2 vraagjes...

Misschien domme vragen…

Maar:

Esmée laat heel vaak de tong uit de mond hangen…echt heel vaak…is dat normaal?

Ze wil ook graag staan, maar gaat dan op de teentjes staan en niet op de hele voet…ik weet dat ze hun evenwicht ermee zoeken…met teentjes…

ben alleen bang dat ze straks niet de hele voet gaat gebruiken?

Iemand ervaring?

Groetjes!

1 benthe heefgt ook de hele dag de tong buiten :lol:

Is een raar gezicht … maar niet erg …

2: ik geloof dat bijna alle kinderen op teentjes staan …

benthe staat ook op de teentjes …

dus ik denk dat je je niet zo`n zorgen hoeft te maken :-*

Ik denk dat je juist heel goed bezig bent om er allert op te zijn!

Teveel alleen op de tenen staan kan straks wél gevolgen hebben voor bepaalde spieren.

Nu is het denk ik te vroeg om er iets over te zeggen maar hou het in de gaten!!

Meestal beginnen ze wel vaak op de teentjes,als je straks met haar aan de hand gaat lopen als ze ouder is doe dan niet haar armen getrekt in de lucht maar laat ze iets zakken anders stimuleer je helemaal top op de tenen lopen.

Over de tong weet ik dat het wel raadzaam is om hem 's nachts mocht ze met open mond slapen wel de kaak te ‘‘sluiten’’ even tegen de kin duwen en een paar seconde vast houden.

Ook op de dag ka je best stimuleren tot de mond dichtdoen met de tong erin,al is het maar even maar toch hou je ze ermee bezig.

Mijn vriendin heeft het met haar dochter en die heeft nu met nog geen 11 maanden wél logoedie ervoor,ze heeft namelijk ook door de tong moeite met goed happen met de hapjes en erg last van kokhalzen met brood enzo.

Na een paar keer is er al verbetering vond ik toch wel bijzonder dat je er toch wel zo vroeg al iets mee kan!

Dus alleen maar goed hoor dat je er allert op bent :thumbup:

Je kan best af en toe als ze het doet even haar mondje dichtdoen,is ook gezonder als ze met mond dicht speelt wat betreft de virussen die ze ermee oppikken :wink: