We rijden nu een scenic en hub bedrijfsbus. Die gaat eruit en dan gaat hij waarschijnlijk een touran rijden. Dat betekent dat onze scenic er best uit zou kunnen. Ik vind het een fijne wagen, hoge instap en wegligging, kan er alles mee. Hiervoor reed ik een ford ka. Dat was met ons 2, kind, kinderwagen en bak nogal vol. Nu heb ik geen wagen meer mee te nemen, maar wel 2 kinderen. Ik wil in het midden ook een extra plek hebben voor evt vriendinnetje, dus er moeten gordels inzitten. Wat voor auto zou dan wat zijn? Wel graag een beetje leuk model, niet te oud, heb werkelijk geen idee!
ik heb een renault megane die heeft 3 3punts gordels achterin maar goed dat is wel een lage auto
en de achterbak is ook vrij groot (misschien dat ik daar straks nog op terug kom als ik de kinderwagen incl reiswieg moet inladen en ga staan schelden omdat hij kleiner is dan verwacht :lol: )
Touran… Mooie wagen en groot :mrgreen: Volgens mij past daar wel 6 mensen achterin.
ik lees even mee aangezien onze auto vandaag niet meer te redden was…
Wij hebben zelf intresse in de Ford C-max.
Maar ben benieuwd naar meningen.
Wij rijden in een Hyundai Getz. Past prima met 3 kids, althans als er 1 niet op een stoeltje of verhoger moet,dus alleen grote kids. Mocht het nodig zijn,dan past er een 3e autostoel op de passagiersstoel,maar dan moet de airbag vaak wel uit.
Anyway, wij vinden het een prima bak. Het is onze enige auto (werken om beurten,dus hebben geen 2 auto’s nodig),maar zelfs met autovakanties is het geen punt. Beetje creatief zijn…
Als het je 2e auto is,dan hoef je daar natuurlijk niet over na te denken. Daar heb je de Touran voor natuurlijk.
Peug 307
Ik heb de 3deurs, misschien een 5deurs hatchback iets?
Ik heb een VW Polo gereden en vond dit goed te doen, maar een Golf is net iets groter.
Verder weinig verstand van, wel een tip, pak een 5-deurs, met een 3-deurs is het met die gordels bij die kinderen gewoon vervelend om ze vast te zetten, je moet je dan zo in de auto wurmen, dat het niet leuk is.
Kia picanto? Rijden vrienden ook, ze hebben 2 kinderen, maar nemen oma ook regelmatig mee achterin. Ze zijn er erg tevreden over. :thumbup:
Ik zag ook een toyota… misschien ook wel wat. Suzuki swift vind ik ook heel leuk. Een aantal genoemde auto’s lijken me toch al weer groot, waarom bestaat er geen 5 deurs ka???
De picanto is niet groot hoor… klein mini geval… Seat ibiza is ook leuk of een toyota yaris ofzo.
Ik zou denk ik kijken voor zo’n wegenbelasting vrij model… zat kleintjes te vinden en scheelt je toch een leuke duit (zolang als het duurt)
Wij hebben een Ford C-max en een ford Ka.
Wanneer ik de kids heb, rijd ik in de C-max en gaat hub weg met de Ka. Wanneer ik geen kids heb, neem ik de Ka mee.
Werkt super :thumbup:
Ik heb ooit ook eens gekeken voor een tweede, kleinere auto naast de lease auto. (maar toen andere baan en geen leaseauto en werd het toch weer anders )
Uiteindelijk had ik 3 modellen in mijn hoofd: Toyota yaris, Opel corsa en Fiat punto. Inderdaad wel allemaal de 5-deurs uitvoering.
Toyota staat overigens wel bekend als een merk waar je weinig onderhoud en problemen mee heeft (over het algemeen he want je hebt natuurlijk altijd maandagochtend-exemplaren )