2 jaar geleden gestopt!

…Sorry dames, maar ik trek me terug van het forum, heb even tijd nodig om alles op een rijtje te zetten voor mezelf! Meiden allemaal succes met het zwanger worden en hopelijk wordt 2009 ons jaar!..

Hoi Kris,



bij je eerste afspraak bij de gyn zal hij jouw inwendig onderzoeken met een echo en voor je man een potje meegeven om zijn zaad te testen.

Weet je wel of je een eisprong hebt? Misschien vraagt de gyn dat allemaal weet niet of je getemperatuurd hebt, maar sommige vragen ook of je 3 maanden je temperatuur bij wilt houden om te kijken of je een eisprong hebt. Ik hoop dat de gyn jullie duidelijkheid kan geven, want die onzekerheid is niks.



Sterkte,

liefs, Sophie

heb je nog op papier wat je temperatuur was?

ik zeg niet dat ze het willen weten hoor, bij ons hebben ze er ook niet naar gevraagd…

je bent dus ook regelmatig ongesteld?

ik herken het wel, bij ons ging het net zo…ik hoop dat jullie erachter komen waar het aan ligt

ik moet toevallig de 27ste ook voor een intake alleen al voor een stap verder



sterkte nogmaals

hopelijk heb je het niet nodig dan :wink:



maar een paar maandjes langer dan jij hoor, maar wij zijn vorig jaar februari naar het zkh gegaan, omdat ik een verleden heb met cystes aan mijn eierstokken…maar het bleek bij mijn hub te liggen

we zitten inmiddels al ruim een jaar in de mmm en 27 april een intake voor TESE



liefs

Beschrijving aandoening / behandeling

Bij sommige mannen wordt onvruchtbaarheid verklaard door het volledig ontbreken van zaadcellen in het sperma. Dit wordt azoöspermie genoemd. De oorzaak kan liggen in een blokkade van de zaadleiders (obstructieve azoöspermie), of in een aanmaakstoornis (non-obstructieve azoöspermie).

In het AMC kunnen mannen met een azoöspermie in aanmerking komen voor een chirurgische ingreep waarbij geprobeerd zal worden zaadcellen te vinden. Bij mannen met een obstructieve azoöspermie wordt percutane epidydimale sperma extractie (PESA) uitgevoerd waarbij er middels een biopt zaadcellen uit de bijbal worden gewonnen. Bij mannen met een non-obstructieve azoöspermie wordt testiculaire sperma extractie (TESE) toegepast. Bij TESE wordt middels een microchirurgische operatie van de zaadbal zaadcellen gewonnen. Zowel PESA als TESE kunnen onder algehele narcose of onder lokale verdoving uitgevoerd worden. De verkregen zaadcellen bij PESA / TESE worden door de embryoloog beoordeeld en indien geschikt, ingevroren. Na ontdooiing is het mogelijk om via een ICSI-procedure eicellen te bevruchten. ICSI staat voor Intra Cytoplasmatische Sperma Injectie. Op deze manier zijn mannen met een azoöspermie toch in staat om genetisch eigen kinderen te krijgen.

PESA vindt in Nederland in enkele klinieken plaats. TESE vindt in Nederland alleen plaats in het AMC en in het Universitair Medisch Centrum Nijmegen. PESA en TESE wordt verricht in onderzoeksverband.

Informatie over deze onderzoeken kunt u hier nalezen.



Wie komen voor PESA in aanmerking?



*

Paren met kinderwens waarbij sprake is van obstructieve azoöspermie.

*

Leeftijd van de vrouw maximaal 40 jaar.



Wie komen voor TESE in aanmerking?



*

Paren met kinderwens waarbij sprake is van non-obstructieve azoöspermie.

*

Leeftijd van de vrouw maximaal 40 jaar.

mijn hub heeft ws een aanmaakstoornis, omdat hij een verhoogd FSH heeft

hier boven is al uitgelegd wat je kan verwachten op je eerste afspraak succes ermee



ik ben ook in feb 2007 gestopt met de pil toevallig zeg!

laten we het hopen :pray:

ik hoop het voor je meis :pray:

spannend meis :pray:

@Kris wrote:

Gisteren en vandaag in de ochtend erg misselijk…vanochtend overgegeven.

:sick:




wanneer kan je testen?

@Kris wrote:

Volgende week donderdag pas :shock:




hmm oke dan heb je vast iets verkeerds gegeten of griepje want kwaaltjes lijkt me nu nog te vroeg

hoop het natuurlijk wel voor je wel spannend!