Ik zal volgens mij niet de enige zijn met 3 autostoelen op de achterbank :think:
Voorheen zaten alledrie in een MC Tobi en het vastmaken ging niet makkelijk, omdat de gordelpunten een beetje in de weg zaten, maar eenmaal vast hadden we daar geen hingen van.
Vorige week hebben we een MC Rodi XP opgehaald en deze is qua breedte niet veel anders, maar deze heeft geen eigen gordel en nu moeten we elke keer de autogordel losmaken/vastmaken en we kunnen eigenlijk niet bij de gordelpunt.
Iemand tips? Hoe lossen jullie dat op?
Pete zit achter de bestuurder. Misschien gaat het op een andere plaats wel?
Nu laten we de autogordel gewoon vast en trekken we deze helemaal uit, zodat hij onder de gordel door kan kruipen en dan trekken we alles weer vast.
wij hebben alle volgorde van stoelen reeds geporbeerd, maar nergens gaat het echt makkelijk
(hier 2 keer groep 2/3 en een groep 1)
ik wacht met smart op de periode dat de oudste zonder verhoger mag
hier hetzelfde ’ probleem ’ natuurlijk, het pas nét, maar dan ook echt net. Je doet je handen pijn aan de stoelen om ze vast te zetten, maar uiteindelijk vind je daar ook handigheid in.
Als ik met de kinderen alleen weg ga, haal ik de middelste stoelverhoger naar voren en mag 1 van de kinderen voorin zitten.
Anders is het even vervelend, hub kan er helemaal niet bij, maar mij lukt het nu al aardig.
daarom doe ik het altijd :mrgreen: mijn man kan het dus niet! wij hebben 1 stoelverhoger, 1 maxicosi rodi xp en 1 maxicosi tobi…
de tobi staat in het midden en dus altijd vast… en ja bij de anderen is het even oefenen met je handen ertussen, maar dan gaat het wel… je moet er even handig in worden…
Wij hebben 2 autostoeltjes met 5 punts gordel, en een stoelverhoger met rugleuning (weet de groepen niet…)
Het past net omdat de stoel in het midden wat verder naar voren komt, dus die klem de andere ook vast. De gordel laten we altijd vast, die trekt hij zelf los en klimt er dan onderdoor… Als je die gaat losmaken ben je nog langer bezig, en pijn aan je handen idd… Maar soms moet het omdat ie dan helemaal gedraaid zit,en hij moet wel kunnen oprollen natuurlijk…
Hier nog geen ervaring (oke met oppaskids maar had toen een 7 persoonsauto met 7 losse stoelen dus zat nooit met de gordel want had genoeg ruimte).
Nu krijgen we vandaag onze nieuwe auto een Opel astra station dus ben benieuwd ga in het weekend gelijk passen.
Er zitten wel 3, 3 puntsgordels in een pluspunt!
Mijn idee nu is dat de Rodi middenin gaat staan waar Y.eline in zit, de maxi cosi voor nmr 3 aan 1 kant en de stoel van Indy een MC priori ook aan 1 kant.
Ben benieuwd hoe dat gaat :shifty:
Wij hebben nog gekeken naar gordelverlengers. Maar ik las er wisselende verhalen over en als ik moet twijfelen over veiligheid, dan komt het er dus niet in.
Dus, ja, je pruts je een ongeluk. Maar gelukkig is het niet zo heel vaak dat we met 3 stoelen op de achterbank moeten prutsen en dan gaat mijn voorkeur uit naar de romer king op de middenplaats, vast en gefixeerd en dan aan beide zijde n een type 2/3 stoelverhoger.
Ik ben er inmiddels handig in geworden om de stoel dan met kind en al voor 1/3 uit de auto te trekken, hup riem vast en dan weer terugschuiven.
Tja… dan moeten we maar een grotere auto kopen en dat gaan we niet doen.
Beetje laat misschien, maar de Römer Eclipse (type I) is ook mooi smal. Of je moet een ‘multimac’ overwegen, maar die zijn enorm duur…
http://www.grootgezin.nl/mvervoer141199.php
Daar staat ook veel info.
Groetjes,
LaBruja
Hier zit de middelste dochter meestal voorin en ga ik zelf achterin.
Wij hadden hetzelfde probeleem. Een ontzettend gehannes en gedoe en een grote irritatiebron. Voornamelijk wanneer je even snel weg moest waas het vervelend. Wij lieten de gordels ook vast zitten, maar het weer strak trekken van de gordels ging ook niet altijd over rozen.
Wij zijn voor een Zafira gegaan. Heerlijk ieder een eigen stoel!