2 kindjes.... 2 babyfoons?

Hoi!

Pas een half jaar (of langer…) na de geboorte van ons ventje hebben we een babyfoon gekocht.

(ivm verbouwing woonden we tijdelijk ergens anders en daar was het zoooo gehorig… was niet nodig, kon hem zo ook horen huilen :wink: )

Nu hebben we er wel een, toch wel fijn eigenlijk.

Maar nu is nummer 2 op komst. Ons ventje is bijna 2 jaar als dit beebje geboren is.

Hoe doen/deden jullie dat? Gebruik je dan de babyfoon voor de baby en niet meer voor de peuter, of schaf je een 2e babyfoon aan?

Ik zag er gisteren een in een mooie aanbieding… en stond eigenlijk te twijfelen of ik 'm nou wel of niet zou kopen…

Ben benieuwd hoe jullie dan doen.

Groetjes, Marieke

wij gebruiken niet de babyfoon, als kinderen 2 jaar zijn kunnen ze wel zo geod roepen of hard huilen dat ik ze hier wel hoor. Bij toen ze baby was wel de babyfoon aangehad, maar denk neit dat ik dat weer ga doen.

Zelf als ik weg ga, zet ik gewoon de babyfoon straks op de babykamer, de muren zijn best dun, dus denk wel dat ze juul horen als die wakker zou zijn, anders met de deuren open op de overloop.

Wij hebben de babyfoon naar de babykamer gedaan. Inmiddels gebruiken wij hem helemaal niet meer, behalve als 1 van de kinderen flink ziek is.

wij hebben ook altijd 1 babyfoon gehad en alleen voor de baby…

ze kunnen snel genoeg hard genoeg laten weten dat ze aandacht willen :wink:

wij hebben toen de 3e geboren werd een andere babyfoon gekocht met 2 baby units en 1 ontvanger.

Onze middelste ging namelijk naar zolder en daar kon hij schreeuwen wat hij wou… dat hoorden we gewoon niet. Zelfs op de verdieping horen we hem dan amper.

Dus toen was de beslissing snel gemaakt en het werkt(e) prima :thumbup: (inmiddels slapen de oudste 2 samen op de verdieping en nu hebben we alleen een babyfoon op de 'baby’kamer staan).

Laatst waren de oudste 2 op zolder aan het spelen en had ik de baby unit daar ook weer aan gezet… ideaal, kon ik toch een beetje in de gaten houden of het goed ging terwijl ik beneden was :smiley:

Hier krijgen ook beide kids een eigen babyfoon, wij slapen een verdieping lager dus zo horen we ze makkelijker!

Riley heeft nu een babyfoon, maar zodra de 2e er is, is hij ongeveer 2, en waarschijnlijk kan hij dan zijn eigen kamertje uit… en hij kan hard genoeg schreeuwen.

hier 3 kindjes en nog steeds 3 babyfoons, ons huis is niet gehorig dus wij horen niet als er boven wat aan de hand is.

Nadat Jesse ons een paar keer tot huilens toe had geroepen en wij hem niet hoorden, hebben we heel snel een 2e babyfoon gekocht.

Wij hebben de babyfoon van Robin naar Lucas gedaan (maar Robin was inmiddels 4,5 toen), dus dat ging prima.

En als Robin nu roept, hoor ik hem via de babyfoon van Lucas. :slight_smile:

Volgens mij kun je ook meerdere units kopen, die je op 1 ouder-unit kan inschakelen.

Dan hoef je dus niet verschillende setjes te kopen.

Wij slapen ook een verdieping lager; we zetten de babyfoon op supergevoelig en dan in het halletje tussen de twee kinderkamers in. Gaat prima.

Groetjes,

Femke

Wij hebben nooit een babyfoon gebruikt als wij in huis waren, ik vond dat niet nodig, in ons oude huis lieten we gewoon de kamerdeur op een kiertje, dan hoorden we het prima.

Als we nu ooit eens een 2e hebben, is het veel minder gehorig, maar laten we waarschijnlijk gewoon de keukendeur, kamerdeur en slaapkamer deur op een kier, dan horen we het vast wel.

En tja, ik ben misschien slecht, maar ik wil niet alles horen, af en toe een huiltje vind ik niet erg om niet te horen.

We horen onze zoon nu ook niet zo goed, maar als hij hard genoeg schreeuwt echt wel. En eigenlijk is zijn ritme zo duidelijk, dat ik, als hij al 2,5 uur stil is 's middags echt wel even zijn kamertje in loop om te kijken of hij nog slaapt. Dus we gebruiken bij onze 1,5 jarige sowieso al geen babyfoon meer, die kan prima mama en papa roepen :slight_smile:

Onze dochter was 21 maanden toen mannetje erbij kwam. We hebben even geklooid met 2 babyfoons (1 bij de eerste gekocht en 2e gekregen) maar dat vonden we niet prettig werken. Ze stoorden op elkaar enzo.

Dus toen een Alecto gekocht met 2 kinderunits en 1 ouderunit. Werkt prima! :thumbup:

onze dames schelen 17.5 mnd… en hebben beide een babyfoon… altijd handig… als je buiten zit ofzo… en natuurlijk als je beneden zit ook… vind het wel fijn.

moet wel zeggen dat voor de oudste wij m minder aan hebben staan, maar dat is omdat zij met de deur open slaapt en wij precies onder haar kamer zitten…

ik had van electo 1 onvanger waar ik 2 babyunits op kon horen.

ik vond hem heel fijn en ze deden het ook heel goed.

wij hebben ook 2 babyfoons en 1 ontvanger

ze liggen allebei op zolder en als wij beneden in de woonkamer zitten horen we ze echt niet.

en ik hoor ze ook niet als ik slaap terwijl ze op zolder liggen en wij een verdieping lager :oops:

dus ondanks dat zoon lief al 3 is nog steeds babyfoons

Hier is de babyfoon van de babykamer verhuisd naar de gang. Daarvandaan kan ik prima beide kids horen :thumbup:

Ik vond het dan ook onzin om een 2e erbij te kopen. Als het nu alleen om een extra unit had gegaan, dan hadden we waarschijnlijk daarvoor gekozen :think:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Luc en Stan slapen op de 1e etage en Pete op de 2e etage, dus ik kan ze niet door dezelfde babyfoon horen. En als de woonkamerdeur dicht is dan horen we niks vanaf boven. Vandaar dat we 2 babyfoons nodig hebben.

Hier 2. Heb overwogen om t bij 1 te laten, maar ik hoor het echt niet. Ook niet als oudste heel hard roept. Als het heel stil is wel, maar buiten of tijdens het koken ofzo niet. Op t halletje werkte niet, dan stond het in de weg en bij 1 op de kamer ging ook niet, dan hoorde ik de ander niet, alleen met deuren open. We hebben wel 2 verschillende nu, zodat ze niet zouden storen.

Het is denk ik maar net hoe gehorig je huis is en hoeveel je zonder hoort.

Hier ook twee babyfoons.

Os huis daar hoor je beneden echt niets als de kinderen op hun kamers liggen.

Ik wilde ook niet dat onze oudste moest gillen om onze aandacht te krijgen.

Af en toe praat hij hij ook naar ons door de babyfoon, al loopt hij nu ook na ons toe.