2 1/2 maand en 5 voedingen,is dat wel goed?

mijn kleine meid slaapt sinds 2 weken door van 22 tot 7 uur. Overdag kreeg ze om de 3 uur de borst. Ze kreeg dus 6 voedingen. Sinds gister wil ze nog maar om de 4 uur drinken, dat gaat betekenen dat ze dan nog maar 5 voedingen krijgt. Is dat niet erg vroeg voor 2 1/2 maand?

Is ze al wakker is goed alert en heeft ze voldoende poep- en plasluiers?

Als ze inderdaad alert is als ze wakker is en voldoende poep- en plasluiers heeft, is het volgens mij niet te vroeg.

Hier zei het CB toen Jinthe iets van 2,5 maand was in ieder geval dat ze naar vijf voedingen ‘moest’.

Wbt doorslapen: ze mogen (volgens het CB hier) maximaal tien uur achtereen slapen. Dat doet ze nu niet, maar dat is misschien wel iets om in de gaten te houden.

Marjolein, ze zal er (waarschijnlijk) genoeg aan hebben. Idd, als ze nog voldoende natte luiers heeft…

Jesse drinkt soms ook maar 5 x en hij is nóg jonger…

Vind het ook weinig, maar krijg hem echt niet wakker. Hij plast goed, poepen minder (maar wel voldoende), erg last van krampjes… :frowning:

Maak me er maar nier druk om, hij is ook al ruim over de 6 kilo :shock: dus heeft ook wel wat reserves.

Hier niet altijd 5 voedingen hoor! Jouw kleine meid altijd 5?

Dank jullie wel.

Ik heb zelf ook een weegschaal dus hou dat ook goed in de gaten.

Gister is ze op de 5 voedingen toch 30 gr gegroeid…in 1 dagje :smiley: Dus dan zou je idd denken dat ze dan toch voldoende krijgt.

Slapen/wakker zijn.

Over dag is ze veel wakker…nu toevallig niet want heb net een flink stuk gelopen.

Ze is heel allert. Normaal is ze na een voeding nog 1 1 /2 uur wakker en slaapt dan hooguit een uurtje en is dan weer een tijd wakker. Wil ik haar na 3 uur aan de borst leggen dan wil ze echt niet en zet ze het op een brullen(echt helemaal over de toeren, normaal huilt ze praktisch nooit)

Marlynn zit nog wel onder de 5 kilo. Vanmorgen 4920gr.

maar groeien doet ze goed…op de week van 2 weken geleden na. Toen had ik een borstontsteking en zij dr eerste prikjes…dus dat is te verklaren…toen ging het drinken ook wat minder.

Plasluiers zijn mega vol.

Poepluiers…de ene dag veel poepluiers de andere dag maar 1tje. Dus ook dat is prima :slight_smile:

@ nienke

Jouw dochter…die “moest” naar 5 voedingen??? Mmhh oke…nou dan ga ik me daar niet druk om maken.

@ memmie

Ze is sinds 2 weken terug om 6 voedingen omdat ze de nachten is gaan doorslapen. Ik maak dr overigens wel wakker om 7 uur. Ik vindt dat ze dan wel genoeg geslapen heeft. (van 22 tot 7 uur) En vorige week werden de voedingen steeds korter en op een gegeven moment ging dr 4 uur tussen zitten…met het gevolg dat het 5 voedingen werden. Toen was ze ook wat minder aangekomen in gewicht dan normaal. Normaal boven de 180 en nu was het 110gr. Maar heb dus ook al ergens gelezen dat dat normaal is dat ze rond de 3 maanden per week minder gaan aankomen. (ik weeg trouwens niet elke dag hoor…het is geen obsessie)

Toen ben ik haar dus 's avonds vaker aan gaan leggen omdat ik dacht 5 voedingen is te weinig. Nu gister was het dus drama om dr aan de borst te krijgen…en sindsdien zit er nu dus 4 uur tussen. En ook vandaag laat ze er weer langer tussen zitten (de 4 uur).

Ik weeg soms ook nog wel eens voor en na de voeding uit nieuwschierigheid. Vanmorgen heeft ze dus uit 1 borst 100gram gedronken…en daar doet ze het dan 4 uur op… als je dat in een fles zou geven zou dat te weinig zijn…dat maakt me dan ook weer ongerust. Ook al weet ik dat ik daar niet naar moet kijken. Marlynn is er tevreden mee dus dan lijkt het me goed…toch?!?

Hier een meisje van bijna 2 weken oud die op 6-7 voedingen zit per 24 uur, dat is vanaf dr geboorte al zo geweest. Vandaag zijn ze langs geweest van het cb en ga dr vanmiddag wegen, als ze genoeg gegroeit is mag er nu overdag max 4 uur tussen de voedingen zitten en 's nachts max 6 uur, aangezien mn meisje is erg tevreden is en voldoende plas en poepluiers heeft.

Ik maak dr nu vaak wakker om de 3 uur overdag maar vaak wil ze dan niet drinken en houdt het na 5 minuten voor gezien. 's nachts meld ze zichzelf wel om de 5 uur en dan drinkt ze ongeveer 10 a 15 minuten.

marlynn zat met 3 weken op 6 voedingen alleen met ong 6 weken zijn het er weer 7 geworden.

Met het cb overleg ik niks… Moest uan hun toen marlynn in een week 300 gram was gegroeit haar vaker aan leggen omdat ze veel spuugde, sorry maar 7 voedingen en 300 gram groeien lijkt mij toch prima…

Lekkere cb zeg :wall: 300 gram in 1 week is super jah!

Hier bij het cb zijn ze erg makkelijk en heb nog nooit gezeur gehad gelukkig. Indy was nu in 4 dagen 75 gram gegroeit en nu bijna op haar geboorte gewicht en ze vond het perfect. Ik moet nu haar ritme volgen wanneer zij zich meld voor de voeding :thumbup:

Ja idd cb :wall:

En dan ook niet luisteren naar wat ik zeg…dus heb echt ja en amen gezegd en zei oke ja tuurlijk ga ik dat doen…en ik dacht ja dag!!!

Nou mw zit vandaag op 4 voedingen :s

Ga dr nu wakker maken al is het pas 2 1/2 uur geleden dat ze heeft gedronken…maar ik wil ook zo slapen…

Ze heeft straks in 10 om 10 150 ml gedronken…gaat goed dus hier :thumbup:

Ben benieuwd of ze morgen is aangekomen…

Je hoeft haar niet altijd wakker te maken, soms drinken ze ook slapend. Dat doe ik ook vaak, ze drinkt dan heel goed en ik kan haar zo weer in haar bedje leggen.

En niet teveel wegen, als je weegt voor of na een plas kan het zo weer een stuk schelen. Vertrouw er maar op dat ze neemt wat ze nodig heeft. Zolang ze goed alert is en voldoende poep en plast is het goed :thumbup: .

En vanaf 4 maanden gaan ze idd wat minder hard groeien.

Ken je de borstvoedingscurve ook? Op borstvoeding.com kun je die invullen…kun je een beetje kijken of ze goed de curve volgt. Op het cb gebruiken ze een curve die voornamelijk op fv is gebaseerd en die is heel anders als de bv curve.

Wees maar blij met zo’n doorslaper…ik geef al 5,5 maand nachtvoedingen…mijn dame laat er max 5 uur tussen…en overdag komt ze ook vaak om de 2,5 of 3 uur. En het is echt een michelinpoppetje dus je zou denken dat ze er wel wat langer tussen kan laten maar :snooty: . :lol:

@marloes

alles heeft zijn voor en nadelen… Helaas!

@pupke

Mooie naam heeft je dochter! Marlynn heet marlynn evianne :slight_smile:

de curve die ken ik, hou ik ook bij :slight_smile: hij heeft een heel klein knikje naar beneden gemaakt, maar ze volgt mooi dr eigen lijntje. En die zit tussen de onderste en middelste lijntje in.

Marlynn word als ik dr oppak zowieso wakker. Gister avond dus voor een 5e voeding wakker gemaakt,slecht gedronken met resultaat dat ze vanmorgen om 5 uur kwam. Maar dat vindt ik helemaal niet erg hoor! Ik had mij ook ingesteld op slaaploze nachten ( zo was ik namelijk zelf, kleine dondersteen).

Bedankt weer meiden! Ga mijn dochter verschonen… Die denkt als het er uan boven in komt gooi ik het er uan onder weer uit!

ons Ella zat met die leeftijd ook al even op vijf voedingen. meer ging er gewoon ook niet in. zo lang jullie meisje tevreden is en goede poep en plasluiers heeft is het goed! ze gaat waarschijnlijk ook meer drinken per voeding.

Het lijkt er zelfs op dat mevrouw naar de 4 voedingen wil…nou dat gaan we nog maar even niet doen dnek ik…dat lijkt me wel erg snel…

Wow wat een luxe, vijf voedingen in een etmaal en al doorslapen. Voor een kindje van 2.5 maand is dat heel netjes hoor.

en ik ben helemaal niet jaloers hoor :liar: :liar: :liar: , mijn jongste sliep door na 21 maanden, 1 week en een dag en besloot toen om helemaal te stoppen met borstvoeding

Zolang ze goed plast en poept, groeit en tevreden is lekker zo houden!!!

Groetjes van Marloes