Vanmorgen werd ik wakker met natte plekken in mijn pyjama en bed. Ik ben pas 27 weken zwanger! Ik ben best verbaasd want bij Mats kwam de bv maar moeizaam op gang na de geboorte. Nu is mijn vraag:
Moet ik hier iets mee? Ik neem aan dat ik niet moet stimuleren? En kan ik nu bijvoorbeeld een ontsteking krijgen?
Of kan het allemaal geen kwaad en is het vooral irritant?
Hoe kan het eigenlijk dat het nu al op gang is??
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
:-*
ik heb het ook gehad, niets meegedaan (behalve een handoek in bed)
het is ook weer even weg geweest (weet niet meer welke week) en kwam toen na de bevalling pas weer terug
Ok, het kan dus weer over gaan. Dat is wel fijn. Ik dacht al dat ik er waarschijnlijk niks mee moest doen maar wilde het even zeker weten. Bedankt! :-*
Hier lekkend vanaf week 20, niets mee gedaan
Hier ook al heel vroeg. Denk ook rond de 27/28 weken
Op een gegeven moment ook 's nachts zoogcompressen gaan dragen. Verder geen last van gehad.
Wel grappig, mijn bevalling begon met enorm lekkende boobies :mrgreen: Ik dacht… zo nu wordt het wel heel erg!! (ik zag het er gewoon uitstromen!!) 2 uur later braken toen mn vliezen !
noemen jullie dat vroeg;) hier sliep ik met 14 weken al met zoogcompressen in! En ik gaat het slapen in een bh, maar hou het nu toch al een jaar vol
het schijnt dat ik gewoon heel makkelijk melk loslaat, tijden mijn eerste weken zat ik met een bakje onder de andere borst de lekkende melk opte vagen als mijn dochter aan de borst dronk, en dan lekte ik in no time 50cc
Ook hier al een tijdje aan de gang irritant maar niks aan te doen.
Overigens had mijn moeder het ook, wel een tijdje geleden dus en volgens haar zei het niks over de borstvoeding zelf, die is bij haar nooit goed gelukt, ondanks het vele lekken…
Ok, niks bijzonders dus.
Maar wat ik mij afvraag…
Na de bevalling van Mats duurde het 2 dagen voor de eerste druppel kwam. Na 100x aanleggen ofzo.
Als het lekken nu blijft, heb ik dan wel meteen bv na de bevalling?
Ik weet wel dat het niet hoeft te slagen, maar het zal toch niet weer 2 dagen duren dan?
Bij mij was het meteen op gang. Mn vk zei dat ze dat bijna nooit zo zag.
Na de eerste voeding kreeg ik AB en mocht ik 24h ni geven. in zhuis maar1 x kunnen kolven. (fijn als je geen begeleiding kan krijgen :naughty: ) Maar toen ik eenmaal mocht geven was het ook gelijk weer opgang! Was wel even vaak aanleggen, maar dat is altijd zo in het begin toch?
xx
ik lekte bij nicolai ook al heel vroeg. Zo rond de 25 weken was mijn bed zeiknat elke ochtend.
Ik had wel al meteen melk (colostrum) bijde geboorte. Nicolai heeft 2x gedronken na de bevalling, een maal op de bevallings tafel zelf nog, toen de placenta eruit kwam en nog eens op de kamer, bijde keren goot de melk langs zijn mondje af :inlove: .
Dus het kan wel! ik hoop het voor jou dat het ookzo mag zijn en dat je niet 2 dagen moet wachten op melk.
:-*