2 weken na miskraam, positieve ovulatietest????????

Ik heb ca 2 weken geleden een miskraam gehad. Deze was niet volledig dus vorige week tabletten gehad om in te brengen en de rest er uit te krijgen.

Vandaag naar de gyn geweest en baarmoeder zag er redelijk schoon uit. Ik hoefde niet gecurreteerd te worden.

Kom ik vanmiddag thuis en denk gooi er eens een ovulatietest tegenaan. Wat denk je is die positief. Althans niet zo donker als dat ie moet maar er staat toch een tweede streep op. Kan dat zijn omdat ik nog het zwangerschapshormoon bij mij heb of heb ik dadelijk alweer een eisprong???

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel verstand van heb. Wat ik wel weet van een ander topic is dat zwangere vrouwen een positieve ovulatietest kunnen geven. Ik kan me voorstellen dat jij nog hormonen in je lichaam hebt die de test beinvloeden.

Ik lees even mee. Met ovulatietesten weet ik het niet maar een zwangerschapstest kan nog wel positief zijn omdat het HCG hormoon nog weken in je lichaam kan blijven nadat het mis is gegaan.

Sterkte met het verwerken van je miskraam :hug:

en ik hoop dat je snel weer zwanger zult zijn.

het hcg hormoon en lh hormoon lijken ontzettend veel op elkaar. Ze bestaan bijde uit twee delen waarbij 1 deel allebei hetzelfde zijn. Dus daardoor zou je een positieve ovutest kunnen hebben. Maar het kan ook zo zijn dat je lichaam snel op orde is.

Om het zeker te weten zou ik een zwangerschapstets doen, als die ook postief is dan weet je dat het het hcg hormoon is.