2 vragen

Onze jongste spruit heeft gisteren, na 6 mnd uitsluitend BV, voor het eerst een flesje KV gekregen.

En dat ging nog goed ook :inlove:



Ook vandaag dronk hij zijn flesje bijna helemaal leeg!



Maar er vielen mij 2 dingen op, en aangezien het weer helemaal nieuw voor me is om KV te geven (bij de oudste ben ik ook na 6 mnd BV overgegaan op KV, maar ik weet het gewoon niet meer!!), leg ik het hier toch even neer.

Hier zit toch alle ervaring he :wink:


  • Op het pak van N.utrilon staat dat je kindje 10 tot 15 minuten over een flesje moet doen. Die van ons dronk vanmorgen zijn flesje echt in minder dan 10 minuten leeg! :shock: Is dat raar/erg?
  • Tijdens het drinken hoorde ik steeds een soort van bubbelend geluidje. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven :wink: Maar het zal wel lucht zijn geweest denk ik, want ik zag het schuim op de melk komen.

    Hij heeft er geen last van gehad ofzo, gewoon een boertje en het was goed.

    Maar zou dat komen omdat de speen misschien niet goed is? Ik heb van Avent een nummer 4 speen gekocht (v.a 6 maanden)

    Nu haalde ik een paar keer tijdens het drinken het flesje uit zijn mondje (en dan toch nog die fles in minder dan 10 min. leeg!! :shock: ), om hem daarna weer opnieuw te late drinken. Dan ging het even goed, en vervolgens begon het gebubbel weer opnieuw.



    Vind het ook zoiets om elke keer het flesje uit zijn mondje te halen.



    Jullie hebben vast tips voor mij :mrgreen:

Volgens mij zijn borstvoedingskindjes harde zuigers, die zijn immers gewend om wat meer moeite te moeten doen? Ik denk dat je beter een speentje met een kleiner gat kan nemen.

Zelf heb ik altijd Difrax-producten gebruikt, omdat ik het handiger vind om een speen met een groter/smaller gat te hebben dan meerdere gaatjes.

Ik zou een kleinere speen (in jouw geval dus nummer 2 of 3) gebruiken. Ik denk dat het drinken te snel ging.

Bedankt voor de tips meiden.

Ik had er zelf niet eens aan gedacht… :oops:

(of nouja… hij heeft een paar keer een flesje afgekolfde melk gekregen (van papa/oma) en dat was brullen, brullen en nog eens brullen… en toen had ik een nr.1 speen. Dus dachten we dat het lag aan het feit dat ie er niet snel genoeg iets uit kreeg… dus vandaar nu met 6 mn meteen nr 4 speen gekocht).



Zal morgen eens een 2 of 3 speentje gaan halen, kijken of het beter gaat.

(beter is misschien het verkeerde woord, zoonlief had namelijk nergens last van hoor :inlove: )[/spoiler]

Zoals al gezegd werd, ik zou geen nummer 4 gebruiken maar een nummer 2, nummer 3 is voor de pap :wink: .

Scheelt in tijd ook even, en al drinkt ie ze sneller op, maakt niet uit, mijn zus zit met haar 5 maanden oude baby een uur aan de fles, dat is op zijn zachts gezegd… vermoeiend :mrgreen:

Ow ja, en als hij de speen vaccuum zuigt dan kun je deze iets minder vast op de fles draaien :thumbup:

Keira drinkt hier ook enorm snel, ook binnen het kwartier soms die fles op. Komt er wel een kanjer van een boer achteraan. Keira heeft 3,5 week BV gehad (nu ja, er kwam niks, dus enorm veel en hard gezogen). Ze zuigt gewoon sterk en snel. Zolang er geen krampjes komen (want dat is meestal het gevolg van snel drinken) is er niks aan de hand. Maar zou ook zeker een kleinere speen gebruiken :wink:

Hallo,



Elin drinkt de fles ook binnen 10 minuten leeg. Ze hoeft nooit een boer te laten en heeft ook geen last van krampen. Wij gebruiken speen nummer 3 voor haar. Bij speen nummer 2 viel ze in slaap en dronk ze de fles niet leeg.



Voor de pap gebruiken wij de 1-2-3-speen. Gaat helemaal goed.

Hoi!!!



Over die speen zeg ik niks meer, dat lijkt me duidelijk :mrgreen:



Aventflessen hebben de neiging om inderdaad te gaan ‘schuimen’…dat deed 'ie bij Isa ook altijd :think: . Ik heb er hier wel eens een topic over gelezen in ieder geval…het kan geen kwaad, kindje krijgt alleen wat meer lucht binnen.



Cas zit aan de difrax omdat de aventflessen minder geschikt waren voor prematuurtjes, dus met difrax begonnen en bij difrax gebleven (maar geef mij maar avent :silenced: )



O ja, hier ook zo’n snelle drinker…hij moet en zal de fles zo snel mogelijk naar binnen tanken 8)

Dank voor jullie antwoorden/ervaringen :dance:



Ik moet zeggen dat het erg goed gaat!! :smiley:

Speen nummer 4 gaat eigenlijk prima, het duurt een minuutje of 10/15 en dan heeft hij zijn flesje leeg.

Heb laatst 2 nieuwe flesjes gekocht van Avent en daar zit een of ander extra ringetje tussen de speen en de fles, tegen luchtbelletjes enzo, en dat werkt prima :thumbup:



Sinds gisteren krijgt meneertje 2 flesjes KV en alleen nog 's morgens en 's avonds BV, en (even afkloppen :mrgreen: ) dat gaat heel goed.



Dus ik ben blij en ga met een gerust hart weer aan het werk :wink:

Na 7 maanden thuis te zijn geweest… Wat zal dat wennen zijn :shifty: