2,5 week menstruatie pijn

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje. Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb sinds 2,5 week menstruatiepijn. Het is ongeveer een week na mijn menstruatie begonnen. Ik zit vandaag op 28 dagen maar mijn vorige cyclus duurde 35 dagen. Sinds het stoppen met de pil ben ik drie keer ongesteld geweest. De eerste keer zat er 39 dagen tussen en daarna 35.

Normaal krijg ik buikpijn op de dag dat de menstruatie begint en houdt het 2 dagen aan. Het is wel minder heftig en komt met vlagen.

Naast de buikpijn ben ik ook wat draaierig soms en snel buiten adem. Ik heb ook last van opvliegers sinds een week ongeveer.

Twee keer een test gedaan, twee keer negatief.

Wat zou er aan de hand zijn? Een zwangerschap wordt naar mijn idee steeds onwaarschijnlijker…

Wij zijn natuurlijk geen huisartsen en gokjes wagen met je eigen gezondheid is wellicht ook niet echt wijsheid. Maar het zou kunnen komen door het ‘ontpillen’ dus eigenlijk het weer opstarten van je eigen cyclus. Je eigen hormoonhuishouding heeft een soort ‘winterslaap’ gehad door de pil en het kan ong een half jaar tot een jaar kosten voor dat allemaal weer op regel is. Als je je volgende cyclus nog steeds diezelfde pijn voelt is het misschien raadzaam toch even je HA te bellen voor advies. Pijn hoort niet echt bij je lijf want het is een signaal van je lijf. En meestal is dat iets negatiefs. Weet je hoe je cyclus was voor je aan de pil ging en hoe lang heb je de pil gebruikt? Neem de pijn iig altijd serieus! Zeker zodra je eigenlijk het gevoel hebt dat je maar beter iets van pijnstilling zou moeten gebruiken om de dag door te komen.

ik heb geen flauw idee

heb enkel toen ik voor het eerst weer ongi werd na 9mnd na de bevalling van mijn zoon dat het leek alsof ik weer weeen had

maar is iets anders natuurlijk

ik zou bij ongerustheid toch even de huisarts bellen… misschien kan hij een logische verklaring geven of toch doorsturen als dat nodig is

Ik heb ook bij elke cyclus wekenlang ongi pijn…

Bij mij hoort het hoogstwaarschijnlijk bij mijn PCOS en dubbele baarmoeder (we moeten nog bekijken in hoeverre die beide ruimtes doorgankelijk zijn) en vagina, aldus de gyn… :shifty:

Dank jullie voor de reactie!

Ik ben al vanaf juli 2010 gestopt dus hoopte dat het ontpillen wel eens klaar was… Ik heb 10 jaar de pil geslikt en was erg jong toen ik begon. Eigenlijk heb ik geen idee hoe het daarvoor was. Volgens mij had ik toen een normale cyclus. Ik kan me niets herinneren van afwijkingen!

Ik wil het inderdaad nog even aankijken tot deze cyclus klaar is. Indien het volgende weken nog blijft dan zal ik naar de ha gaan. Kan maar beter op safe spelen!