3 jaar en niet fietsen

@Sofie wrote:

Jochem is in juni 3 geworden en is niet zo behendig. Hij is geen klimkind en vind veel eng. Hij kan dus ook nog niet fietsen… En dat terwijl ik veel peuters van 2 al over de stoep zie fietsen.

Wie heeft of had er ook een late fietser? Nog tips?

Misschen vind hij een loopfiets wel het einde.

Zijn voetjes op de grond en je maakt lekker vaart leert evenwicht te bewaren.

Overstap gaat meestal ook makkelijker naar de gewone fiets.

Mijn zoon vond het heleaal het einde was toen net 2 jaar, is nu bezig naar de gewone fiets maar de zijwieljes moeten er wel van af!

Jochem heeft een step die hij inderdaad wel erg leuk vindt, hoewel hij hem vaak meer uitlaat dan erop stept…

We hebben ook gedacht aan een loopfiets ivm het evenwicht, ben nog op zoek naar een betaalbare.

Als hij in januari nog niet wil, toch maar eens de fysio bellen. Het heeft denk ik ook veel met zijn zelfvertrouwen te maken.

Bedankt nog!

Evelien fietst sinds deze week eindelijk op haar fietsje :dance: Ze heeft

het geleerd van haar vriendinnetje, die deed het voor, en ze deed het

zo na. Daarvoor snapte ze gewoon niet dat ze moest duwen met haar

benen. :think:

toevallig was ik gisteren op het cb.

-met 4 jaar moeten ze op een fiets met zijwieltjes kunnen fietsen

-met 5,5 jaar moeten ze los op een fiets kunnen fietsen

Dus … tijd zat nog :wink:

oh dan hebben we nog even, melissa is in augustus 4 geworden, maar kan ook nog niet zonder zij wieltjes en ik zie dat komende tijd ook nog niet gebeuren. Nou is haar motoriek ook niet helemaal goed en krijgt ze fyshio, dus we zien wel

Sytze was dik 3,5 jaar toen hij fietsen kon,eerder wilde hij het niet;het stomme was dat hij allang op z’n traptractor fietste maar hij het vertikte om op zijn fietsje te fietsen :think: .

Maar goed,hij fietst nu voor het lieve vaderland weg en zijn bijnaam is nu shumacher :mrgreen: :inlove: :inlove: vooral als hij vergeet te remmen in een bocht :eh: :lol: en flink de vaart er in heeft.

Dave kon alwel een beetje fietsen… maar vanwege het afplakken van zijn luie oog moesten we daarmee stoppen…

omdat zijn diepte inzicht niet goed was…

ik hoop hem snel weer op een fietsje te mogen zetten want hij vond het wel heel leuk…

hij wordt in jan 4 jr…

Mijn zoon heeft al vanaf dat ie 1 1/2 was een loopfietsje, ik kna het iedereen aanraden! Hij daar rijdt ie nu nog graag op, lekker scheuren. Weinig tot nooit omgekeken naar een driewieler, dat was niet leuk, die loopfiets wel (zn motor :mrgreen: ) Is geweldig voor zijn evenwicht geweest want hij fietst nu al een maand zonder zijwielen :smiley:

onze oudste wou met 3 jaar op een fiets met zijwieltjes en kan sinds kort zonder zijwieltjes fietsen met 5 jaar en 4 maand. Dat was echt een kwestie van half uurtje oefenen met wegrijden en stoppen, het fietsen ging echt direct goed.

De middelste wou alleen op de 3 wieler zitten, maar gebruikte hem als loopfiets… vertikte het om te trappen. Pas toen we er achter kwamen dat het stoeltje nog ver naar achter stond van de oudste :oops: ging hij er op trappen.

Hij wou echter niet op de fiets met zijwieltjes… maar hij wou wel mee op de 3 wieler naar de winkel. Das een keertje wel leuk, maar hier best ver dus gezegd als hij wou fietsen naar de winkel hij dan op de gewone fiets moest met zijwieltjes… hij pakt dat ding stapt op en rijdt weg :shock: Hadden we dat eerder geweten :wink: Nu fietst hij heel erg graag en veel, maar verwacht dat hij net als zijn grote broer niet voor 5/ 5,5 jaar zonder zijwieltjes zal fietsen.

Loopfietsen zijn geweldig! Amber scheurt met dat ding en het is ongelovelijk goed voor het evenwicht bewaren. ze krijgtnu een fiets met zijwieltjes, maar die kunnen er wel heel snel weer af denk ik.

@colle wrote:

Dave kon alwel een beetje fietsen… maar vanwege het afplakken van zijn luie oog moesten we daarmee stoppen…

omdat zijn diepte inzicht niet goed was…

echt joh?
Onze middelste moet ook plakken... inmiddels niet zo vaak meer, maar toch... hij kon nog niet eens lopen toen we al aan het plakken waren en hij heeft daar echt nooit hinder aan ondervonden met ruimte en afstand bepalen.
En hoewel hij nu nog maar 2 uurtjes per dag hoeft zit hij ook weleens met pleister op de fiets en merk er niks van dat hij er moeit mee heeft eigenlijk. Het blijft wel een peuter die soms meer oog voor andere dingen heeft dan de weg, maar dat heeft niks met zijn oog te maken :wink:

ons jongste en oudste fietsen op een fietsje met steunwieltjes maar kunnen ook nog niet zonder steunwieltjes kunnen hun evenwicht nie bewaren… :vlinder:

Hoi,

mijn oudste was vier toen hij kon fietsen, met zijwieltjes welteverstaan. En toen hij ruim zes was pas zonder zijwieltjes. De middelste was ook al 3.5 jaar oud toen hij kon fietsen. En ook pas met zes zonder zijwieltjes.

De jongste wordt een ander verhaal vrees ik. Die was nog geen twee en kon al op de trekker fietsen.

Wat ik veel in mijn omgeving hoor de laatste tijd is een loopfiets gebruiken. Daar leren kinderen hun evenwicht op bewaren. Wij hebben er nu een staan voor Stijn en hij probeert het geregeld uit, maar helaas zijn zijn beentjes nog wat kort. Wij hebben er een van puky. Was van mijn nichtje en die had er zijwieltjes op. Misschien dat dit nog iets voor jullie is?