2de zwangerschap anders dan eerste???

hoi meiden

ik heb eens een vraagje aan de meiden onder ons die al 2 (of meer) zwangerschappen achter de rug hebben.

bij mijn vorige zwangerschap was ik al misselijk voor ik eigenlijk overtijd was. had ook al heel pijnlijke borsten en was heeeeel moe. ik wist dus eigenlijk al van tevoren zeker dat ik zwanger was.

nu denk ik dat dat bij een volgende zwangerschap ook zo moet zijn, of heb ik het nu helemaal mis???

kan het ook zijn dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap helemaal niks voel? of moet het toch een klein beetje op elkaar gelijken?

ben van mening dat ik het de volgende ker ook wel van tevoren zal voelen

ik heb gehoord dat het best kan, maar had toch graag wat ervaringen gehad???

alvast bedankt!

Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is elke zwangerschap is anders :wink:

Het kan natuurlijk zo zijn dat je weer hetzelfde voelt, maar dat hoeft dus helemaal niet.

Echter er zijn ook dingen waarvan ik dacht dat ik dat in de vorige zwangerschap helemaal niet had. Totdat ik mijn “dagboekje” erbij pakte en las dat ik het toen dus wel ook had.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

ik ben dan nog maar 1x zwanger geweest maar ken meerdere om mij heen die wel vaker zwanger zijn geweest en echt elke zwangerschap is anders!!

Collega van mij had bijv. bij de 1e geen klachten, nooit misselijk enz. En bij de 2e juist heel erg. (en ja het zijn beide jongetjes hhaha)

Twee keer zwanger en 2 miskramen verder kan ik wel tot de conclusie komen dat iedere zwangerschap anders is. Zelfs de misselijkheid (die ik bij 3 van de 4 had) was steeds weer anders. Van gewoon een rot gevoel af en toe, tot de hele dag door kokhalzen.

hhmm ik wordt nu toch wel heel benieuwd hoor! ik heb bij de vorige zwangerschap 9 maanden lang overgegeven. van een week voor ik ongi moest worden tot een uur voor mijn bevalling. en niet alleen misselijk maar echt overgeven. ik hoop dat ik het de volgende keer niet weer heb. ik denk nu telkens “ik ben niet misselijk, dus de ongi komt eraan” maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn heb ik begrepen :think:

Bij wessel voelde ik mijn de eerste maanden prima.Maar nu ben ik echt mega misselijk. ik kan nu bijna geen eten binnen krijgen/houden. En dat is begonnen een week nadat ik de test gedaan had.

groet anita

stel je voor… ik had weeral de hoop voor deze maand opgegeven… begint nu toch wel weer op te flakkeren hoor… :think: een beetje toch…

Bij Alyssa was ik de hele zwangerschap ziek zwak en misselijk echt niet leuk meer. Nu heb ik daar bij vlagen last van. Kan er nu echt van genieten.

Groetjes Ellen

Hoi hoi,

Ook ik heb ervaren dat 2 zwangerschappen heel verschillend kunnen zijn. Bij de 1e al snel misselijk (voordat ik testte), bij de 2e vele malen minder, meer met vlagen. Om maar iets te noemen. Maar ook wat overeenkomsten; geen koffie meer lusten, en ontzettend veel snoepen :drool:

gr, Diana

Hoi hoi,

Ik heb vier kids en ik kan je heus vertellen: elke zwangerschap en bevalling is anders !

Bij de oudste gaf ik al over voor ik overtijd was, bij de tweede vanaf 5 weken zwangerschap, bij de derde dochter slechts een drietal keer op de negen maanden en bij Michaël ook heel af en toe in het begin.

De bevallingen:

Bij de oudste moest ik op 6 maanden platliggen wegens vroegtijdige weeën. Ik heb ze uiteindelijk kunnen dragen tot vier dagen voor de uitgerekende datum (goed hé).

De tweede en derde bevalling zijn ingeleid wegens overtijd lopen…

Michaël is totaal onverwachts 20 dagen te vroeg geboren.

Dus:

Van contrasten gesproken…

Veel succes met het zwanger zijn/worden

liefs

Gerda

ben dus nog altijd niet ongi :think: stel je voor zeg :shock:

getest op zaterdag negatief :wink:

Elke zwangerschap is anders, bij Kirsten niets aan de hand, alleen pijnlijke borsten, bij ellen ook niets aan de hand, had alleen mijn regels tot ik 7 maand was en daarna ben ik moeten bijven liggen, bij evelien heel emo en zwangerschapsdepressie

@Bellenblaasje wrote:

ben dus nog altijd niet ongi :think: stel je voor zeg :shock:

getest op zaterdag negatief :wink:

ik zit in hetzelfde schuitje, test maandag negatief en ondertussen al 17 dagen overtijd

nog altijd niet ongi

niet meer getest

en jij nadra???

@Bellenblaasje wrote:

nog altijd niet ongi

niet meer getest

en jij nadra???

hier hetzelfde, niet meer getest en ook nog altijd niet ongi

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

wanneer ga je testen?

ik denk dat ik het nog een weekje aanzie

ik weet het niet, normaal als mijn cyclus juist moest zijn dan moest ik 5/3 voor de 2e keer mijn ongi hebben, als ik ze dan nog niet heb dan zal ik nog wel eens testen denk ik ofwel mijn bloed helemaal laten testen om te zien of alles wel in orde is. Dat weet ik nog niet!

Dus ik wacht ook nog zeker een week want je weet maar nooit dat die test dan ook weer negatief is.

ik zal niet meer moeten testen. ben gisterenavond nog ongi geworden!

ach zeg ik had het zo gehoopt voor je! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

ik had het ook graag anders gezien, maarja op naar de volgende ronde zeker!