3,5 en kwijlt (weer)?

Hoi,



Onze oudste heeft zijn eerste 1,5 / 2 jaar flink gekwijld. We hadden bijna standaard een slap met plastic achterkant om, anders werden alle shirtjes zeiknat. Rond zijn 2e ging het over, behalve als hij verkouden wordt.



Nu is het ineens in volle sterkte terug, sinds een maand of zo. Echt niet normaal meer. Hij heeft geen verstopte neus…



Wel is er bij hem sinds ook die tijd ongeveer epilepsie geconstateerd, maar kan nergens een verband vinden (ja behalve tijdens een aanval, maar hij kwijlt de hele dag). Kan ook nergens een verband vinden tussen kwijlen en depakine, het medicijn dat hij krijgt tegen de epi-aanvallen.



Herkennen jullie hier iets van? Hij heeft al zijn kiesjes al… Zou ik eens met hem naar de KNO-arts moeten? Of een logopediste?



Groetjes,

LaBruja

wat schrikken zeg, epileptische aanval bij je kind. Gelukkig is het gebleven bij die ene.



Kwijlen ontstaat vaak door open mond gedrag. Bij de logo kriijg je vaak bruikbare tips. Een van de tips: met een rietje drinken en met een papiertje tussen de lippen zitten tv kijken.



zou zeker naar de huisarts gaan voor een verwijs naar de logo, het is met therapie volgens mij goed te verhelpen.

Ik zou ook een verwijzing naar een logopedist vragen denk ik. Misschien is er iets niet goed met de mondmotoriek.



Of ben je inmiddels al geweest?

Buiten dat er niks staat op de verpakking van depa kine had ik er ook last van extreem veel speeksel enz.