Hallo allemaal
Ik ben 23 weken zwanger en heb afgelopen week een CT scan gehad van mijn hoofd, nu kon dat volgens de arts geen kwaad voor de baby omdat de straling dan alleen rond je hoofd komt en niet over de rest van je lijf.
Deze week krijg ik nog een MRI scan (ook m’n hoofd). ook dit zou volgens hem geen kwaad kunnen.
Toch ben ik best bezorgt over de kleine, zijn er meer mensen die tijdens hun zwangerschap een CT of MRI hebben gehad? Hoe hebben jullie dat ervaren en hoe is het met de baby gegaan?
Ik moest ook mri, en heb de radiologie gebeld. De ass zei dat er vooralsnog geen schadelijke effecten bekend zijn, maar als het even kon ze toch kon adviseren te wachten met de scan, gewoon voor het geval dat.
Ik heb toen mijn behandelend arts contact met de radioloog laten leggen zodat ze de voor en nadelen tegen elkaar af hebben kunnen wegen en uiteindelijk is het gecancelled. Ik krijg nu een oproep na de bevalling.
Dus misschien voor jou ook een idee om het te laten bespreken door hun onderling. Kan me je onzekerheid en onrust maar al te goed voorstellen :-*