27 weken zwanger en pijn in m'n buik...wat is dat??

Hallo allemaal,

Ik ben nu 27 weken zwanger van ons 3de kindje, en alles gaat eigenlijk goed.

Nu kreeg ik gisteravond opeens een beetje een zeurderige buikpijn, en sinds vanochtend is het eigenlijk erger. Het was eerst links en rechts in mijn buik, ter hoogte van onder mijn navel.

Nu is het eigenlijk wel overal in mijn buik. Als ik loop doet t pijn, en als ik naar de wc ga ook. Als ik zit of lig wordt t minder, maar dan voel ik het nog steeds best erg.

Ik heb mijn verloskunidge gebeld, en die zegt dat het of m’n darmen zijn die pijn veroorzaken omdat ze door m’n baarmoeder aan de kan geduwd worden, of bandenpijn. Maar ik snap niet dat dat zomaar uit het niets kan opzetten. Mijn verloskundige zei dat ik heel rustig aan moet doen en 2 paracetamollen moet nemen. Maar ik vind het zo vreemd allemaal.

Ik voel de baby overigens wel goed bewegen, dus daar maak ik me niet al te veel zorgen over, maar ik heb gewoon pijn, en ik weet niet wat ik er aan kan doen, en of het wel goed komt.

Heeft iemand hier ervaring mee?? En wat kan je eraan doen?

Ik hoop snel op een reactie.

Groetjes, Maggy

Maggy,

goh, geen evidente vraag natuurlijk; maar ik snap heel goed dat je er niet gerust in bent. :hug:

Uiteraard kan het door je darmen komen, maar ervaar je die zeurderige pijn als een gevoel van weeën ? (opkomend, hoogtepunt qua pijn en terug wegzakkend OF is het een constante pijn???).

Beval je in zh of thuis? met andere woorden: heb je nog een plek waar je terecht kan met je vraag of alleen bij de vk ?

persoonlijk zou ik haar raad opvolgen (rustig aan - jaja heel evident met nog twee kleintjes :roll: ) en paracetamol nemen…

mocht dat niet helpen (pijnstillers), dan zou ik toch opnieuw informeren.

het is nog effe te vroeg om te bevallen hé.

veel beterschap !

liefs

Gerda

Goed dat je gelijk je vk hebt gebeld :thumbup: Ik zou ook haar raad opvolgen, en als het niet verbeterd weer bellen. Kun je even een dagje (of 2) hulp inschakelen zodat jij meer tijd hebt om te rusten?

Het is gelukkig geen weeen achtige pijn. Het komt niet tot een hoogtepunt en zakt ook niet weer af. Het lijkt dus niet op weeen. Het is een costante pijn, die eigenlijk alleen maar minder wordt door de paracetamol.

Ik ga bijna denken dat het een blaasontsteking is (heb ik nog nooit gehad, maar doet pijn in mijn buik bij het plassen), of misschien wel een blindedarm ontsteking.

Ik kan me van de vorige 2 zwangerschappen niet meer herinneren dat bandenpijn zo’n pijn deed.

Ik vind het maar vreemd. Als het morgen niet minder is, ga ik weer de vk bellen.

Ik ga wel in het ziekenhuis bevallen, maar sta tot die tijd, als het goed is, onder controle bij de verloskundige.

Nouja, nu maar proberen te slapen, en morgen weer een dag… :zzz:

Bedankt voor de reacties…

ik heb een keer of 3/4 in deze zwangerschap ook ontzettend “rare” buikpijn gehad… heel benauwend ook.

en ind. een constant gevoel en geen krampachtig…

alleen bij mij was het een aantal uur en dan zakte het af en dan met slapen de dag daarna was het meestal weer weg…

geen idee wat het is/was…

vk had een keer iets gezegt over dat het misschien een groeispurt van de baarmoeder was en dat je van die pijn verkeerd gaat ademen en daardoor nog ergere buikpijn krijgt…

hopelijk is het morgen een stuk minder!en anders gewoon weer navragen aan je vk!

je kunt morgen ook altijd even een plasje inleveren bij je HA, kun je dat ook bevestigen/uitsluiten.

Zou ook even urine inleveren bij de huisarts, dan weet je zeker of het wel of geen blaasontsteking is…

Ik heb het tijdens de zwangerschap ook een paar weken gehad, was bij mij geen blaasontsteking, maar idd een groeispurt, waardoor de banden en baarmoeder zo snel oprekten, dat het erg pijn deed…En ik ging ook verkeerd ademhalen, wat ook niet meehielp natuurlijk.

Als je er niet gerust op bent, gewoon de vlk bellen hoor!! Niet mee blijven lopen!

Ik zou morgen ook even een plasje wegbrengen voor de zekerheid.

Hier was het rond die tijd mijn buikspieren die pijn bleken te doen.

De aanhechtingen deden door de groei ineens heel veel pijn met zitten en lopen.

Ze hebben mij toen een verstevigend broekje geadviseerd.

Vlak daarna werden het bij mij wel echt harde buiken/weeën dus ik heb wel geleerd dat het hoe dan ook een teken is dat je het rustiger aan moet doen. Maar in het ziekenhuis is mij nu al een paar keer verteld dat een constante pijn geen kwaad kan als het geen blaasontsteking is.

Het gaat om de golven, dan moet je zeker aan de bel trekken.

In jou geval zou ik dus voor wat versteviging zorgen; kijken of dat helpt.

Rustiger aan doen en een plasje wegbrengen.

Dames, Bedankt voor al jullie reacties!

Ik voel me gek genoeg een stuk beter vandaag, en heb bijna geen pijn meer. Maar ik doe wel echt rustig aan. Gister de hele dag op de bank gelegen, en vandaag heel rustig aan gedaan. Alleen als ik op mijn zij lig, met slapen, voel ik wat meer pijn dan als ik op mn rug lig. Maar dat zal wel normaal zijn.

Ik werk in de kinderopvang, 3 dagen in de week, maar ik denk dat ik in iedergeval morgen nog een dag thuis blijf, en misschien zowiezo wat minder moet gaan werken. Maarja, thuis kan ik ook niet echt rustig aan doen, aangezien ik er nog 2 heb rond lopen hier. Maar is in iedergeval minder vermoeiend dan 9 uur in de kinderopvang werken.

Maar, mijn vraag is nu ook, kan het alsnog blaasontsteking zijn, als ik nog nog amper pijn heb? Moet ik alsnog naar de huisarts?

De baby is iniedergeval heel actief, en beweegt behoorlijk in mijn buik, dus dat is een goed teken…:slight_smile:

Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat…

Zou voor de zekerheid toch even urine na laten kijken hoor, je hoeft niet altijd hele duidelijke klachten te hebben…En dan weet je zeker of het wel of geen blaasontsteking is…Mocht het wel blaasontsteking zijn, dan kan je er tenminste wat voor krijgen…om er mee door te lopen is niet verstandig…

Wel fijn dat je nu minder klachten hebt!!

Wat bij mij hielp is om een dun kussentje onder mijn buik te leggen als ik op mijn zij lag, dan trekken de banden niet zo…(omdat je buik anders opzij hangt…)

Op de rug slapen raden ze op een gegeven moment af, omdat het dan kan zijn dat er bloedvaten afgekneld kunnen worden van de baarmoeder en dat is niet goed voor de beeb…

Je kunt inderdaad alsnog een blaasontsteking hebben dus even laten checken kan geen kwaad natuurlijk.

Ik heb in mijn laatste zwangerschap ook echt vaak buikpijn gehad. Dat herkende ik echter wel als bandenpijn, al was het anders dan in de eerste 3 zwangerschappen. Ik had het vaak en ook constant en soms ook wel een volledige dag/nacht. Waar de pijn bij de eerste drie eren kwam doordat ik een beweging ofzo maakte, kwam de pijn bij mijn laatste zwangerschap ook zomaar als ik stil zat of lag. Heel raar vond ik dat. Maar het kan dus zeker wel…

nog even een reactie van mij. Het was geen blaasontsteking, en ook niets met mijn bekken. Het was puur bandenpijn, volgens de verloskundige.

Ik heb nu vrijwel nergens last meer van, dus het is opgelost met vaak rust houden.

Gelukkig voel ik mijn meisje nog altijd heel goed bewegen, dus volgens de verloskunidge hoef ik me ook geen zorgen te maken, enkel rust houden en aan mezelf denken, helpt. Dat doe ik dan ook maar :slight_smile:

Maar bedankt voor alle reacties, dat is altijd erg fijn!

Mooi zo! Gelukkig is er niks mis.

Dus toch bandenpijn…

Fijn dat het nu beter gaat!! Ik weet hoe vervelend het is! :hug:

Whaaa Maggy!! Was je even uit het oog verloren en nu lees ik dat jullie 3de kindje onderweg is! En het wordt een meisje las ik. Wat leuk! Ik heb je even opgezocht op Facebook… dan kunnen we daar verder kletsen. :-*