2e via icsi+pesa

Vorig jaar zijn we ouders geworden van onze zoontje NICK via een icsi+pesa behandeling… We zouden graag nog een kindje willen op den duur maar wilden alvast weten wat we ervoor moeten doen voor we weer in zo’n traject komen… Voor zover wij weten staat er een wachtlijst van zo’n 3 tot 5 maand voor IVF/ICSI. Moeten we ook behandelingen/onderzoeken weer ondergaan of kunnen we gewoon door???



Wel komt erbij dat ik tot op heden nog niet ongesteld ben geworden. Waarschijnlijk komt dit doordat ik borstvoeding geef maar na bijna 6 maand zou je zeggen dat het wel eens zou komen.(weet dat bij borstvoeding het iets langer duurt voor het weer op gang is maar vind het nu wel erg lang duren)



En hoe zet je zoiets weer in gang??? Aangezien we er niet al te veel tijd tussen willen hebben zodat ze ook wat aan elkaar hebben.+/ 2 jaar rekening houdend dat het ook mis kan gaan…Bij de eerste x werden we door gestuurd door de ha en zo zijn we in het mmm gekomen. Nu weten we waar het aan ligt en wat ons ongeveer weer te wachten staat…



Groetjes knuffeltje

ze hebben toch als het goed is met de pesa behandeling rietjes zaad ingevroren?

ik weet niet hoe het gaat verder, maar ik zou het met de ha of de gyn overleggen…

veel succes voor een brusje voor nick!! :wink:

Ik weet niet hoe het in nederland er aan toe gaat , maar hier in belgië zou ik gewoon terug naar het fertiliteitscentrum bellen en zeggen dat jullie graag voor een broertje en/of zusje willen gaan.

Ze kennen jullie daar normaal en weten ook al wat jullie moeten doen hebben voor jullie zoontje dus…

Alvast héél veel succes en ik hoop dat er snel een brusje mag komen voor Nick!

Mochten wij nog een 3e willen dan hoeven wij maar naar het Radboud te bellen en begint het daar weer. Neem aan eerst met een gesprek en de bloedtesten moeten natuurlijk opnieuw, want die zijn dan weer verlopen.



Ik zou dus gewoon naar het ziekenhuis bellen waar je onder behandeling was. zij helpen je wel verder.

Heb geen ervaring met vruchtbaarheidsbehandelingen maar wil je wel even geruststellen wat betreft je ongesteldheid. Toen ik bv gaf werd ik pas ongesteld toen ik ging afbouwen, en dat was pas na ruim een half jaar. Heb op een gegeven moment zelfs een test gekocht omdat het langer duurde, maar kwam uiteindelijk vanzelf. Succes met je volgende pogingen!!!

bedankt voor jullie reacties… Wij willen ook net als sommigen niet al te veel tijd tussen de kleintjes en met icsi zijn de slaging kansen ook iets kleiner. Daarom willen wij ongeveer over een maand of 5 weer beginnen. Mocht het dan mis gaan dan zit er nog niet al te veel tijd tussen…



Met ie ongestelheid… Ik had zelf nooit verwacht dat het zo lang kan duren voor het weer op gang zou komen. Ben het tot op heden nog steeds niet en geef ook nog steeds borstvoeding… Hopelijk komt het als ik het begin af te bouwen. Toen we in de mmm zaten waren ere ook maanden tussen met grote uitlopers van 66 dagen… Met het oog op de toekomst zou het mooi zijn dat het snel op orde is… afwachten duss…





Angelbaby gefeliciteerd met je zwangerschap… Ik zag dat het er 2 zijn… superrr.

Knuffeltje bedankt! Inderdaad erg super.

Bij de eerste 3 echo’s zagen wij ook 2 vruchtzakjes en dachten ook :shock: een tweeling… De ene zat constant achter de andere vruchtzakje verstopt en konden niet duidelijk zien of er inderdaad ook iets inzat… Later bleek dat ie leeg was…



Maar geweldig 2 echt superr voor je