2 jaar en nog niet zwanger....pas laproscopie operatie gehad

Hallo Lotgenootjes,

Dik 2 jaar geleden gingen wij ervoor…Maar helaas was onze wens niet vanzelf sprekend.

Na een jaar toch naar de dokter en die verwees mij door naar de gyn…

Mijn vriend werd onderzocht en alles was ok.Ik kreeg ook een onderzoek met contrast vloeistof ingespoten en een echo.

Mijn uitslag was ook goed…en onze MATCH was ook goed…

We werden een half jaar de laan uitgestuurd,en na die tijd…toch weer aan de bel getrokken bij de gyn…

Hij besloot mij te opereren(laprocopie) dit gebeurde al binnen 14 dagen!!!

Alles viel mee,De uitslag…WAS WEER GOED !!!

op papier staat dat iemand na 3 dagen weer kan werken,maar ik ben inmiddels als 4 weken thuis…dit is ook gewoon het werk wat je doet…

iemand op kantoor kan waarschijnlijk zo beginnen ,maar iemand die moet tillen en veel met er buik doet(grafisch medewerkters) is toch wel te zwaar…en pijnlijk nog… :cry:

Ik moet eerdaags terug komen en dan word er weer gepraat over evt iui.

Ik ben 32 en me vriend 35…me cyclus kn niet beter volgens de dokter…

Dus WAAROM ???alles is goed en nog geen kindje???

Veel liefs Snoet :oops:

hoi snoet,

wat vervelend dat er geen oorzaak wordt gevonden zeg voor jullie probleem…wat wordt je daar onzeker van bah…alles lichamelijk goed maar dan nog geen oorzaak te vinden…

balen dat je je nog zo ziek voelt na de kijkoperatie…je cyclus is ook in de gaten gehouden? je hebt wel een eisprong?

sterkte ermee je kan hier wel goed je verhaal kwijt :hug:

hoihoi,

wat vreemd en rot voor je zeg!!

als er nou een oorzaak was, wist je tenminste wat je moest enz.

nu weet je helemaal niks… alles is immers goed… nou blijkbaar toch niet, anders was het toch al wel gelukt???

ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je enige troost kan halen uit dit forum… :pray:

@sophie wrote:

hoi snoet,

wat vervelend dat er geen oorzaak wordt gevonden zeg voor jullie probleem…wat wordt je daar onzeker van bah…alles lichamelijk goed maar dan nog geen oorzaak te vinden…

balen dat je je nog zo ziek voelt na de kijkoperatie…je cyclus is ook in de gaten gehouden? je hebt wel een eisprong?

sterkte ermee je kan hier wel goed je verhaal kwijt :hug:

Bedankt voor je reaktie,

Ja alles is echt goed en ik heb een erg mooie cyclus,en zover ik weet heb ik wel een ei sprong…maar ik ga nu aan alles twijfelen?

Soms voel je je zo stom!!!

Maar ben blij dat er mensen zijn die met je meeleven.

Thanks!

@Kris wrote:

Hoi Snoet

Ik herken je verhaal, wij zijn in feb. 2006 gestopt met anticonceptie.

De gedachte die je dan hebt zijn: oh dan zijn we over een half jaartje gelukkig zwanger, nou na die 2 jaar weet je wel beter.

Bij ons ook niks, en waarom!? We hebben allebei een goede baan, een huis enz. en gewoon nog steeds niks.

Wij zijn alleen nog niet aan dokteren, dus in dat opzicht kan ik ik geen mening geven, ik moet in maart geopereerd worden, i.v.m de narcose mag je dan niet zwanger zijn.

We hebben gezegd als er na de operatie nog geen verandering in is gekomen, gaan we naar de huisarts.

Ik kan dus geen uitkomst geven op je vragen maar nu weet je wel dat je niet de enige bent.

X Kris

Erg bedankt voor je reaktie,

Maar ik liet het ook eerst varen hoor,van het komt vanzelf wel…

Wij hebben ook een mooi leuk huisje en allebei een goede baan,

Maar ze gaan niet gelijk opereren hoor…ze gaan toch eerst je helemaal natrekken…voordat je geopereerd wordt ben je alweer een jaar verder dus ik zou als ik jou was niet te lang wachten,

Ze gaan eerst bloed prikken en je cyclus nakijken,je mannetje gaan ze onderzoeken dmv zijn sperma in te leveren.dus Ik geef je de raad om tohch vandaag morgen de stap naar de huisarts te nemen.

Groetje en tot horens,…

Ik moet morgen naar de gyn. ( 18 feb)

Best spannend dit is de 1ste keer na mijn laproscopie operatie…

Ik ben erg benieuwd wat ie te zeggen heeft en wat de volgende stap zal zijn??? iui ???

Ik laat het jullie weten wat de planning is.

duim met mij mee !!! op goede voorspellingen… :pray:

en weet je al meer?

hopelijk heb je nu een plan van aanpak gekregen

Hallo allemaal,

Ben vandaag naar de gyn.geweest en die vertelde dat me operatie erg goed verlopen was,en dat hij echt niets gevonden had.

Hij heeft met toezegging van mij besloten dat we voor IUI gaan !!!

Ik sta nu op de wachtlijst en ik krijg binnen 2 á 3 maanden een telefoontje en dan gaat de medische molen van start!!!

Ik vindt dit wel erg goed nieuws eigenlijk !!! Ik kijk er erg naar uit…

En ik vindt het ook wel spannend wat me te wachten staat…

Groetjes van mij… :stuck_out_tongue:

wat fijn dat jullie nou eindelijk weten waar jullie aan toe zijn en er stappen worden ondernomen!!

heel veel succes in de molen en hopelijk raken jullie gauw zwanger met iui

liefs sophie

hoi hoi

bij mij waren alle testen ook goed

ik had jaren lang last van een onregelmatige cyclus (dacht ik ) tot ze er achter kwamen dat het tussentijdse bloedingen waren die geen kwaad konden

mijn cyclus liep hormonaal wel gewoon goed door en niets stond zwanger worden in de weg

ik heb toen clomid 3 cyclussen clomid geslikt waarvan ook 1x een spuit pregnyl en ben daarna zwanger geworden

mijn lichaam had blijkbaar gewoon een hogere hormoon dosis nodig als normaal om een een ei te laten springen

wat kan een lichaam toch raar in elkaar steken he :wall:

Hai

Erg bedankt voor je berichtje,dit doet me wel ff goed!!

Maar ik heb een stomme (mischien domme)vraag???

Maar wat betekent glomid???(geen idee??)

Maar nadat jij dus eigenlijk hormonen had gespoten wrrd je toen zwanger??

Liep je ook onder ziekenhuis toezicht?..en mag ik vragen hoe oud jij bent???en je vriend?

Groetjes van mij

Clomid wordt gebruikt bij de behandeling van vrouwen die zwanger willen worden, maar verminderd vruchtbaar zijn door het uitblijven van een (goede)eisprong.

Pregnyl® is een injecteerbaar, gezuiverd preparaat van menselijk choriongonadotropine (hCG), verkregen uit de urine van zwangere vrouwen. Toegediend bootst het de normale afgifte van luteïnizerend hormoon (LH) na, die plaatsvindt halverwege een normale menstruele cyclus, en die ervoor zorgt dat er een ovulatie plaatsvindt. Om zwanger te worden kan er dan geslachtsgemeenschap plaatsvinden, of eitjes kunnen verzameld worden voor in-vitro fertilisatie (IVF) in het laboratorium.

ik was toen 25 en mijn man 28

ik liep toen onder toezicht van de fertiliteitpoli in het zh

ben nogal een strebertje als het om mijn lichaam betreft, niemand kent het zo goed als ik , anders was ik denk ik ook nu pas naar de gyn verwezen eenplaats van al na een half jaar

en ja mijn lichaam had waarscheinlijk net dat extra zetje nodig

maar ik weet natuurlijk niet wat hun beweegreden is om iui te doen