Al een paar dagen behoorlijk misselijk, vanmorgen voor het eerst weer gespuugd. baal er zo van! In de eerste weken ging het daarna wel weg maar nu hele dag door al misselijk. Kleine beetje eten helpt niet, bah bah bah…
Mensen die dit herkennen? Tips hebben?
Erg herkenbaar. Ik was er rond 16 weken vanaf, en ik dacht voorgoed, nee dus! Bij mij hielp vaak eten, verder eigenlijk niet zo veel. Bij mij werd het rond week 24/25 weer beter!
Ik weet hoe vervelend het is :hug:
Hier tot 16 weken elke dag 2x overgeven daarna was het over (dacht ik) sinds 2 week geleden is het weer terug. 's ochtends en soms overgeven :sick:
karin, bah zeg! Had zo gehoopt op goede berichten. Vanille vla geprobeert, helpt niet, cola light ook niet meer (in begin wel) Nu heeft Jo pepermuntjes voor me gekocht, tja we proberen maar alles…
:hug: :hug: :hug:
Vervelend zeg :hug:
Anijsdrank wil ook wel eens helpen :sick:
anijs… klinkt heerlijk :liar:
Warme melk met anijsblokjes is best te pruimen maar das persoonlijk natuurlijk. Je kunt kijken of je baat hebt bij wat Rennies. Hier merk ik dat de grens tussen misselijk en zuurbranden relatief klein is wanneer beeb mijn maag als boksbal gebruikt. :silenced:
Gember kan ook goed doen, verse schijfjes kun je in een bakje thee doen bv of ginger ale proberen.
Venkel kamillethee is nog een andere optie. In de nacht iig je hoofdkussen een tikje hoger leggen. Ik slaap tegenwoordig standaard met mijn voedingskussen onder mijn gewone kussen om in slaap te kunnen komen. Bij pepermunt werkt overigens die Wilhelmina pepermunt (milde) beter dan de sterkere soorten. Sterkte meis! :-*
wilhelmina check!
Ik was in het begin totaal niet misselijk, behalve bij de buikgriep die ik had. Met 33 weken werd ik steeds zieker om uiteindelijk met 33,5 in het ziekenhuis te belanden met weeen en uitdrogingsverschijnselen. Het kwam bij mij van het maagzuur waar ik zo ontzettend ziek van werd. Heb uiteindelijke omeprazol gehad waardoor ik weet normaal kon eten en drinken…
Tigru, Jeetje zeg :hug:
Ben nu nog maar 0.8 aangekomen totaal. Verwacht dan ook dat er nu niet veel hij aankomt zo misselijk als ik steeds ben… Is dit erg? Voel kindje gelukkig erg goed!
Het kindje pakt wat hij nodig heeft, maak je daar maar geen zorgen over. Het is dan alleen jouw lichaam dat het moet ontgelden en leeft met een tekort aan voedingsstoffen.
Ach ik heb een bmi van 29 dus daar zit dan genoeg reserve
Hier hield de misselijkheid ook niet op, iedere avond stond mijn slokdarm in de fik en 's avonds deed mijn middenrif enorm veel pijn. Totdat ik zwarte ontlasting had en bleek dat ik een maagbloeding had gehad. Nu zit ik sinds die tijd aan de Ranitidine en ben er erg blij mee. Kan het meteen merken als ik die pil niet op tijd heb genomen, wordt dan gelijk enorm misselijk. Kleine beetjes eten hielp bij mij niet, helaas. Ik hoop dat jij het wel makkelijker kan opvangen. Ik heb ook over antagel gehoord, dat schijnt ook goed te helpen, maar da’s volgens mij meer bij zuurbranden.
tot nu toe is het gebleven bij 1 keer spugen, gisterochtend. Nu wel misselijk maar niet zo erg dat ik moet spugen. Zouden de pepermuntjes dan toch werken? (teveel eten is ook niet goed, heb je weer last van de darmen kwam ik gisteren achter :wall:
Nu zie ik de namen weer staan!
Eerst kreeg ik Antagel (met Rennie)
Later Ranitidine (waar ik nog misselijker van werd)
En daarna dus Omeprazol
Cariska, als je het niet vertrouwd, gewoon naar de VK en anders HA!