2x bloedtesten, daarna vk - suiker.

Mijn zus is zwanger, 20 wkn al weer :inlove:

Ze moet op 26 okt 2x in 1 dag bloedprikken en naar de verloskundige, dit omdat haar suiker vorige keer te hoog was.



Ze weet niet wat ze kan verwachten als het wél te hoog is, wat er dan gaan gebeuren?

Iemand hier ervaring mee, ook dat hij daarna niet te hoog was?

Ik heb ook bloed moeten prikken, dat doen ze tegenwoordig standaard bij dames die zwaarder zijn dan 100 kg. Tenminste dat heb ik mij laten vertellen door mijn vk.

Mijn bloedsuiker was niet te hoog, dus er gebeurde verder niets. De controles ging gewoon zo door als anders…



Wens je succes iig succes!

Ik heb een glucosedagcurve moeten doen vanwege mijn Aziatische achtergrond (schijn je een grotere kans te hebben op zw diabetes). Vandaag zei de vk dat de waarden prima waren en hoef ik dus niet op dieet o.i.d. Dus verder gebeurt er niks. Wens je zus maar succes!

@Moosje wrote:

Ik heb ook bloed moeten prikken, dat doen ze tegenwoordig standaard bij dames die zwaarder zijn dan 100 kg. Tenminste dat heb ik mij laten vertellen door mijn vk.

Mijn bloedsuiker was niet te hoog, dus er gebeurde verder niets. De controles ging gewoon zo door als anders…



Wens je succes iig succes!




Mijn zus is net zo zwaar als mij (vanaf het begin, en we gaan precies gelijk op qua kilo’s.) Ze is gestart met een gewicht van 68kg. En zal eindigen ongeveer 85/86 kg… denk ik.



Dus het kan zijn dat op dat moment gewoon suiker gehalte hoog is?

Ze vroeg zich af op ze op een dieet moet, of insuline moet gaan spuiten…

dat kan allebei…

eerst proberen ze het met een dieet en als dat niet werkt moet ze insuline gaan spuiten.



ik heb zelf zw.diab. en ik kan het met een dieet net niet goed krijgen dus spuit ik een beetje insuline bij. vervelend maar het werkt goed. de beeb groeit nu na 4 weken spuiten al minder snel…



wens haar maar succes en als ze het blijkt te hebben word ze doorgestuurd en krijgt ze alle antwoorden die ze wil!!!

hier ook een te hoog suikergehalte en heb nu een dieët in de hoop dat ie naar beneden gaat. Over 3 weken ongeveer weer lunchcurve en hopen dat ie naar beneden is en anders… tja, gaan we het wel zien :? Beebje oogt nu nog niet te groot dus hij doet het goed…

Ik krijg morgen ook een uitgebreide glucosetest omdat de waardes van de suikertest te hoog liggen.

Benieuwd wat dat zal geven…