Ik heb even een vraagje.
Wij hebben na lang wikken en wegen een naam gevonden die wij allebei mooi vinden voor ons meisje.
Nu is het een naam die ook voor een jongen gebruikt kan worden. (alleen schrijf je het iets anders volgens mij)
Nu heb ik een vriendin en daar komen op bijv een verjaardag 2 jongetjes met de zelfde naam…
Dus dalijk zitten we daar op een verjaardag en heb je 3 dezelfde namen… :think: :think:
Maar we vinden het wel een mooie naam…wat zouden jullie doen…
Lieke, wat leuk! Eindelijk een naam gevonden voor jullie meiske!
Gewoon doen! Het is al zooooooo moeilijk om een leuke naam te vinden. En als die niet bij (heel) naasten voor komt zou ik het gewoon doen!
Nee, mijn vriendin zie ik wel vaker, maar die mensen maar 2 of 3x per jaar met een verjaardag.
Dan zou ik me daar dus echt niet druk over maken.
Het zijn geen mensen uit je hele nabije omgeving. Daar houden wij zelf altijd wel rekening mee, maar ‘zo ver weg’ zou ik niet erg vinden.
Gewoon lekker doen zou ik zeggen.
ow gewoon doen joh, zo ken je altijd wel iemand via via die zo heet.
En als het een neefje is van… nou echt dan zou ik er geen seconde meer over nadenken, gaan voor die naam! Als ie goed voelt, dan is het hem gewoon :mrgreen:
Het is heel persoonlijk, maar ik zou het niet doen.
Ik kan eigenlijk niet zo goed omschrijven waarom niet, maar ik zou er geen goed gevoel bij hebben. Dat betekent dat die vriendin dan allerlei koters kent met dezelfde naam in haar nabije omgeving.
En ik heb zelf ook altijd associaties bij bepaalde namen. Zeker als ik die kinderen 3 keer per jaar zou zien.
Als je het zelf geen probleem vindt, dan denk ik zeker niet dat je er over moet twijfelen.
Het is niet zo dat ik die andere kinderen vaak zie.
Mijn vrendin zie ik wel vaker, maar die andere kids alleen op verjaardagen en dat is 2 of 3 keer per jaar.
Hub zegt dat we het gewoon moeten doen en ik vind de naam ook wel mooi.
Maar toch lijkt het me raar roep je truus en kijken er 3 gezichten.
Ik zou het doen! Als dit dé naam is dan is dat gewoon zo! Doe wat goed voelt en neem de beslissing op basis van jullie eigen gevoel en niet van wat een ander evt. denkt!
ik zou het zeker doen!!! Je ziet ze bijna niet…het zijn niet jullie vrienden en bovendien gebruiken hun de naam als jongensnaam en jullie als meidennaam.
@inge wrote:
ik zou het zeker doen!!! Je ziet ze bijna niet…het zijn niet jullie vrienden en bovendien gebruiken hun de naam als jongensnaam en jullie als meidennaam.
Zo dachten wij (voornamelijk hub) ook.
Maar jah…zwangerschapshormonen he…ik ging toch twijvelen… :oops:
ik zou het ook doen…
en wat Inge zegt… jullie gebruiken hem als meisjesnaam… die anderen de jongensversie…
als het jullie naam is, dan is het jullie naam… er zijn er wel meer die deze naam zullen krijgen… maar ja bij jullie kindje klinkt het toch het mooist ( of niet)
Gewoon je gevoel volgen en doen!!! :inlove:
@lieke1 wrote:
Het is niet zo dat ik die andere kinderen vaak zie.:lol: dat lijkt mij juist grappig dat er 3 kids omkijken :lol:
Mijn vrendin zie ik wel vaker, maar die andere kids alleen op verjaardagen en dat is 2 of 3 keer per jaar.
Hub zegt dat we het gewoon moeten doen en ik vind de naam ook wel mooi.
Maar toch lijkt het me raar roep je truus en kijken er 3 gezichten.
Ik zou het denk ik dan ook gewoon doen :thumbup: Bij de 1e 2 zwangerschappen hadden wij een meisjesnaam die in de top 10 staat van jongensnamen :eh: Al ken ik (nog) geen 1 jongen die zo heet. Ik was er in eerste instantie eigenlijk ook wel verbaasd over dat het een jongensnaam was :lol:
:think: Ikzelf had eigenlijk meer een idee van, stel je voor dat ze dan later trouwt met iemand die hetzelfde heet :o :mrgreen:
Als het DE naam is zou ik dit dus niet in de weg laten staan.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik denk dat ik weet wie je bedoelt en ik zou er gewoon voor gaan ;). Weet je, misschien heb je volgend jaar ineens een kennis die ook een kindje heeft met die naam. Dat voorkom je toch niet. En net wat je zegt, als je toch bijna geen contact hebt met die kindjes dan is het toch ook niet storend. Ik weet bijna zeker dat die ouders het ook helemaal niet raar of erg vinden. In ieder geval van 1 stel weet ik het zeker.
Ik snap je issue overigens wel hoor. Ik had het ook met de naam Amy. Een kennisje waar ik wel eens mee afspreek heeft ook een dochter die zo heet. Ik wilde dus eigenlijk eerst die naam niet maar Hein vond alleen die naam mooi :roll: . Ik zie dat kennisje ook niet vaak dus uiteindelijk toch gekozen voor Amy en ik ben er superblij mee :inlove: .
Lekker de naam gebruiken.Als jullie het mooi vinden…
Ook wij hebben een naam die bij een J of M past en idd dan schrijf je het anders.
Gewoon lekker doen dus
Danielle
Leuke naam :inlove: gewoon lekker doen, als jullie dat mooi vinden, wat kan jou die anderen schelen ! (En dan kan ik vast aan mijn kado gaan werken :mrgreen: ).
Laat ik nou dat andere stel kennen en ik vraag me af wat die mama er van gaat zeggen, dan komt ze er echter dat haar kind een naam heeft die voor een jongen en een meisje kan, lekker belangrijk hoor, (al heeft hij de korte versie zeg maar) maar goed is dan weer handig voor als ie later toch homo blijkt te zijn, want af en toe....
tante soesa ik vind dat wel een hele mooie bloes voor jou hoor, in een volle Vero Moda winkel kwam ie daar mee aan lopen, ik lachen (en Jim stond een beetje verwijfd te dansen dus daar heb je Geer en Goor :roll: ) maar hij meende het echt serieus, 3 jaar en dan al zo verwijfd soms :silenced:
ik zou het ook lekker doen. je moet doen wat goed voelt.
ik heb nu net ongeveer hetzelfde me vriend heeft NU AL terwijl we nog niet eens weten of het een meid word een naam in gedachte me zusje wou zooo graag weten wat het was. dat ik tien namen had gezegd en daar zat die tussen
en heel droog noemt ze die vind ik niet leuk en die niet en die is echt niet leuk en ja daar zat dus ook onze naam tussen dus ik zit nu ook te twijfelen. maar het gaat er niet om wat andere er van vinden het gaat er om wat JIJ en je MAN er van vinden
gewoon doen dus!!
ahahahah ik weet nu dus de naam :mrgreen: :mrgreen:
Maar ik zou het gewoon doen :thumbup:
@victoria wrote:
ahahahah ik weet nu dus de naam :mrgreen: :mrgreen:
Maar ik zou het gewoon doen :thumbup:
:mrgreen: sssttttttttttt :mrgreen:
hmzzzzzzz nou ben ik ook wel benieuwd :roll: