2e bevalling sneller dan 1e?

Bij de eerste zou ik zaterdag worden ingeleid maar kreeg ik vrijdagavond al weeen. Zaterdag om 9.30 werden mijn vliezen gebroken, had ik 2 cm ontsluiting en kreeg ik een infuus met weeenopwekkers. Rond 15.30 ruggeprik en 3 cm, 20.30 ruggeprik uitgewerkt maar nog maar 5 cm, torenhoge bloeddruk en een dochter die al een bult op haar hoofd had van het tegen de uitgang aanbotsen. Om 22.15 is ze met een ks gehaald, dus in totaal duurde de bevalling 22 uur.

Bij mijn zoon begon het eerste gerommel zondagochtend rond een uur of 10. 12 uur later werd het serieus. Maandagochtend om 5.30 begon het echt pijnte doen. 9.00 uur in het ziekenhuis nog helemaal niets. Om 22.00 uur 1 cm, om 2300 uur 2 cm en braken mijn vliezen. Hij is uiteindelijk dinsdagochtend rond 6 uur geboren. In totaal duurde deze bevalling 32 uur.

Hier bij de eerste 3,5 uur. Spontaan thuis begonnen, meteen hele heftige weeen. Na een flinke weeënstorm was hij er na 40 min.(zonder persdrang) persen. 1 dag naweeën gehad.

De tweede hebben ze om 13:30 mijn vliezen gebroken, ik had toen nog helemaal geen weeën gehad maar zat wel ongemerkt op 4-5cm ontsluiting :dance: :mrgreen:

Toen kreeg ik meteen spontaan weeën die binnen 10 min. al flink weggepufd moesten worden. Weer een heftige Weeënstorm, om 15:05 persdrang en VO, 2 persweeën later was Cas er :shock: :inlove: Dus de tweede 1 uur en 40 min.

4 dagen naweeën gehad sommigen idd zo erg dat het bijna leek of er nog een baby uit moest :shifty: Toen dat na 4 dagen minder was kreeg ik weer buipijn maar toen was het een baarmoederonsteking :? :thumbdown:

Bij Y.ouri duurde het ruim 20 uur, na 15 uur naar het zhuis en werd het een spoedks

Bij T.ara moest ik in het zhuis beginnen, heeft 15 uur geduurd en toen een spoedks.

dus eigenlijk hetzelfde

Ik heb alleen de eerste nacht vreselijk veel naweeën gehad (of eigenlijk 1 dag en 1 nacht). Moest ze ook wegpuffen en kon de hele nacht alleen maar zitten :thumbdown: Maar er lag een wondertje in de wieg en dan kon ik het beter handelen zeg maar :mrgreen: Het ergste was immers al voorbij (en de angst en de spanning).

Maar een hele week naweeën lijkt me ook niks hoor!

Het blijft afwachten al lees ik over het algemeen dat het alleen maar sneller gaat bij elke bevalling…spannend!!!

Lucas :vlinder:> 10 uur (ingeleide bevalling bij 21 weken)

Thomas> 6,5 uur

Sofie> 5,5 uur

Suzanne> 2,5 uur (van gebroken vliezen tot keizersnede ivm dwarsligging)

Bij elise (achteraf in totaal vanaf 1e wee een uur of 10 ) Ik had echter pas het idee dat het echt serieus weeen waren rond half 4. De uren ervoor voelden meer aan als menstruatiepijntjes ( vliezen braken uur of 4 ) elise was er half 7.

Bij Jesse vanaf moment breken vliezen ( spontaan ) zonder weeen toen nog 3 uur. weeen kwamen na half uurtje / 3 kwartier ongeveer en heb 3 minuten geperst ( voor mijn gevoel was het trouwens 1 wee ) Bij elise half uur geperst.

De 3 uur van Jesse was echter wel meteen een weeenstorm, het kwam en ging niet meer weg. De naweeen waren ook 1 dag vrij heftig, bij elise daar weer geen last van gehad en was bij elise ook veel meer een geleidelijke bevalling. Jesse had echt haast in ene, hij had ook in het vruchtwater gepoept.

@alex wrote:

Ben ook benieuwd hoe deze straks gaat, ik hoop ook zo snel, dan neem ik de naweeën wel op de koop toe.

Hier ook snel bevallen in amper 4 uur en geen een enkele nawee gehad :wink:

Ryan 8 en een half uur en Nina 3 en een half uur.

eerste: 2 uren vanaf breken vliezen. Geen naweëen

tweede: 45 min vanaf de eerste wee. Veel naweëen

Derde: 2 uren vanaf eerste wee. Kampioen naweën Pfffff.

45 minuten :think:

ik denk dat ik me rot schrik als ik zo snel me kindje op me buik heb :lol:

dubbel

nog dubbeler :oops:

@bianca&? wrote:

45 minuten :think:

ik denk dat ik me rot schrik als ik zo snel me kindje op me buik heb :lol:

I knooowww :mrgreen: We waren net op tijd in het ziekenhuis…