Mijn dochter is nu 21 maand. Ze roept wel eens ‘poep’ en dan zetten we haar op de wc, maar dan gebeurt er niks. Ze geeft wel eens aan dat ze een schone luier moet als ze gepoept heeft.
Vorige week waren we bij mensen die een dochtertje hebben die 7 maand ouder is. Zij is zindelijk en plaste op het potje. Floor wilde dat ook wel, en trok haar broek uit. Na een tijdje had zij ook op het potje geplast.
Gister heeft ze 2x aangegeven dat ze op het potje wilde, en deed er een plasje op. Vanmorgen heeft ze zelfs ophet potje gepoept!
Is het nou allemaal toevallig? Of is ze er gewoon erg vroeg bij.
We vinden het leuk dat ze wat op het potje doet, maar we proberen haar niet te pushen. Ik zou het wel leuk vinden als ze zindelijk wordt, maar het hoeft nog helemaal niet van mij. Ze is nog jong genoeg.
Groeten
Karin
hier nog zo een dame we maken het nu nog gewoon leuk ga haar nog niet pushen we zijn nu nog even bezig met onze kerel die nu al 5 dagen helemaal niks in zijn broek heeft gedaan :dance:
zou er zoals jullie al doen wel in mee gaan als kind het zelf aangeeft zijn ze er waarschijnlijk ook aan toe.meiden zijn daar vaak wat sneller mee als jongens,ze geven het zelf wel aan wanneer dat is.
Hoi Karin,
Daan (weet je nog, ik ben ook een juni 2006 mama) is er ook al mee bezig. Heeft nu ook al een aantal keer een plasje gedaan op het potje en geeft ook al regelmatig aan dat hij een schone luier aan moet. Kan dus wel hoor dat onze kindjes snel zijn. Daan’s broer Sam was helemaal niet snel met zindelijk worden trouwens.
groetjes Shams
Anne was toen al zindelijk overdag, dus gewoon in meegaan en belonen met bv een stickertje op het potje plakkes als het goed is gegaan. Straks als het lekker weer is gewoon zonder luier laten lopen en dan is het volgens mij zo gepiept. Juist omdat ze het aangeeft moet je er wel aandacht aan geven, anders denkt ze dalijk, ach het stelt voor papa en mama toch niks voor en gaat haar interesse weg met misschien als gevolg dat ze juist moelijk zindelijk wordt.
Veel succes
Jasmijn is nu 16,5 maanden en plast 's avonds voor ze naar bed gaat even op het potje. Ze doet ook nog gewoon in haar luier hoor maar ik dacht we gaan het gewoon eens proberen omdat ze vaak als ik haar luier afdeed en het duurde te lang ging plassen en moest daar ook nog om lachen :lol: omdat ik vlug moest afdekken . Ik hoop dus dat ze straks ook snel zindelijk is, ga haar idd ook niet pushen. Als ze niet wil,dan niet.