3 autostoeltjes naast elkaar?

Mijn jongste dochter kan binnenkort in de autostoel groep 1. Nu zit mijn oudste er ook nog in, maar zij gaat ook binnenkort over in de autostoel groep 2/3. Nu zitten we dus te twijfelen of we een groep 2/3 autostoel kopen of alleen een zittingverhoger. Mijn gevoel zegt dat een 2/3 autostoel veel beter is voor haar lichaam zelf.

Maar in de toekomst willen we voor een 3e kindje gaan, dus dan betekend het dat er 1 kindje in de maxi cosi zit en 1 kindje in de groep 1 stoel en een kindje in de groep 2/3 stoel.



Zou dat allemaal passen naast elkaar?

Hoe hebben jullie dat opgelost?

ik lees ff mee :smiley:

Mijn zus heeft er ook 3, en die heeft als haar man ook mee gaat, een groep 1 stoel achterin, een groep 2/3 en nu een zittingverhoger, want dat paste beter dan nog een 2/3 stoel.

Volgens mij is daar al eens een topic over geweest :think: nog niet zo heel lang geleden.

Het kan namelijk niet in iedere auto en niet met iedere stoel, Maxicosi geloof ik kan het helemaal niet.

Maar meer details weet ik ook even niet :smiley:

Wij hebben het vorige week geprobeerd in onze auto (opel Meriva, niet echt groot). Een 2/3 stoel, een 1 stoel en een maxi-cosi (met een easybase) past precies, maar handig is anders. We gaan dan ook de 1 stoel vervangen door een Romer Eclipse, deze is gemaakt voor ons "probleem, doordat dat deze smaller is aan de onderkant. Onze autostoelen zijn trouwens beide van Romer.

wij hebben de autostoel groep 1, dan zon stoelverhoger met een rugleuning en gewoon een stoelverhoger, dat wil goed naast elkaar

lang leve google en de beroerde zoekfunctie hier



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=87340&postdays=0&postorder=asc&highlight=auto+stoeltjes+kinderen&start=45



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=90732&highlight=auto+stoeltjes+kinderen

Hier was mijn topic, met onze uiteindelijke oplossing.



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=101532&highlight=auto+drie+kinderen





Groetjes,

LaBruja

Wij rijden in een seat ibiza st. Dat is een kleine station, maar de achterbank is redelijk breed.



Er passen naast elkaar een maxi cosi op een easybase, een romer king duo type 2 stoel en een romer kid type 3 stoel naast elkaar in. Maar dan moet de romer kid in het midden en de rugleuning moet er af.



Wij hebben Suus in de maxi cosi gehad, de oudste in het midden (ze was toen 6) op de stoelverhoger en dan Miesie ernaast in de romer king.

Nou viel de oudste nog veel in slaap, maar we hebben haar zo’n opblaasbaar nekkussen gegeven en dat werkt goed.



Overigens zijn de meeste type 3 stoelen met rugleuning om te toveren tot een enkele stoelverhoger zonder rug. Dus ik zou NU, nu je nog niet een 3e kindje hebt, gewoon een type 3 stoel met rugleuning aanschaffen.

Vanaf 15 kilo mogen ze erin en ze hebben er toch even meer steun in dan in enkel een stoelverhoger.



Wij hebben romer kid stoelen met isofix bevestiging en ik vind ze superfijn.

Hier een romer groep 1, maxi-cosien zitverhoger met rugleuning op de achterbank.

Ze zitten dus alle 3 langs elkaar, de oudste in het midden.



Wel wil ik dus nog een base voor de maxi-cosi, want ik krijg de gordel er bijna niet om.

Als er geen andere volwassene in de auto zit, kun (en mag) je één stoeltje of maxicosi ook op de passagiersstoel zetten (wel eerst de airbag uitschakelen!). Voor korte en/of incidentele ritten kan een niet al te dikke/brede volwassene ook op de achterbank tussen twee stoeltjes in zitten (e.e.a. natuurlijk ook afhankelijk van het type auto; in een Twingo wordt het lastig; in een gezinswagen gaat al stukken beter).

Wij hebben een 2/3 stoel voor onze oudste en de 1 voor de jongste. Straks past het naast elkaar (Mondeo), want we hebben ook wel eens een neefje mee in een 1 stoel (2x Maxi Cosi + 1x Romer)



Ik zou eerst nog voor een 2/3 stoel gaan, want daar hebben ze toch meer steun aan. De 3 is trouwens alleen de verhoger :wink:

Hier hetzelfde gehad, wij hebben nu een ford galaxy, een seat alhambra is zelfde auto, een nissan tino almera en renault megan senic past ook, 3 stoelen op de achterbank heb je met dichte deuren 135cm nodig wil het goed passen. Deuren dicht is belangrijk met meten vanwege de verschillende afwerkingen van de deuren binnenin.



Succes met zoeken.

Hier hetzelfde gehad, wij hebben nu een ford galaxy, een seat alhambra is zelfde auto, een nissan tino almera en renault megan senic past ook, 3 stoelen op de achterbank heb je met dichte deuren 135cm nodig wil het goed passen. Deuren dicht is belangrijk met meten vanwege de verschillende afwerkingen van de deuren binnenin.



Succes met zoeken.

Hier 3 kinderen. Door de weeks zit de oudste voor in zijn stoel. Achter maxicosi en stoel 1. Als we weg gaan ga ik er tussen in. of de oudste op een stoelverhoger er tussen. Vind het met 3 stoeltjes wel een gedoe met de middelste gordel.

@3kids wrote:

Vind het met 3 stoeltjes wel een gedoe met de middelste gordel.
Ga jij dan wel in de gordel als je tussenin op de achterbank gaat zitten?

@sassie1980 wrote:

@3kids wrote:
Vind het met 3 stoeltjes wel een gedoe met de middelste gordel.
Ga jij dan wel in de gordel als je tussenin op de achterbank gaat zitten?




Ik denk dat het meer is om de stoelverhoger vast te zetten. De 1 stoel komt bij ons achter de bestuurder te staan, dan de #3 vast en daarna pas de maxi cosi :wink:

@santos_05 wrote:

@sassie1980 wrote:
@3kids wrote:
Vind het met 3 stoeltjes wel een gedoe met de middelste gordel.
Ga jij dan wel in de gordel als je tussenin op de achterbank gaat zitten?




Ik denk dat het meer is om de stoelverhoger vast te zetten. De 1 stoel komt bij ons achter de bestuurder te staan, dan de #3 vast en daarna pas de maxi cosi :wink:




Ja ik ga zelf wel in de gordel. Maar met stoelverhoger er tussen heb je weinig ruimte tussen de 2 stoelen.