3 kinderen: bakfiets of fietskar?

Ik koppelde de fietskar maar zelden af overigens. Wel als ik met twee kleintjes de stad in wilde ofzo, dan is het wel makkelijk. Voor supermarkt of school vond ik het teveel gedoe en pakte ik mn ringsling erbij, zat de kleinste dan binnen drie sec lekker in en had ik mn handen vrij.

En wat betreft het niet zien van je kindjes; als ze goed vastzitten kunnen ze niet echt kwaad in die kar he. Als je je oudste niet vertrouwt naast de baby, zet je die alsnog op een fietsstoeltje. En even achterom kijken kan natuurlijk zovaak je wilt.

Er bestaan overigens ook achteruitkijkspiegels voor!

Wij hebben sinds een paar maanden een bakfiets en ik vind hem geweldig! Mijn sz heeft een fietskar en ik heb mijn kinderen toch echt liever in de bak voor me, dan in zo’n losse kar erachter.

Hij fietst ook helemaal niet zwaar of lastig. Ik heb wel met trapondersteuning, gezien medische klachten, maar heb die ook wel eens gewoon uit staan. 7 versnellingen, heerlijk! We hebben hem echt al heel vaak gebruikt en de kindjes vinden het ook iedere keer weer super.

welk merk hebben jullie angelbaby?

een babboe big (met trapondersteuning)

Nou, mijn man de reacties ook laten lezen en eigenlijk weten we het wel: een fietskar. :smiley: :thumbup:

Ook besloten hem nu al te gaan aanschaffen omdat ik al weer bekkenklachtjes heb en de oudste op fiets tillen wordt al wat lastig. En fietsen met één voor en één achter en dikke buik straks zie ik ook niet zo zitten. En daarbij: de herfst/ winter met veel regen komt eraan (hoewel; hebben we al een poosje last van… :roll: ), dus fietskar is dan ook handig om de kinderen lekker droog mee te vervoeren. :wink:

Nu even op onderzoek uit wat een fijne is. Lees al: niet de goedkoopste.

tja ik vind de bakfiets ook veeeeel :inlove: :inlove: :inlove: dan een fietskar, maar het gaat ook om het gemak hé :mrgreen:

fietskar van nordic cab is overigens erg smal en ideaal om te bouwen vond ik zelf. Babyschaal past makkelijk met kind er naast en toch pas je door alle deuren!

@Es2407 wrote:

Nu even op onderzoek uit wat een fijne is. Lees al: niet de goedkoopste.

Wij zijn in Hillegom in een winkel gaan kijken met kinderen erbij om te passen. Er zijn veel verschillen, wij hebben uiteindelijk getwijfeld tussen de nordic cab (makkelijk om te bouwen en smal en rugleuning kan plat) en de KidCar twister xl (nog smaller en erg ruim van binnen, maar alleen een tas voor bagage). Uiteindelijk voor de laatste gekozen, omdat mijn dochter al 4,5 is en ook nog lang voor haar leeftijd. Nu kan ze er zeker wel in tot ze 6 is. En ik heb toch fietstassen voor boodschappen.

Op die Kid Car modellen was mijn oog ook al gevallen :mrgreen:

Ze hebben ook nog een ander ‘sportief’ model waar wel bagageruimte achter zit; hebben jullie die ook geprobeerd? Was misschien wat kleiner. En hebben jullie er vering bij gedaan (kan als optie)? Waarom wel/ niet? Sorry voor de vragen hoor :oops: , maar tis best een aanschaf en in de fietswinkels hebben ze vaak maar een paar modellen (en Hillegom is wel erg ver weg voor ons…).

@ Emma: Ja, een bakfiets heeft ook echt wel wat! Heel gezellig ziet het eruit. Vandaar ook onze twijfel aanvankelijk. Maar ben bang dat wij er toch wat te praktische types voor zijn… 8)

@Es2407 wrote:

Ze hebben ook nog een ander ‘sportief’ model waar wel bagageruimte achter zit; hebben jullie die ook geprobeerd? Was misschien wat kleiner. En hebben jullie er vering bij gedaan (kan als optie)? Waarom wel/ niet? Sorry voor de vragen hoor :oops: , maar tis best een aanschaf en in de fietswinkels hebben ze vaak maar een paar modellen (en Hillegom is wel erg ver weg voor ons…).

Wij hebben een kidcar comfort met vering (verstelbaar) en verstelbare rugleuning. Ik gebruikte de fietskar vaak om naar het strand te fietsen en op de terugweg zette ik vaak de rugleuning naar achter en sliepen ze heerlijk. Met boodschappen doen kon ik er behoorlijk wat in kwijt en had ik veel, dan zette ik de rugleuning wat naar voren en had dan meer ruimte.

Het aan en afkoppelen gaat zeer eenvoudig waardoor je snel van fietskar naar wandelwagen kan. Hij rijdt en zwenkt heel soepel.

Ook zit er een soort van beveiliging op dat bijv. bij een scherpe bocht niet de fietskar kan omvallen. Het enige dat om kan vallen is je eigen fiets.

Overigens zijn wij van plan de onze weg te doen, dus mocht je interesse hebben dan kan je altijd pb-en. Onze meiden fietsen allebei al een tijd gewoon met ons mee en de fietskar staat werkeloos in de garage.

@Es2407 wrote:

Dat model ook gezien, maar die was toch lager en had minder beenruimte. Vering vonden we te duur worden :oops: , aangezien mijn zoontje vrij groot en al aardig sterk in zijn nek is. Wel de luxe babyschaal die je er als mandje uit kunt halen en overal kan neerzetten. Daarvan geen spijt, want m’n zoontje valt direct in slaap als hij in de kar ligt en dan kun je hem dus slapend je huis indragen en laten slapen in het mandje.

@kloos wrote:

mij lijkt een fietskar niks :? sorry…vind het maar een eng idee dat er een kar achter je fiets aan zit…

tja, zo vind ik het doodeng dat als ik voorbij een in de weg geparkeerde auto wil kijken je met zo’n bakfiets eerst de kinderen (die zitten immers vooraan) half de weg op moet duwen voor je zelf iets kan zien. Niet mijn gevoel van veiligheid. Wij gebruiken nu al 6 jaar de fietskar met heel veel plezier en zeker met 3 kinderen dicht op elkaar. Ideaal ding! Ook in slecht weer zitten ze lekker beschermd. Wij zijn helemaal fietskar fans!