3 maanden en bijvoeding?, echt probleem hellup

Ik weet dat hier al veel topics over zijn maar ik zit echt met een apart probleem.

Mijn dochtertje van ruim 3 maanden drinkt slecht. Ze huilt tijdens de voeding.

En ze heeft absoluut geen spruw en krijgt nog geen tandjes.

CB kan me niet helpen en de ha weet het ook niet.

Ik geef flesvoeding van nutrilon. Tegen krampjes gaf ik rooibosthee en ben dat blijven geven omdat ze dat zeer tevereden wegdrinkt in tegenstelling tot de melk.

Ook heb ik ander soort voeding geprobeerd , dan is het de eerste dag nog nieuw en klokt ze het zo weg en hoe langer ze het krijgt dan is het weer huilen. Als ik dan overdag voor de afwisseling venkelthee geef dan drinkt ze die dag weer goed.

Mijn idee: ze wil afwisseling.

Nu mijn vraag, mag ze al bijvoeding? en dan puur voor de smaak dus denk aan 1 of 2 theelepeltjes banaan oid.

Of danoontje start omdat die gemaakt is van opvolgmelk en dus geen bende bevat die haar darmen nog niet kunnen verwerken.

Kan dat of denk ik in de verkeerde hoek?

Ze is dus kern gezond maar het blijft een gedoe met de voeding.

Ik zit nu op 5x150 dus op zich niet heel weinig maar het gaat er met moeite in.

Het is niet te warm niet te koud, speen ruim genoeg enz… heb alles al geprobeerd.

Hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft.

:-*

niemand???

Is inderdaad een moeilijk probleem. Als je met 4 maanden al met bijvoedingen begint is vaak al te vroeg, omdat de darmen er nog niet klaar voor zijn.

Ik kan je helaas ook niet verder helpen, ik had juist het omgedraaide probleem.

Ik heb het wel gedaan met 4 maanden maar om een andere reden dan jij: ik had een erg hongerig kindje. Ze had ook vaak krampjes dus ik was erg voorzichtig ermee. Ben begonnen met wat groente omdat ik had gelezen dat dat minder agressief zou zijn dan fruit. Hier is het goed uitgepakt want de krampjes verdwenen als sneeuw voor de zon en ze was er echt aan toe want binnen een week at mevrouw een half 4 maanden potje leeg.

Het blijft een moeilijke beslissing maar het is jouw kindje en jij kent haar het beste. Ik ging destijds uit van: we proberen het en als het niet goed gaat dan stoppen we er onmiddellijk weer mee.

Ik ben ook met 4 maanden begonnen met een beetje bijvoeden, maar 3 1/2 maand is wel aan de vroege kant lijkt me.

Maar je kunt het proberen misschien met wat rijstebloem, dat vinden veel kindjes erg lekker in de fles.

@Ashes wrote:

Ze is dus kern gezond maar het blijft een gedoe met de voeding.

Ik zit nu op 5x150 dus op zich niet heel weinig maar het gaat er met moeite in.Het is niet te warm niet te koud, speen ruim genoeg enz… heb alles al geprobeerd.

Hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft.

Zolang het nog gaat zou ik het gewoon zo houden.
Kinderen komen steeds in fases..wellicht nu ook
moeilijk met eten..maar ze eet wel. Zou niet al
gaan beginnen met andere dingen,voor de afwisseling
zoals jij zegt want wanneer houd het dan op.....op een gegeven moment
heb je heen alternatieven meer als je steeds wat nieuws 'moet'
blijven aanbieden. Danoontje zeg jij is van opvolgmelk dus bevat geen bende. Maar er zit wel onwijs veel suiker in.......
Ik zou nu niet al gaan experimenteren hoor met bijvoeding, zou nog even
wachten.

Met Anne zijn we met 4.5 maand begonnen met bijvoeden omdat ze aan 1 liter kv en rijstebloem niet meer voldoende had. Dus ook een hele andere reden dan jij aangeeft. In jou geval denk ik dat je idd in de foute hoek denkt. Ik kan me indenken dat je radeloos wordt als iedere fles een gevecht is, maar zolang ze er voldoende aan heeft is bijvoeden niet noodzakelijk en dus ook niet aan te raden.

Heel veel sterkte

ik zou er toch echt nog niet mee beginnen. Zolang je kindje wel gewoon genoeg groeit, zou ik niet het risico nemen dat je haar darmen, door te vroeg te beginnen met bijvoeding, beschadigt, of dat je haar met een allergie opscheept. Als je al besluit te beginnen, zou ik vooral niet met danoontje beginnen. Dat geef ik mijn kind nu nog niet eens omdat ik het troep vind, laat staan voor een kind van 3,5 maand.

Je zegt dat je Ha en CB je niet kunnen helpen. Maar ze zeggen toch wel iets??? Het lijkt me heel frustrerend als het zo niet lekker loopt zoals bij jou, en als je vervolgens van je ‘hulplijnen’ te horen krijgt dat ze er niks aan kunnen doen… :?

ik hoop voor jou dat het snel overwaait, want een tip van wat je wel zou moeten doen, heb ik eigenlijk niet.

succes!

Bedankt voor de reacties, ik wacht nog even ik ga eerst kijken of een andere fles misschien werkt dat het voornamelijk lucht is. Ik heb de avent flessen door mn man laten testen en die trekt ze vacuum dus misschien dat dat het probleem is…

@Ashes wrote:

Bedankt voor de reacties, ik wacht nog even ik ga eerst kijken of een andere fles misschien werkt dat het voornamelijk lucht is. Ik heb de avent flessen door mn man laten testen en die trekt ze vacuum dus misschien dat dat het probleem is

wat dat betreft kan ik je de Difrax flessen van harte aanbevelen :thumbup:

@Paschal75 wrote:

@Ashes wrote:
Bedankt voor de reacties, ik wacht nog even ik ga eerst kijken of een andere fles misschien werkt dat het voornamelijk lucht is. Ik heb de avent flessen door mn man laten testen en die trekt ze vacuum dus misschien dat dat het probleem is

wat dat betreft kan ik je de Difrax flessen van harte aanbevelen :thumbup:

Ja inderdaad, de Optifles van Difrax (die kromme dus) :thumbup:

Noa zuigt ook ALLE flessen vacuum, behalve die dus!

ik heb ze gehaald dus nu proberen, ben benieuwd :smiley:

Ik zou inderdaad lekker bij de melk blijven hoor!

Gelukkig heb je dat al besloten, maar bedenk je wel dat als je te vroeg met allerlei voeding begint je het gevaar van allergie loopt.

Mijn advies, stel bijvoeden zo lang mogelijk (tot 6 maanden) uit!

Als ze zo huilt tijdens de fles drinken kan het ook zijn dat ze last heeft van voedselallergie. Zeker geen bijvoeding tot 6 maanden dan. Ik heb 2 kids gehad met vo, ook huilen tijdens fles en nog veel meer, maar het zou ene kenmerk kunnen zijn.

Ik ben begonnen met bijvoeden toen Kitana 3.5 maand oud was.

Dit was omdat ze haar melk bijna nooit opdronk, ze at bijna niks en daarom mocht ik van K&G beginnen met fruit.

Na een week at ze al een hele banaan, appel en sap van een appelsien en een glutenvrije koek.

Sindsdien is ze trg gewoon beginnen drinken.

Ik gaf ook wel af en toe is een fles vanillepap toen ze 5 maanden was dat vind ze heel lekker.

Nu krijgt ze ook al een week of 3 groente en patatjes.

Kitana eet nu eindelijk heel goed ze drinkt haar flessen tot de laatste drup leeg en ook al haar groente en fruit eet ze op.

Iedereen zegt wel dat het beter is om niet bij te voeden tot ze 6 maanden zijn.

Maar dat is niet bij elk kindje zo Kitana had dus behoefte aan vast voedsel.

@Ashes wrote:

Bedankt voor de reacties, ik wacht nog even ik ga eerst kijken of een andere fles misschien werkt dat het voornamelijk lucht is. Ik heb de avent flessen door mn man laten testen en die trekt ze vacuum dus misschien dat dat het probleem is…

hoi ff tip kwa vacuum als je de dop een klein beetje open draait gaat de lucht zo weg kan ook tijdens het drinken.

maar dat zal je zelf ook wel ondekt hebben :oops:

eeuwen oude tip :oops:

Hoe gaat het nu?