3 dagen aan de diarree, gevaarlijk?

Mijn lieve manneke is sinds woensdagavond ziek. Veel spugen, niks binnen kunnen houden, zelfs geen slok water. Inmiddels heeft ie voor het braken zetpillen gekregen zodat ie weer wat binnen houdt. Maar sinds zaterdag (toen ie weer wat eetbaars binnen hield) is hij enorm aan de diarree. Niet gewoon dunne poep, nee, van die broekspijplopers :sick: Maar zelf vind ik dat het nogal lang duurt, en ik vroeg me af of het kwaad kan. Hij drinkt inmiddels wel veel water dus dat gaat nu wel goed.

Hey Assie,

Wat vervelend dat hij ziek is… :hug:

Het belangrijkste voor nú is, dat hij weer veel drinkt… Er ORS bijgeven, lijkt mij niet overbodig. Maar hij drinkt in ieder geval weer goed!

Ik zou echter wel morgenochtend meteen even contact opnemen met je huisarts, als hij het dan nóg heeft. Na een bepaald aantal dagen moet hij toch écht in de gaten gehouden worden… OF het moet beter gaan, OF hij moet nagekeken worden.

En, wat ik er zoals altijd bij zeg… VOLG JE GEVOEL! Als je twijfels hebt of wat dan ook: bellen! Ik ben een -helaas- ervaren moeder met ziek kind, en ik heb tot nu ALTIJD m’n gevoel gevolgd… En ik heb het tot nu toe ALTIJD bij het juiste eind gehad…

Succes! :-*

Bedankt Yvette.

Hij krijgt nu wel een variatie op ORS. Mijn huisarts heeft een recept gegeven om smaakvriendelijke ors te maken (heeft ze uit afrika, breed denkende huisarts he :thumbup: ): 0.5 l water, 0.5 theelepel zout (voor vochtopname) en 6 theelepeltjes suiker (voor de smaak en energie). Maar ik ga haar dan toch nog maar even bellen morgen ochtend. Het ventje is al niet zwaar, maar het begint nu toch aardig vel over been te worden. :?

Inderdaad ruimdenkend, zeg! :thumbup:

Ik zou inderdaad even bellen, als ik jouw reactie hier zo op hoor…

Succes meid! :-*

hoi

Mijn zoontje is een paar maanden geleden ook aan de diaree geweest ondanks hij al zijn flessen goed opdronk was hij na 5 dagen wel uitgedroogt.

Baby’s verliezen zo snel hun vocht :frowning:

Zou zowiezo ors erbij geven en naar de huisarts gaan als het zo blijft.

sterkte meis :hug: