2 kleine slaapkamers of grotere slaapkamer samen delen??

Vraag zegt het al.

Wij hebben 3 slaapkamers, maar zouden graag onze 3 de kinderwens in vervulling willen laten gaan.

Nu hebben we optie om 2 kids een kamer te laten delen of om een kamer in 2en te gaan delen.

Kamers zouden dan worden 2,5 bij 2,5 meter met een naar binnen draaiende deur.

Wij zijn opzoek naar ervaringen!! Lijkt ons wel prettig om ieder een eigen kamer te hebben, al is het wat kleiner. Wanneer de kids groter zijn wil mijn partner een hoogslaper maken, zodat er meeer ruimte is.

Is een kamer van 2,5 bij 2,5 te doen?

ik zal voor 2 kleine kamers gaan hebben ze toch plek om terug te trekken en als ze groter zijn een hoogslaper.

ja hoor dat is wel te doen Odin heeft een kamer van 2.5x2.5 geloof ik past een bed en een kast in en hij heeft ruimte om te spelen :thumbup:

Seth heeft 2x3 geloof ik ook ruimte zat

Ik zou gaan voor kamer delen… hier vinden de kinderen het heel fijn om niet alleen te slapen en je houdt hoe dan ook meer speelruimte over. Je kan altijd later als ze behoefte hebben aan privacy de kamer nog delen.

Ik weet niet hoe oud je kids zijn. Maar hier twee op 1 kamer en dat gaat prima. Dat vinden ze ook gezellig. Ik hoop dit iig nog twee jaar vol te houden. Ik denk dat ik ze uit elkaar haal als lasse naar groep 5 gaat en nena naar groep 3.

Onze 2 kids zijn nu 1,5 en 3,5 jaar. Gaan dus voor een 3de, mocht dit lukken moeten ze samen op een kamer of moeten we de kamer gaan spiltsen in tweeen. Vrindlief gaat liever voor de optie van 2 kamers. Mij maakt niet zo eel uit.

Nog meer mensen met ervariengen??

Onze zoon heeft een kamer van 2,5 x 2,5. En tot nu toe gaat het prima. Hij heeft een 1 persoonsbed, een enkele hoge kast, een ladenkast en eerder stonden ook nog een klein tafeltje met stoeltje erin. Met grote dingen spelen zoals hele treinbanen aanleggen ging niet meer, maar dat doet hij toch altijd beneden.

Hier is het wel de bedoeling dat hij over niet al te lang naar een grotere kamer gaat, omdat we die luxe hebben dat we nog een grote kamer overhebben, omdat ik het wel fijn voor hem vindt dat hij als hij ouder is op zijn kamer kan spelen en spullen kan laten liggen. Maar als die mogelijkheid er niet is, dan kan die 2,5 x 2,5 meter prima!

Maar daarnaast vond ik het vroeger heerlijk om samen te slapen met mijn zus, ik wist niet beter, en vond het heel erg toen ik op mijn 11e alleen een kamer kreeg, ik miste die gezelligheid echt.

in eerste instantie kamer laten delen (zou mijn keuze zijn) hier hebben Niek en Peter pas een eigen kamer gekregen in dit huis… sinds 2009 dus… ze waren 5 en 3 toen. Maar tot die tijd sliepen ze samen en dat vonden ze zelfs wel erg fijn.

Je kan altijd nog een kamer delen, maar zeker als je man later een hoogslaper wil doen/maken… dan is het super om die hoogslaper op de helft te zitten en bij de 1 vanaf het hoge bed links of rechts een houten wand tot plafond te maken en dan aan de andere kant juist vanaf het hoge bed naar beneden een wand… zodat ze elk hun eigen kant hebben, scheelt je met name bedruimte… Ik heb 5 jaar een bed op die manier gedeeld met een pleegzusje en geweldig vonden we dat… elk een eigen plek en toch iets samen…

Cell, denk dat je bedoeld een stapelbed, maar dan zo gemaakt dat de onderste uitkomt in de linkerkamer en de rechter in de rechterkamer??

eh ja… hahaha vroeg wakker he :shifty: en dan dus nog niet wakker :mrgreen:

Stapelbed idd… hoogslaper is bureau eronder… :doh:

hier nu ook eerst gekozen voor samen slapen.

Aangezien onze kinderen erg weinig boven spelen ‘want niet gezellig’ (naar eigen zeggen) is het ook voornamelijk slapen, nou dat kan ook heel prima met z’n tweetjes op 1 kamer.

Mocht er in de toekomst behoefte aan iets anders ontstaan dan gaan we hier de zolder opsplitsen.

Dat is niet de kamer die nu gedeeld wordt, wel de kamer die het makkelijkste te delen is.

Heb zelf ook de manier van Cell voor ogen dan.

En dan gaat niet mijn handige man, maar ik zelf dat maken :wink: .

Dat kan jij ook wel :mrgreen:

Hier ook zo’n handige harriët… en is zo leuk om op die manier voor elk een eigen plekje te creëren… omdat je dan op die 250x250 maar 50x200 cm kwijt bent aan bed ruimte, houd je nog best een leuke kamer over :thumbup: Hier heeft Suus de kleinste kamer, een kamer van 210x430… rare maat en je kan er weinig mee… aan de ene kant waar precies een bed zou passen heb je een raam met radiator en aan de andere kant is er na 60 cm de deur, zet daar een bed voor, kan de deur niet meer open… haar bed moet dus verplicht in de lengterichting van de kamer en daardoor gaat helaas veel speelruimte verloren… ook zij krijgt wat ons betreft dus een hoogslaper, of een half hoogslaper en die wil ik ook zelf gaan bouwen, compleet met wenteltrapje :inlove:

Hier slapen de jongens ook op 1kamer, terwijl er nog 1 kamer leeg staat (afgezien van de rommel :shifty: ) Ze slapen pas beide door sinds ze samen slapen.

In het najaar of in deze zomer wil ik de rommel kamer opruimen, en alle legoplaten en duplo daar neer leggen, zodat dat daar kan blijven liggen en niet steeds de hele woonkamer vol ligt.

Als ze uiteindelijk een eigen kamer willen dan kan dat altijd nog.

Hier hadden ze elk een eigen kamer maar na een ‘logeerpartijtje’ bij elkaar zijn ze niet meer terug gegaan! :lol: Ze slapen nu op één kamer in een halfhoogslaper en gewoon bed die haaks onder elkaar staan. de andere kamer is ingericht als speelkamer. Willen ze weer terug dan kan dat maar voorlopig willen ze daar niets van weten! “Nee mama, is veel gezelliger zo!” Oké, we zien wel hoe lang het ‘goed’ gaat. :wink:

(ze zijn nu 5 en 6,5)