? Hij slaapt dus 's avonds/'s nachts een uur of 12 en dan overdag max. 3 uurtjes.

Mijn dochter is nu 4,5 maand

Ze krijgt de fles om 7.00 en dan om 11.00 de volgende

Dan is ze moe en slaapt ze meestal van half 12 tot een uur of 3

De volgende voeding tegen 19.00 en dan slaapt ze tot de volgende dag 7.00

ik zou hem proberen s’ochtends iets langer wakker te houden en iets korter te laten slapen.

Hier sliepen ze rond die leeftijd snachts van 7 tot 7 en dan van 9.30 tot 12 en dan van 2 tot 16.00 uur nog es en dan soms onder het eten nog een haze slaapje en dan dus om 19.00 uur weer naar bed.

Nu zitten die 2 lange slaapjes wel erg dicht op elkaar en kan het zijn dat hij s’middags in eerste instantie niet moe genoeg is om dan tegen etenstijd helemaal in te storten.

Isa is ook 3,5 maand.

07.15 uur eerste fles, daarna meestal terug naar bed tot 09.30.

's middags tussen 13.00 en 15.00 meestal een dutje en daarna niet meer tot bedtijd (rond 19.30 uur)

af en toe ligt ze tussendoor ff 10 minuten te tukken in de box of wipstoel.

Isa is dus ook geen slaperd! Maar ze gaat erg graag naar bed rond 19.30 uur :mrgreen: , en slaapt dan ook door tot de volgende ochtend (en is boos als ze de fles om 22.30 uur nog krijgt :inlove: )

O ja en Isa weegt nu 5,5 kg dus veeeel lichter dan je zoontje…

Veron is ook 3,5 maand en ong 6 kg

Nou die slaapt ook heel weinig overdag als ik dat van jou lees denk ik jeetje haha

Meestal komt hij tegen 6 uur smorgens dan is ie wakker tot een uur of 9 dan slaapt hij hooguit een uurtje dan wakker tot een uur of 4 a 5 en dan een tukkie omdat ik hem dan niet wil laten slapen dan tegen half 8 naar bed en een late fles om 23 uur en meestal word hij dan tegen 4 uur even wakker voor een speentje dus ook geen slaper :mrgreen: