2* blaasontsteking: naar kinderarts? Update pag.2 ka belde

Wat fijn dat de school zo goed mee werkt! Dikke pluim voor hun dus!

En wat is het heerlijk om een ‘normale’ arts te krijgen he?! Dat breekt het ijs meteen.

Gelukkig is er niets ernstigs aan de hand, en ik hoop dat het door deze kleine veranderingen beter zal gaan, en blijven!

@rhode wrote:

Wat fijn dat de school zo goed mee werkt! Dikke pluim voor hun dus!

En wat is het heerlijk om een ‘normale’ arts te krijgen he?! Dat breekt het ijs meteen.

Gelukkig is er niets ernstigs aan de hand, en ik hoop dat het door deze kleine veranderingen beter zal gaan, en blijven!

Die arts was echt super :mrgreen: , maar goed, dan kom ik hem liever op straat tegen natuurlijk :wink: .

Wij zijn ook blij dat dit het is. Wel voelde we ons wat raar omdat we dus allang weten dat Anne naar voren plast, maar er nooit iets in zagen wat anders zou kunnen zijn. Stom van mij. Maar goed. Het gaat nu best goed met naar de wc gaan en Anne gaat nu eerder, houdt dus niet zolang meer op. Dokter Bas heeft indruk op haar gemaakt, dus ze verteld vol trots dat ze bij dokter Bas is geweest en hoe en wat. Totaal niks van schaamte en dat is nu ook wel fijn.

Vandaag gaat het opstapje mee naar school, hopenlijk is het niet te hoog of te laag, maar dat zie ik daar wel. De school verdient zeker een pluim :thumbup:

Vandaag onverwacht telefoon gekregen van Anne s kinderarts.

Toen ze in het ziekenhuis was hadden ze ook een kweek van haar urine genomen nadat ze daar op de speciale wc had gezeten (wisten we van).

De arts had nu de uitslag van de kweek en Anne heeft nog steeds echte blaasontsteking. We merken thuis niks aan haar en daardoor heeft de arts nu het vermoeden dat Anne er veel vaker last van heeft dan we denken. Vanmiddag moet ik een nieuwe antibiotica kuur ophalen en ze moet volgende week donderdag naar een incontinentie verpleegkundige die haar en ons gaat leren hoe te drinken en te plassen.

Hij vind het ook belangrijk dat Anne 3 maanden lang iedere avond een kleine hoeveelheid antibiotica krijgt, maar daar mochten we even over nadenken en hij zou aanstaande dinsdag terug bellen over hoe verder.

Het was best even schrikken en ik baal voor ons meisje. Ik weet dat er ergere dingen zijn natuurlijk, maar je wilt gewoon helemaal niet dat je kind ergens last van heeft.

We gaan ons er 100% voor inzetten dat ze er vlug vanaf is.

Toch goed dat we doorgestuurd zijn en goed dat ze voor de zekerheid nog een kweek hadden afgenomen.

Och meid :frowning: Hoe kan dat nou?

Doet het dan geen pijn bij haar? En plast ze dan niet alles uit?

Dus zo’n incontinentie verpleegkundige gaat Anne helpen om goed te plassen? Ben heel benieuwd hoe dat in z’n werking gaat.

Wil je hier blijven up-daten?

En 3 maanden lang antibiotica…phoe…dat is nogal wat zeg. Ook voor de darmpjes van Anne :?

Is het niet een idee om de nieuwe kuur te doen, dan haar urine weer op kweek te zetten om te kijken of alles weg is, en dan een beslissing maken?

Ik snap het helemaal dat het niet lekker voelt.

Geen enkele moeder wil dat haar kind iets heeft :hug:

Wat goed dat er een kweek is geweest en dat de arts terug belde. Ook dat jullie begeleiding krijgen.

Dat niet voelen dat je blaasontsteking hebt herken ik heel goed. Mijn ousdste wilde nooit slapen. Altijd op zijn buik liggen woelen. Al vanaf het begin. Na een jaar waren we er achter dat hij feitelijk altijd blaasontsteking had. Vandaar dus dat onrustige :cry: Max bleek een reflux te hebben. De jongste heeft andere urinewegproblemen.

Anne gaat waarschijnlijk trimethroprim krijgen. Dat is een AB die niet schadelijk is voor de darmen. Daarnaast krijgt ze denk ik zo’n kleine hoeveelheid dat die niet eens iets schadelijks kan doen. Mijn kinderen hebben het beide gehad voor langer dan een jaar en er geen enkel probleem aan over gehouden. Niet met de ontlasting, ook niet met de weerstand maar ook geen gebitsproblemen.

Bedankt voor jullie reacties.

Anne schijnt idd niet te voelen dat er iets aand e hand is, of is gewend geraakt aan de pijn. Ik weet het ook niet precies. Ik weet ook niet wat het allemaal teweeg kan brengen, maar dinsdag probeer ik wat meer vragen te stellen, het overviel me nu een beetje veel :wink: .

Anne heeft nu 7 dagen trimetoprim. Wat ze zou krijgen voor die 3 maanden weet ik niet, maar dat krijg ik denk ik dinsdag te horen.

Het is erg fijn dat er aan alle kanten meteen actie wordt ondernomen en ik vind het fijn om te weten dat de juf op school voor alles open staat.

Ariel: wat vervelend dat je 2 kindjes urinewegproblemen hebben. Hoe is het nu?

Als ik terug ga tellen heeft Anne de eerste keer in 2007 aangegeven dat ze pijn had bij plassen. Toen is er niks uitgekomen, maar de kinderarts denkt wel dat het al zolang speelt (nu). Als baby hebben we niks aan Anne gemerkt.

Hopenlijk pikt ze de aanwijzigingen van de verpleegkundige snel op en wij ook.

Max is over zijn reflux heengegroeid. En Victor heeft nog steeds een verwijd nierbekken. Maar hij heeft er geen last van en we houden alles goed in de gaten. Dus regelmatig plasjes controleren. En veel drinken. Hij moet wel elke nacht een paar keer plassen dus doorslapen is er niet bij voor ons maar hij is wel zindelijk gelukkig. Dat zou een probleem worden hadden ze verwacht.

@ariel wrote:

Max is over zijn reflux heengegroeid. En Victor heeft nog steeds een verwijd nierbekken. Maar hij heeft er geen last van en we houden alles goed in de gaten. Dus regelmatig plasjes controleren. En veel drinken. Hij moet wel elke nacht een paar keer plassen dus doorslapen is er niet bij voor ons maar hij is wel zindelijk gelukkig. Dat zou een probleem worden hadden ze verwacht.

Fijn dat Max eroverheen is gegroeid, maar het zal vast geen leuke tijd zijn geweest. Met Victor lijkt me heel een impact voor jullie allemaal. Veel sterkte :hug: