21 weken zwanger en diarree

Hallo allemaal,

Sinds donderdag heb ik last van buikkrampen en diarree. Ik functioneer verder normaal, eet normaal, drink meer omdat ik weet dat dit moet (veel water), heb gisteren ook de huisarts gebeld en die zei ook dat ik niet veel meer kon doen. Vanochtend begon de eerste stoelgang goed, eerst gewone ontlasting maar toen die eruit was, was het gelijk weer diarree. Aan het eind van de ochtend boodschappen gedaan en na de kassa moest ik rennen om de wc te halen. Ik zit dus niet de hele dag op de wc, maar om de drie a vier uur. Het komt echt op als poepen.

Ik kan op internet niet veel vinden of dit kwaad kan voor de baby. Volgens mij niet, maar het moet ook niet te lang duren, lijkt me. Hoelang mag je diarree hebben, zeker als zwangere?

Groetjes, Carenza

Momenteel heerst het. Ik heb vorige week een week lang diarree gehad. Buiten dat ik wel extra dronk heb ik ook or genomen

Voor de baby kan het geen kwaad.

Hoop dat je er snel weer van af bent.

Diarree kan geen kwaad voor je kindje, zolang je erom denkt dat je voldoende drinkt en eet. Ik heb tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap voedselvergiftiging gehad, dus heel erg spugen en diarree. Ik heb toen voor de zekerheid contact opgenomen met de gyn. En die vertelde dat het geen kwaad kon.

Ik zou geen diarree-remmer nemen, dat is niet zo goed. Diarree ontstaat vaak doordat je een bacterie/virus in je lijf hebt. Een remmer sluit de bacterie als het ware op in je lichaam. Dus die kun je beter niet nemen, zodat het uit je lichaam kan en je weer kunt herstellen. Dat was toen het advies van de gyn.

Beterschap!