Zoals we ieder jaar doen gaan mijn zusje en ik er weer met zijn 2-en op uit. Na al eens in Madrid en Berlijn te zijn geweest, overwegen we nu om eens naar Amsterdam te gaan…
We kennen AMS natuurlijk wel op de geijkte manier (Kalverstraat- Dam-Walletjes), maar we zouden dan nu ook weleens ergens anders willen winkelen…wie weet tips. We houden ook wel van vintage, maar vooral ook van leuke koopjes scoren…
We zijn niet zo van de hele dure merken à la Prada of Gucci, toch willen we wel een keer door de PC Hoofdstraat wandelen, maar verder niet interresant lijkt ons.
We hebben een hotel op het oog aan het Rembrandtsplein, maar wie weet kan iemand ons iets anders aanraden (< 55 euro per kamer/per nacht)
Ik ben ook erg benieuwd naar de allerleuktste en lekkere eettentjes. Ook hier geld, lekker en niet duur.
Wij doen deze weekenden altijd zo budget mogelijk, maar proberen er toch veel uit te halen…
Verder zijn wij allebei erg weg van een lekkere ontspanningsmassage of beautybehandeling, als iemand ons iets kan aanraden…graag. Ik heb ook nog een bonnetje van Sensodyne liggen voor 2=1 Welness (diverse adressen w.o. ook AMS)
Tot nu toe is dat steeds goed gelukt.
Dus kom maar op met alle tips…
Niemand tips??
We zoeken ook nog parkeergelegenheid voor 2 dagen, kan dat bij de transferia? Of kan je daar maar 1 dag parkeren?
Voor meerdere nachten kun je het beste je auto op en P+R neerzetten, deze liggen meestal tegen tramlijnen aan waardoor je zo kunt instappen.
Voordeel is dat je daar ook gratis een retour ticket bij krijgt voor tram/bus/trein.
Je moet er wel heel goed opletten dat je bij de persoon in het hokje je P+R kaart die je bij de ingang krijgt laat afstempelen en er duidelijk bij zegt dat het om een P+R gaat.
wellicht heb je hier iets aan
http://www.bereikbaar.amsterdam.nl/live/main.asp?name=pagina&item_id=912
Uiteraard zijn er ook parkeergarages waar je, je auto neer kunt zetten, maar die raad ik al niet eens aan voor 1 dagje laatstaan voor meerdere dagen qua kosten
Qua welness zit er genoeg in Amsterdam omgeving (o.a spa zuiver)
misschien staat hier iets bij voor jullie
http://zoek.saunagids.nl/?SG_Session=6e1d81af3b702d6cceca0b5284f58ddf
ik denk dat amsterdam met 2 dgn wel te bezichtigen is
tenminste het centrum
vroeger ging ik graag naar het centrum samen met mijn zussen
maar nu vind ik het niks meer aan… maar als je er nog nooit bent geweest is het erg leuk denk ik maar 2 is denk ik wel voldoende
maar voor de rest geen tips ofzo kwa hotels of b and b