Hey meiden,
Mijn zoontje van bijna 3 kan sindskort zelf het traphekje open maken.
Op zich geen probleem maar hij kan ook boven het traphekje open maken. En nu werd vanmorgen mijn man net op tijd wakker, maar als hij zelf naar beneden gaat lopen met zijn slaapzak nog aan dan gaat dat natuurlijk fout…
En nu komt de kleinste nog niet uit bedje maar als die dat dadelijk wel doet en dat hekje staat open dan…
Heeft er iemand tips om dit probleem op te lossen??
Alvast bedankt!!
ps. als het hier fout staat dan hoor ik het wel…
euhm een ander soort traphekje nemen?
Wij hebben er beneden eentje die je met veel kracht omhoog moet trekken, dat kan een kind van 7 jr NET.
Daarnaast heb je nog hekjes met haakjes, schuifjes etc dus misschien eens gaan testen in de winkel? :think:
Die van Kiddyguard schijnen ook moeilijker door kinderen open te maken te zijn.
Zelf hebben we er nu 1 van Ikea. Deze is vrij simpel. Mijn jongste dochter is nu 13 maanden en snapt al hoe dat hekje werkt. Ze krijgt hem gelukkig alleen nog niet omhoog, dus nog niet open…Maar gaat niet lang duren ben ik bang :?.
Hem in elk geval 300000000000000000x uitleggen dat hij niet alleen, met slaapzak, de trap af mag.
Hier een traphekje die niet meer “op slot” kan en een jongste kind die goed kan traplopen, maar ja, daar heb je ook niks aan natuurlijk
Hij zit er nu eigelijk alleen nog maar bij ons omdat het overloopje zo smal is en ik bang ben dat er eens iemand naar beneden valt als hij van de ene slaapkamer naar de andere rent, of wanneer ze tegelijk de badkamer in willen.
Slaapzakje uitdoen.
Oefenen hoe hij de trap af moet lopen.
Zeggen dat hij eerst bij papa en mama moet komen.
Ander traphekje.
Wij hebben een traphekje bij de slaapkamerdeur een traphekje en onze zoon krijgt veel traphekjes open maar deze niet.
Hij hangt net zo hoog dat hij er niet lekker bij kan en er ook niet onderdoor kan.
idd een ander soort traphekje nemen.
mijn zoontje van 1 die kan op de opvang 1 van de traphejes open maken en een andere die ze hebben krijgt hij niet open.
gelukkig krijgt hij degene open die naar de verschonings ruimte open en niet die naar de gang en dus naar buiten
mijn dochter ging met 2 al zelf de trap af,op de kontje,gaat perfect
Bij de meeste traphekjes staat aangegeven dat ze tot 24 maanden zijn.
Dat hebben mijn kids zeer letterlijk genomen…Jo kreeg hem met 24 maanden op, Eli al iets voorbij de 18 maanden (omdat Jo hem forceerde,dus hij functioneert niet goed meer).
Tijd om het over een andere boeg te gooien dus…
Ik zie het traphekje als vertraging…ik hoor wanneer ze bezig zijn en kan nog reageren…maar als het er op aankomt kunnen ze prima alleen de tra af…(als het mag van ons).
Het is nog wel eens lastig,maar de traphekjes zitten er enkel nog om een kleine vertraging in te bouwen of ivm wild speelgedrag boven,maar echt een functie hebben ze niet meer.
Ik denk dat 3 jaar een mooie leeftijd is om te kijken wat je kindje kan…anders er toch inbrengen dat ze niet alleen de trap af mogen,maar wachten op jou…zoiets? Beneden is het hek al weg bij ons…
Succes in ieder geval…blijft lastig…
ps…Eli begon na de 18 maanden over het hek heen te klimmen…op de zoldertrap kreeg hij hulp van de treden…erg lastig…moesten dus altijd snel reageren als we iets hoorden…maar uiteindelijk heeft hij niet veel geexpirimenteerd…hebben hem 2 x huilen half over het traphek aangetroffen, hij voelde dat hij niet verder kon…
Erg eng…trap hoger zetten had geen zin…hij gebruikt de trap zelf om over te klimmen…nu mag hij hem zelf open maken…liever dat dan er overheen vallen…(al is hij wel ruim 1 jaar verder nu…).