2x negatieve test....vet overtijd....wat nu?

Hoi,

Ben augustus 2006 gestopt met de pil.

Ik houd sinds januari de lengte van mijn cyclus bij en kan noteren: 28/30/29…

Op 20 april ben ik voor het laatst ongi geweest. Volgens mijn banner (gebaseerd op 29 dagen) ben ik 17 dagen overtijd en nog altijd geen “rooi rakker” gesignaleerd.

Ik heb negatief getest op 1e Pinksterdag, was toen een week overtijd

Vanmorgen weer getest, wéér negatief.

Wat is wijsheid om te gaan ondernemen?

Moet ik naar de HA, moet ik gewoon door gaan met leven en zien wat er gebeurd?

Oh ja…heb getest met het huismerk van de “Samenwerkende Apothekers”. Maar opzich zou dat niet uit moeten maken, toch?

ik ben in januarie 2005 gestopt met de pil,had meteen een normale cyclus, maar ben toen van juni tot oktober (3 maanden) ook niet ongi geweest.

je lichaam heeft de tijd nodig om de hormoonhuishouding op orde te krijgen, je ongi kan dus gerust een maandje (of 3) overslaan het eerste jaar

Als je het niet vertrouwt, altijd de huisarts bellen. Mischien moet inderdaad eerst de boel een beetje op orde komen, zelf heb ik daar nooit last van gehad, maar het kan inderdaad wel…gewoon bellen.

Ik zou ook de HA bellen. Misschien kunnen ze een bloedtest doen.

Hoi hoi,

Ik heb al eens in hetzelfde schuitje gezeten!! Ik was ook flink overtijd en heb ook 3 keer getest, steeds negatief, huisarts gebeld en die zei toen dat ik gewoon af moest wachten en ik werd dus ook 17 dagen later ongesteld, ik ben nog steeds heel onregelmatig, ben in November gestopt met de pil.

Nu ben ik weer overtijd heb gisteren getest maar die was nega!!!

Als ik jou was zou ik gewoon nog ff afwachten wat er gebeurd.

Liefs liesje

Tja, blij wordt je er niet van.

In de bijsluiter staat iets van dat je de ha moet bellen na een week overtijd weer getest te hebben (ofzoiets).

Ik heb dat toendertijd ook gedaan en de ha kon er vrij weinig aan doen. Het komt wel vaker voor de je onregelmatig ongi bent na pilgebruik. Door pilgebruik is het gewoon erg regelmatig en daarna kan het gewoon in de war zijn.

Ik was in december 2004 gestopt met de pil en hield het niet zo bij wanneer ik ongi werd, maar was altijd in het begin van de maand.

Vervolgens zat er 5 weken, 6 weken, 7 weken en tenslotte 2 keer 8 weken tussen voordat ik zwanger werd.

Je kunt dus gewoon naar je HA gaan voor advies, of gewoon afwachten :? Als je het idee hebt dat je misschien toch zwanger bent (hormonen die met je spelen) zou ik zeker ff een bezoekje brengen aan de ha. Kwaad kan het zeker niet.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Loekie, ik zou het nog een keer proberen met een andere test, eigen merk kruidvat bijvoorbeeld (die apothekerstesten zijn moeilijker positief te krijgen). Is het dan weer negatief, toch even contact opnemen met de HA. Zelfs als je niet zwanger bent, is ruim twee weken overtijd toch wel erg veel. Lang genoeg voor een belletje met de HA, lijkt me. Ten minste, als je normaal altijd regelmatig bent.

Bedankt voor jullie reacties.

Ben net bij de HA geweest…ff advies aan de assistente gevraagd. Ze zei dat het goed kon dat je een keertje oversloeg. Als ik over een maand nog niet ongesteld was, was het vroeg genoeg voor een consult met HA.

Ik ga mijn banner denk ik maar ff verwijderen… :think:

Ach nee…waarom ook…wel handig voor het tellen van de dagen… :mrgreen:

Een maand overslaan? Heb ik nog nooit van gehoord… maar het kan dus… :think: .

Ga je nog opnieuw testen, of wacht je tot de volgende keer dat je ongesteld moet worden?

Overigens was mijn moeder al 14 weken zwanger voordat een test eens positief wilde worden. De testen in die tijd waren wel ongevoeliger dan tegenwoordig, maar het bestaat dus.

En nu heb je een banner van 24 dagen tot de redday.

Toch ongi geworden?

Je kan idd een keer overslaan en ik kan je alvast vertellen dat het goed is dat je het bij HA gemeld hebt. Staat het vast in het systeem, maar als HA de richtlijn aanhoudt gaat hij pas een half jaar na het stoppen met de pil verder kijken.

Succes en ik hoop dat dit een eenmalige uitglijder van je lichaam was :-*

Hallo

Ik had vorige week (NOD 12 juni) ook 2 negatieve testen. Maakt niet uit welk merk, een vd apotheek en een digitale CB. Toen ik de 15e nog eens testte (CB) was hij nog steeds negatief. Uiteindelijk op zondag 17 juni dus 5 dagen na NOD was de CB digitaal ineens positief! Terwijl ik er al niet meer op durfde hopen…

Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, eerste zw testte ik ook meteen op NOD positief, maar het kan dus zijn dat je geduld moet hebben.

Ik zag trouwens wel meer adertjes op mijn borsten en had wat meer stemmingswisselingen EN een apart 'zwanger’gevoel al voordat e test positief was. Suc6!

lfs

Petra

Gefeliciteerd Petra!

Ht is en blijft spannend.

Maar ik heb genoeg geduld gehad hoor…de eerste test deed ik na 1 week pas en de tweede test weer een week later. Dussss … :wink:

Oh ja. sorry dat ik het vergeten was te meldne hier…ik heb 5-6 voor de laatste keer getest en voor advies naar mijn HA-asistente geweest.

Op 8-6 overvielen de rooie rakkers me en hebben ze me 2 dagen knap beroerd doen voelen! :thumbdown:

Maar…echt erg vond ik het niet. Ik had echt wel even het gevoel van “he, gatsie”…maar verder ging het niet. Was alleen blij dat mijn lichaam toch nog werkte.

Nieuwe ronden, nieuwe kansen.

We zijn al gezegend met een prachtige zoon, dus reden om ondankbaar te zijn heb ik absoluut niet!

succes bij de volgende rond Loekie, het is vast weer een keertje raak binnenkort :thumbup: