20 september!!!!

Is het de Dag van de Leidster!!!



Dus gaat je kind naar een kdv dan is het leuk om even je leidster in het zonnetje te zetten. Dit wordt zeer zeker gewaardeerd door de leidster.





Het vak van Leidster



Het vak van leidster, denken mensen vaak,

Is een zeer eenvoudige zaak.

Lekker een beetje met kinderen spelen,

En op zijn tijd een beetje fruit ronddelen.

Als je zegt:Het is best zwaar.

Vinden mensen dat maar raar.

Het lijkt zo makkelijk: de kinderen in een bak met zand,

En de leidsters zitten te zonnen op de rand.

Maar wie zo denkt die heeft het mis,

Want het werk van een leidster is geen kattenpis!

Observeren, rapporteren,

Vergaderen en notuleren.

Luisteren naar ouders, beleefd reageren,

In de groep een fijne sfeer creëeren.

Niet chagrijnig zijn maar warm en liefdevol,

Niet over je nek gaan van een drol.

Stimuleren en motiveren,

Steeds maar weer opnieuw proberen.

Schoonmaken, schriftjes schrijven,

Van alles op de hoogte blijven.

Voorlezen en zingen,

Het bedenken van leuke dingen.

Op ziektes en goede voeding letten,

De kinderen op de potjes zetten.

En zo zijn er nog veel meer zaken,

Die het werk van een leidster zo veeleisend maken.

Rijk word je er ook niet van,

Dus waarom doe je het dan?

Het zijn de kinderen die maken heel veel goed,

Zij zijn de reden dat je het doet!





Liefs, Chantal.

(die zelf ook leidster is op een kdv)

ik ga mijn ouders in het zonnetje zetten, zij zijn naast de pake en beppe ook de gastouders van Yvan :smiley:



thnx voor de tip Chantal!

sinds wanneer is dat zo :think:



Wek nu al een jaar op de BSO en ben ook leidster en ik heb er nog nooit van gehoord :think:

Wondertje, dag van de leidster komt elk jaar terug. Kijk ook maar in de ezeltje prik, daar staat het ook in.

de BSO krijgt geen ezeltje prik…



maaruh ben ook benieuwd of er ouders aan denken…al is het een tekening van hun kleintje…toch leuk als je weet dat je werk geappriceert (hoe schrijf je dat eigenlijk??? ) wordt…



iig heeft de oc een zomerfeest georganiseert morgen… (laat het nou aub mooi weer zijn… :pray: )



:think: morgen maar even een doos mercie kopen voor de opa’s&oma’s van Dave…

Jaaa wij vieren het ook altijd op het kdv, superleuk :thumbup: . Ben benieud wat we dit jaar allemaal krijgen hihi. Echt een gaaf gedicht trouwens!

Wij worden altijd in het zonnetje gezet door de ouders en dat regelt de oudercommissie, altijd erg leuk om gewaardeerd te worden en dat de ouders er zoveel moeite voor doen.



We moesten 2 jaar geleden allemaal een half uur eerder komen dan openingstijd en toen kregen we een waar ontbijt voorgeschoteld, echt heel erg leuk!



Chantal dat gedichtje hebben wij (iets anders) een jaar of 4 terug ook met leidsterdag gekregen, heel erg duidelijk!



Groetjes Bianca (leidster kdv)

Leuk hoor deze actie, wij hebben ooit 1 keer van onze leidinggevende een taart gekregen.

Maar van de kids nog nooit iets.

bij ons KDV wordt er vanuit de vestigingsraad gevraagd aan de ouders of ze iets willen knutselen met hun kindje. Dit jaar rozen van papier en die worden in een vaas gezet op de groep

Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik ben er ook een tijdje uit geweest als leidster maar zelfs als lid van de ouderwerkgroep van de psz van Eva kennen we dit niet hoor.

Ik denk dat het iets is dat ooit eens op de lijst van "De dag van de…"is gekomen maar niet algemeen bekend is.

Ja bij ons is het al een jaar of 5 de dag van de leidster 1x per jaar hoor! :thumbup:

De meeste OC doen er wat aan en wij krijgen van de baas altijd iets leuks :dance:

Oke dan, ik heb net alle dames van de ouderwerkgroep een mailtje gestuurd met daarin het voorstel ook iets leuks te regelen voor morgen. Is inderdaad wel leuk !

Leuk dat ik het weet…

GA ik zo ff een kleinigheidje kopen voor de gastouder van Tycho…ben heel erg blij met haar…

Bij mijn vorige werkgever kreeg iedereen 2jr geleden een 20 euro bon van de Dougl*s!! Dat was echt wauwie!!



Vorig jaar kregen we op de valreep een stukje appeltaart, nadat de vestigingsmanager erop geattendeert was, die had nog nooit gehoord van de dag van de leidster :doh:



En dit jaar… ben heel benieuwd of ze er wél aan denken (nieuwe vestigingsmanager, nieuwe kansen haha) :wink:

oo das fijn dat je het effe zegt zeg !!!

Hahaha toen ik de eerste paar regels van je Topic las dacht ik al: Chantal is ook leidster! :mrgreen:

Ik zal het voor volgend jaar proberen te onthouden, als mijn dochtertje voor het eerst naar de peuterspeelzaal gaat! :wink:

@jewel wrote:

Hahaha toen ik de eerste paar regels van je Topic las dacht ik al: Chantal is ook leidster! :mrgreen:


Goh, hoe raad je het zo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wij krijgen zelf nooit wat van de werkgever, ouders of dergelijke. We hebben nu met collega’s afgesproeken dat we onszelf morgen gaan verwennen. Er is kermis in de stad dus we halen oliebollen en lekkere broodjes van de bakker (geld komt uit kas, dus in die zin toch van de werkgever)



Liefs, Chantal.

Bedankt voor de tip! Omdat ik nu niets meer kan kopen voor morgen en ik een aantal leidsters niet regelmatig zie, heb ik een Ecard gestuurd aan de leidsters en daar een stukje op gezet hoe ik hun werk waardeer en met hoeveel plezier Lotte steeds weer naar het KDV gaat. Ik heb niet het idee dat er ouders zijn bij ons die er aan denken of die het weten, dus zo’n kaartje zal ze best goed doen!



Groetjes,



Viratine

Bij ons doet ons vestiingmanager al heel geheimzinnig…ben dus heel benieuwd morgen… wij krijgens overigens wel altijd een kleine attentie van de organisatie zelf (catalpa)

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: