20 weken echo in zkh.. vraagje

Ja vraagje:

13 juni hebben wij de 20-weken echo in het zkh

(Ik loop voor alles in het zkh, zie geen verloskundige alleen gyn’s)



Nu had ik bedacht om mijn man EN moeder mee te nemen, maar toen dacht ik… dan moeten we schoonma ook mee vragen.

Nou bedacht manlief zich gister niet en vroeg gelijk maar even of ze ook mee wou…



Maar nu vraag ik mij af, ik heb dit wel leuk bedacht, maar mogen er eigenlijk wel meer mensen mee?



Heeft iemand ervaring hier mee, heb je ook meer mensen mee genomen?

eh…



wij kregen de 20 weken echo bij een medisch echoscopisch onderzoekscentrum en kregen direct te horen dat het een echo is om medische gronden en dat het niet de bedoeling is dat er meer dan 2 personen komen… de zwangere en evt een partner.



Dit omdat het natuurlijk mogelijk is dat ze iets zien wat nader onderzocht moet worden of mis en dat kan jou aan het schrikken maken of emoties losmaken en zit je dan te wachten op je moeder en schoonmoeder?



Ze gaven nadrukkelijk aan dat hoewel je natuurlijk pret mag hebben en ze heus wel rustig kijken, het toch echt geen pret echo is.



Ik zou het dus niet doen, maar anders gewoon even navragen?

Ik mocht alleen mijn man meenemen…maar dat was bij een speciaal echo-buro…

Misschien gelden in het ZH andere regels…

Bij ons in het ziekenhuis mag je in totaal met 3 personen komen dus zwangere + 2 andere mensen.

Als ik jou was zou ik het dus navragen.

Wij vonden het zelf prettiger om de echo’s te doen met z’n tweetjes.

Ik zou zelf bij een screenings echo alleen mijn partner meenemen Bij pretecho zou je misschien je ma en schoonma kunnen meenemen.

ik krijg 2 juli de 20 weken echo, ook bij de gyn. ivm. mediche indicatie, maar mag ook 1 iemand meenemen, wrs. mijn moeder omdat hubby moet werken, wij hebben daarom een pretecho binnenkort zodat mijn andere drie kids dan ook kunnen kijken.

Hier mocht je ook met maximaal twee mensen komen en geen kleine kinderen meenemen. Het is toch een medische screening en geen pretecho. Dus dan willen ze liever niet al teveel afleiding. We kregen wel foto’s mee en er werd ook wel het een en ander uitgelegd, maar je kunt het niet vergelijken met een pretecho. Ik zou het dus even navragen en anders de twee moeders een andere keer meenemen?



Groetjes,

Jippie

Ik denk dat ik de moeders maar afzeg.

Begin het nu ook een minder goed idee te vinden…



:think: er nog even over of ik er nog over zal bellen met het ziekenhuis.

ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht, heb dus anna bij de echo van jasper gewoon meegenomen… vond het niet meer dan logisch, manlief ging ook mee, en annan kan toch moeilijk alleen thuisblijven??



hoop maar niet dat de echoscopiste zich teveel aan anna geergerd heeft… :oops:



w.b.t. moeder en schoonmoeder, dat zou ik niet doen, om de reden dat ik het toch heel erg iets van ons tweeen vond… ook als er slecht nieuws zou komen…

@Anita-1982 wrote:





:think: er nog even over of ik er nog over zal bellen met het ziekenhuis.




ik zou idd gewoon even bellen, dan weet je in elke geval hoe het ziekenhuis er over denkt… dat maakt het maken van de beslissing een stuk makkelijker denk ik

@Anita-1982 wrote:

Ik denk dat ik de moeders maar afzeg.

Begin het nu ook een minder goed idee te vinden…



:think: er nog even over of ik er nog over zal bellen met het ziekenhuis.




Ik heb mijn moeder en schoonmoder meegenomen naar de pretecho.

Waarom doe je dat niet?

Is ook veel leuker voor ze dan een medische echo.



Volgens mij mag je in de meeste ziekenhuizen niet meer dan 1 persoon meeneme.

Ik heb mijn man en moeder meegenomen en dat was geen probleem. Maar nog iemand erbij is wel erg druk misschien.

Bij mijn zus was ik + mijn moeder mee, het was ik + mijn moeder, of de vader van het kindje + iemand.

Maar de vader was er niet dus kwamen we automatisch bij ons uit (vond ze geweldig) daarna met haar 2e kindje mocht me zus ik + mijn moeder en zoon meenemen, maar toch liever + 1 persoon of 2 personen zonder kind.

Ik heb de screeningsecho ook in het ziekenhuis gehad en heb het van te voren graagd of ik naast hubbie ook mijn ouders mocht meenemen. Dat mocht :thumbup: Al wist vervolgens de gyn nergens vanaf toen we kwamen aanzetten. Maar ook hij vond het geen probleem.



Dus gewoon even navragen meid. En hou er inderdaad rekening mee dat er bij de echo ook minder leuke dingen naar voren kunnen komen. Je moet je afvragen of je dan wel beide moeders erbij wil hebben. Dat had ik mij ook niet goed gerealiseerd en was dan ook behoorlijk nerveus vooraf. Maar gelukkig was alles goed en dat zal vast bij jou zo zijn hoor :-*

Ik mocht één iemand meenemen. Dit werd dus uiteraard hubby.

In “mijn” ziekenhuis houden ze niet zo van pottekijkers. Je kunt de DVD toch laten zien?

@Helena wrote:

Ik mocht één iemand meenemen. Dit werd dus uiteraard hubby.

In “mijn” ziekenhuis houden ze niet zo van pottekijkers. Je kunt de DVD toch laten zien?
een dvd maken ze niet in elke ziekenhuis hoor :wink:

Bij ons ziekenhuis iig niet :stuck_out_tongue: