3 jaar en 's morgens vroeg wakker en 's middags nog slapen

Even een vraag. Mijn zoon is nu ruim 3 jaar en word 's morgens om 6.00 uur wakker. En hij slaapt ook nog 's middags 2 uur. Nu wil ik graag proberen dan hij 's middags niet meer slaapt en hopen dat hij 'smorgens niet meer vroeg wakker word. Maar het probleem is dat hij leterlijk om 12.30- 13.00 in slaap valt. Ook als ik hem dan weer wakker maak dan slaapt hij na 10 min weer.



Hebben jullie misschien tips



groet anita

Mag ik vragen hoelaat hij naar bed gaat s avonds?



Misschien (ik wil je niet ongerust maken) is hij ziek. Tja weet niet goed hoe ik dat makkelijk moet brengen. Maar ik sliep altijd best veel en kon s middags ook overal in slaap vallen. Ik had een aangeboren hartafwijking en daardoor was ik vaak moe. Verder merkte je weinig aan mij. Misschien is jou kereltje lekker energiek en is er niks aan de hand, maar dit schoot mij te binnen. Verder weet ik ook niet of het normaal is om nog s middags te slapen op 3 jarige leeftijd.



Hopenlijk reageren er meer op je vraag waarbij de kindjes gezond zijn en ook s middags nog slapen.

Hier is de kleine man nog geen 3 (duurt nog een paar maandjes), maar slaapt ook nog als een blok 's middags hoor. Hij kan zo heel de middag slapen als hij een “goede” dag heeft :lol: Hier is hij ook een tijdje erg vroeg wakker geweest en ik heb vanalles geprobeerd. Wakker houden, later naar bed, eerder naar bed,maar helaas… nu zijnwe weer bij af, meneertje gaat gewoon naar bedje toe. Er komt vanzelf een moment dat hij het niet meer nodig heeft. Sommige kindjes worden nu eenmaal vroeg wakker en waarom zal je nooit achterkomen ben ik bang…



Mijn zus kon zelfs 's vaak middags niet naar school toe toen ze 4 was. Die trok het niet, die sliep toen ook nog. Ik denk echt niet dat je je druk hoeft te maken hoor, de ene mens slaapt nu eenmaal meer… Lekker laten liggen en zelf maar accepteren dat jullie dag vroeg begint :wink:

Vaak is het teken om het middagslaapje af te schaffen als je kind savonds niet meer in slaap kan komen…



Snap dat het vervelend is als je zoon al zo vroeg wakker is. Ik weet niet hoelaat/vroeg hij savonds naar bed gaat??? Ik zou eerder daar wat aan veranderen ipv het middagslaapje, want dat heeft hij duidelijk nog nodig zo te lezen…

En vaak kan je proberen wat je wil maar op de een of andere manier hebben die kids een interne wekker die altijd rond dezelfde tijd afgaat :wink:





Persoonlijk vind ik 6uur nogal meevallen, tigo was rond 2 - 3 jaar standaard om 5uur wakker :shock:

Bedankt voor jullie bericht.

Wessel gaat tussen half 8 en 8 uur naar bed 's avonds



groet anita

Misschien werk het heel anders omdat je zoontje een stukje ouder is dan joost, maar Toen joost nog rond 8 uur naar bed ging 'savonds was het altijd bagger en ellende en vroeg op. Nu nog Als hij te laat naar bed gaat hoef je je wekker echt niet te zetten dan is hij rond of nog voor half zeven wakker, :?



We hebben hem op een gegeven moment vroeger naar bed gedaan, Hier ligt hij er nu uiterrrlijk om kwart over zeven in en slaapt sindien normale tijden en tussen kwart voor zeven en 7 uur wordt hij dan meestal wakker. met soms een uitschieter naar wel half 8 ( ohh men , vroeger vond ik dat vroeg! :mrgreen: )



En smiddags slaapt hij gemiideld nog 2 uur, kan anderhalf zijn, kan 3 zijn dat varieert.



Misschien lukt het wel, joh! je weet het maar nooit.



Nb geef ik hem altijd een boekje mee in bed, als hij ngo neit moe genoeg is , gaat hij ngo even bladeren en 5 minuten later is hij meestal al in slaap gekukeld.



succes , (want wat een pokketijd he 6.00 ?!grr, precíes te vroeg!)

Inderdaad…probeer hem eens om uiterlijk zeven uur in bed te leggen - minstens een week lang. Half zeven of zelfs zes uur kan ook. Je zult zien dat hij langer gaat slapen. En als hij langere nachten gaat maken kun je ook de middagslaap verkorten en daarna afschaffen.



Succes,



Heyya