200 ml, is dat met of zonder schepjes?

Olivia is nu 4 maanden en 1 dag . Ze krijgt nu 5 flesjes van 180 ml water + 6 schepjes kv (Frso Hypoallergeen) wat neerkomt op ongeveer 200 ml per keer. Volgens het schema van het cb mag ze met 3 maanden 5 flesjes van 150 ml of 180 ml, wat ik interpreteerde als 150 ml water + 5 schepjes of 180 ml + 6 schepjes. Vanaf 4 maanden mag ze volgens het schema van het cb 5 flesjes van 200 ml, is dat nu met of zonder schepjes voeding? Oftewel, “moet” ik haar nu 200 ml water + 6 2/3 schepjes gaan geven of kan ik haar gewoon 180 ml water + 6 schepjes geven. Ze is namelijk een paar keer 'snachts krijsend van de honger om 4 wakker geworden. Voor die tijd sliep ze van een uurtje of 10/11 tot 'sochtends 8 uur en werd ze alleen een paar keer wakker als ze haar speen kwijt was en viel ze als ze die weer had meteen weer in slaap. Nu helpt de speen niet meer en houdt ze alleen op met krijsen als ze een klein flesje krijgt (geef dan iets van 90 ml + 3 schepjes) . We willen wachten met bijvoeden tot ze 6 maanden is omdat ze er een grote kans is dat ze allergisch is. We hebben een proefpakje rijstebloem van ntrilon gekregen en ik wil dat vanavond eens gaat proberen. Op het proefpakje van N*trilon gaan ze uit van 200 ml per flesje en ik vraag me nu af of ze daar nu 200 ml water + 6 2/3 schepjes bedoelen of 180 ml water + 6 schepjes bedoelen.

Hé Sopje,

Ik zou me niet te druk maken om dat schema van het cb. Gewoon op je gevoel afgaan en op de kleine letten. Is natuurlijk altijd fijn om een richtlijn te hebben, maar ieder kind heeft andere eetgewoontes. Er zijn niet voor niks ook flesvoedingen op de markt voor hongerige kindjes enz.

Maar goed, wat ze in dit geval met die 200 cc bedoelen weet ik ook niet, het lijkt me niet handig om 6 2/3 schepjes te gaan afmeten, dus ik denk dat het gaat om 200 cc klaargemaakte voeding. Maar aangezien je schreef dat je meisje al een paar keer schreeuwend van de honger wakker is geworden, zou ik gewoon op haar af gaan en niet op zo´n papieren versie van een gemiddeld, standaard kind!

Groetjes Anke

Ze bedoelen daarmee 180 ml water + 6 schepjes voeding.

Ik zou overigens niet veel meer gaan geven als ze nog honger heeft, want meer dan een liter kunstvoeding per dag is niet goed. Je kunt dan, denk ik, beter overstappen op Nutrilon forte voor hongerige baby’s. Dat scheelde bij Juul al heel veel.

Hoi Sopje,

Onze Justin mag nu 160ml flesvoeding hebben. Wij maken 's avonds voeding voor de hele dag aan. Dus 4x 240ml water met 8 schepjes per 240ml. Dus in totaal 960ml voeding en dan giet ik gewoon uit deze kan met 960ml 160ml in zijn flesje en dat krijgt hij dan.

Hopelijk heb ik het zo duidelijk uitgelegd. Mocht je nog iets willen weten dan laat het maar weten…

Liefs, Renaat

Genoemde hoeveelheden voeding is altijd als het is klaargemaakt. Op de zijkant van de verpakkingen staat meestal ook ngo hoe dat zit.

@ren0t0 wrote:

Hoi Sopje,

Onze Justin mag nu 160ml flesvoeding hebben. Wij maken 's avonds voeding voor de hele dag aan. Dus 4x 240ml water met 8 schepjes per 240ml. Dus in totaal 960ml voeding en dan giet ik gewoon uit deze kan met 960ml 160ml in zijn flesje en dat krijgt hij dan.

Hopelijk heb ik het zo duidelijk uitgelegd. Mocht je nog iets willen weten dan laat het maar weten…

Liefs, Renaat

Mij is wijsgemaakt dat dit tegenwoordig niet meer mag? :think: ik maak het dan ook per keer klaar… 210 water en 7 schepjes, 4x op een dag…

als je 160 moet hebben kun je gewoon 150 water doen en 5 schepjes voeding… ben je ook klaar…

Toen Manon geboren werd, mocht ik het gewoon voor een hele dag klaarmaken. Bij Remco niet meer. Waren weer nieuwe richtlijnen. En dat ze echt niet waren bleek wel, want Remco zijn neeftje is 8,5 maand ouder en bij hem mocht het ook nog gewoon voor een hele dag.

Heeft met de hygiene te maken.

Je moet gewoon doen wat je zelf het fijnste/makkelijkste vind.