2 Peuters en/of een 3e kind op één fiets?!

Hallo allemaal,



nog even en onze zoon is te groot voor het zitje voorop de fiets.

Maar waar ga ik hem laten dan?

Mijn dochter van 3,5 jaar zit ook al achterop…



Iemand suggesties?



Thanks! :mrgreen:

samen in een fietskar, oudste op een aanhangfiets en jongste achterop. Of gewoon een beetje proppen :wink:

Hier heeft mijn jongste wel echt tot ze 3,5 was voor gezeten, vanwege hetzelfde probleem.

Niet ideaal, maar ging best.

Geen idee.

Onze jongste is 3,5 en zit voor straat-school soms nog voorin,maar dat mag nu echt niet meer.

Nu gaat de oudste zoveel mogelijk zelf op de fiets of we gaan lopen,maar hebben nog geen echte oplossing. Neig toch naar fietskar,hoewel ik daar niet zo’n voorstander van ben.

Ik zou het ook niet weten.



Jo kan zelf fietsen,maar soms (meerdere dagen per week) zet ik de kids af op weg naar mijn werk met de auto en haalt en brengt mijn man ze weer op met de fiets. Dan heeft Jo dus geen fiets bij zich.

Denk dat hij maar vaker moet gaan lopen dan…



Na de zomervakantie als Eli ook op school zit, ben ik ipv structureel te laat, structureel te vroeg op mijn werk (PSZ start later). Dan heb ik ruim de tijd om te gaan fietsen met de kids en eerst terug naar huis om de auto op te halen.

Dan gaan ze lekker elke dag zelf fietsen. Eli fietst nog wel met zijwielen.

Wat ik bedoelde is die van 3,5 eventueel op een loopfiets zelf laten fietsen. Eli is razendsnel op zijn loopfiets.

Dan heb jij je jongste gewoon achterop.

Hier niet helemaal hetzelfde probleem, maar wel dat we erg graag fietsen, en ons 2e kindje straks voorlopig nog niet kan zitten en dus niet voorop mag. sowieso zit mijn zoon altijd al achterop, heeft nooit voorop gezeten. Dus zodra het kleintje kan zitten kan hij/zij voorop, maar dan is het alweer winter of voorjaar volgend jaar.

Daarom gaan wij voor de komende zomer voor een fietskar, zodat we wel lekker kunnen fietsen. Eventueel kan onze zoon dan gewoon achterop mijn fiets en de fietskar met baby erachter. En als we met zijn drietjes fietsen kan de een de fietskar, de ander onze zoon, zoiets.

Hi,



thanks allemaal.

Tot 3,5 jr gaat hem echt niet worden, wij hebben een beer van een zoon die nu al bekneld in zijn tripp trapp zit…



Dochter lief oefent druk met fietsen, maar helemaal naar het centrum of naar opa en oma is nog een beetje ver…



Een fietskar, zo’n aanhanger vind ik echt doodeng. Misschien onterecht hoor, maar het ziet er we eng uit vanaf een afstandje.

Net als die stuntelende peuters/ kleuters trouwens tijdens de spits op hun fietsjes.



Een bakfiets lijkt me wel leuk, voor mét de kids. Maar dan kom ik denk ik de gangpoord hier niet meer door, of in ieder de schutting niet meer uit. En bovendien is mijn werk 10 km fietsen. Lijkt mij nogal een zware taak helemaal als de kids er dan niet meer inzitten.

Komt moeke aan met d’r bolderkar op het werk haha.



Goed, ik ga d’r nog even over nadenken.





Groetjes :smiley:

Waarom vind je een fietskar dan eng?

En een aanhangfietsje ook, of dat niet?



Voordeel daarvan is dat je die af kan koppelen (zowel een aanhangfietsje waarop de oudste zelf meefietst als een fietskar) en achter kan laten bij school/kdv als jij verder fietst naar je werk.

Misschien kan je je jongste achterop doen en je oudste voorop op een zadel dat je op je frame kan bevestigen ttussen je stuur en je eigen zadel in? Zie dit topic: http://www.kindjeopkomstforum.nl//viewtopic.php?t=99276

Wij hebben 2 zitjes achterop. Gaat prima al beginnen ze nu wat zwaar te worden, maar ze zijn nu al wat ouder dan de jouwe.



We hebben het wel op een sterke fiets, kronan, met verlengde bagagdrager.

@sopje wrote:

Misschien kan je je jongste achterop doen en je oudste voorop op een zadel dat je op je frame kan bevestigen ttussen je stuur en je eigen zadel in? Zie dit topic: http://www.kindjeopkomstforum.nl//viewtopic.php?t=99276




Wij hebben sinds kort zo’n zadel, maar ik weet niet of 3,5 daar niet een beetje jong voor is. Ik vind dat je kindje wel daar stevig zelf op moet kunnen blijven zitten. Nena is nu drie en die zie ik niet snel daar al op zitten. Meer voor vanaf vier ofzo.

Zoals Bambi laat zien lijkt me voor nu ideaal!

Kun je als dat echt zwaar gaat worden altijd nog voor zo’n zitje (zadeltje) voorop kiezen, dan is je oudste ookal weer een heel stuk ouder.



Ik zit ook een beetje met dit probleem.

Ik wil heel graag elke dag heen en weer naar school fietsen (zo’n 15km),

mijn jongste van 4 zit nu nog in het voorop stoeltje, maar eigelijk gaat dat niet meer… dus zoek ook een oplossing.

Denk voor de herfst/winter (regen)tijd aan een fietskar, maar in de zomer fiets ik liever zonder, maar wat dan? Mijn oudste is lichamelijk niet sterk genoeg om nu al die 15km te fietsen… Zat wel te denken om zo’n fietsmee aan te schaffen waar je een kinderfietsje in kan vastmaken… dan kan hij grote stukken zelf fietsen…

Wij hadden hiervoor gekozen omdat een fietskar niet uitgeklapt achterom kon en een bakfiets ook niet. De fietskar wel gehad maar ik vond het een sta-in-de-weg en dat in en uitklappen vond ik erg vervelend, toen nog met baby. Als wij een grotere tuin, makkelijker toegankelijke tuin hadden gehad had ik overigens voor een bakfiets gekozen. Lijkt me ideaal!



Nu ben ik juist op zoek naar een volgende oplossing en denk ik aan een aanhangfiets met bagadrager voor stoeltje. Zo’n zadeltje lijkt me echt helemaal niks :shifty: Dat fietst toch voor geen meter met een groot kind tussen je benen? Tenminste, dat is mijn eerste gedachte…



Wat jij zegt Marite, zo’n ding waar je eenb normale fiets in kunt hangen is ook een optie. iemand daar ervaring mee?

Hoi hoi,



bedankt voor het creatief meedenken allemaal.

2 Zitjes achterop zal ws de oplossing gaan worden.

Vraag ik mij alleen af of de fiets dan niet achterover klapt door het gewicht?



Verder lijkt zo’n aanhang karretje mij eng omdat ik dan a. geen zicht heb op mijn kinderen en b. er niet snel bij kan als er iets is en c. als de dood ben dan andere mensen er tegen aanrijden of iets.



Een zadeltje op de stang lijkt mij ideaal alleen nog niet haalbaar voor een kind van 1 jr en 9 maanden.



Groetjes

Het is handig hoor, die 2 stoeltjes achter. Let er op dat je een goede stevige fiets hebt (sterk frame) en (en dat voelt tegenatuurlijk) je moet de zwaarste in het voorste stoeltje zetten. De jongste moet dus achter. Hoe logisdch dat ook is, ik vond dat even niet zo prettig omdat ze nog zo klein was (1 jaar) en ik haar dicht bij me wilde hebben. Bij jou zijn ze al iets groter dan toen wij deze fiets kochten.

En natuurlijk moet je eerst de oudste er in zetten en dan de jongste anders gaat ie inderdaad kieperen.

Ook raad ik je aan zo’n dubbele standaard onder de fiets te nemen. Dat hebben wij niet gedaan en dan heb je altijd een muurtje nodig of moet je ingewikkelde toeren uithalen en das niet zo fijn…



Succes!

@Gaby30 wrote:



Een zadeltje op de stang lijkt mij ideaal alleen nog niet haalbaar voor een kind van 1 jr en 9 maanden.


Ik zou dan de jongste in het achterzitje zetten en de oudste op het zadeltje.
Mijn man heeft een papafiets met zo'n zadeltje en onze oudste (wordt in augustus 4) zit daar prima op!

Ik heb ook sinds kort een zadeltje aan de fiets. Juul zit er goed op. Mijn nichtje wordt eind deze maand 3 en zij zat er goed op… Ik vind hem ideaal!

Ik persoonlijk zou niet kiezen voor 2 zitjes achterop. Veel te veel gewicht achterop, zeker als je er nog fietstassen aanhebt hangen of een buggy…

Ik sjouw nu met Juul voor op het zadel, transport rek voor op de fiets met mand erop, Imme achterop, buggy achterop en fietstassen erbij… Dit gaat heel goed, kan genoeg spullen meeslepen.

Dank, voor alle antwoorden :thumbup:

Ik heb een Fietskar een Croozer 535 (daar zitten meestal Anne en Emma in)



Voorop een Bobike zitje

en achterop fietstassen met een beugel voor je rug



(En laatst vervoerde ik zelfs zo 4 kids…Elise was haar fietssleutel verloren)

dus Elise achterop,Sem voorop,en de jongste in de kar…

we noemen ons zelf dan ook wel eens de Kids Karavaan :mrgreen:

@Bella wrote:

@sopje wrote:
Misschien kan je je jongste achterop doen en je oudste voorop op een zadel dat je op je frame kan bevestigen ttussen je stuur en je eigen zadel in? Zie dit topic: http://www.kindjeopkomstforum.nl//viewtopic.php?t=99276




Wij hebben sinds kort zo’n zadel, maar ik weet niet of 3,5 daar niet een beetje jong voor is. Ik vind dat je kindje wel daar stevig zelf op moet kunnen blijven zitten. Nena is nu drie en die zie ik niet snel daar al op zitten. Meer voor vanaf vier ofzo.




Ligt eraan wat voor fiets je hebt (mijn moederfiets met moederstuur vorm een balustrade rondom het kind voorop) en wat je ze aanwent.

Michel gaat al mee op t zadeltje vanaf 2 jaar en 2 maanden.

En van 2 moeders op school weet ik dat ook zij hun 2 jarige meteen hebben laten kennismaken met het zadel.

Ze hebben voetensteuntjes en leren snel zat dat ze zich goed vasthouden.

Eerst fiets je rustiger, ben je beducht op rare bewegingen uit onwennigheid. Maar hier vonden ze het al meteen zo gaaf dat ze er EN goed op blijven zitten al jong EN er ruzie om maken wie er voorop mag.



Ik vind zo’n zadeltje ideaal!

En hier…



Als Niek gym heeft en Peet chaggo is dan heb ik Niek op t zadel (moet ze wel bukken want anders zie ik niks) Peet achterop en mies en Suus in de kidcar erachter hangen.

OOk hier dus zo’n kinderkaravaan en ik ben er maar wat blij mee.

Overigens heb ik wel 3 fietslessen gehad van een andere ervaren moeder met fietskar want ik vond vooral het bochtenwerk effe anders qua inschatting,



Maar het gaat als een trein (letterlijk :mrgreen:) en met de juiste rolweerstand (lees, goede harde banden op fiets en fietskar) trap ik het geheel zo naar de stad en dat is toch gauw een kilometertje of 4/ 5