1x per jaar

is het gekkenhuis hier in het dorp! :dance:



De 3e dinsdag van oktober is het namelijk weer Z.uidlaardermarkt, de 809e keer dit jaar.

Vrijdagavond begon het feest al met de opening van de kermis, zaterdagavond vuurwerk en zondag levende poppenkast & straat theater door het dorp en nu vanavond en vannacht is het de nacht van Z.laren! Dat is dus de hele nacht harde muziek en veel gefeest (en liters bier en morgen laveloze mensen langs de weg en op de markt). Vanaf morgenochtend heel vroeg begint (west)europa’s grootste paardenmarkt en is het gekkenhuis compleet (we wonen niet voor niks in Z.laren he).

En dan woensdag de klapper van de week, de afsluiting met de kinderkermis (waar het natuurlijk allemaal om draait, hier in huis).



Dit is voor mij de 1e keer Z’laardermarkt van zo dichtbij, vroeger woonde ik net buiten het dorp en de laatste 5 jaar net iets verder van het centrale gebeuren.

Nu wonen we aan de enige doorgaande weg die nu beschikbaar is.



Maar we vinden het helemaal niet erg. Het is maar 1x per jaar!

En Thomas in zijn nopjes want de overburen(brandweermensen) hebben de brandweer(commandant)wagen voor de deur staan, een mooier uitzicht kun je Thomas niet geven.

Het enige minpuntje is dat ik niet kan slapen van de harde muziek en de gillende lallende mensen :wink: .



Maar vanaf morgen mag tenminste de verwarming weer aan, moeten we aan de snert en de Z.uidlaarderbol (maar wij hebben de verwarming al zeker 3 weken aan en eten morgen pompoensoep en roombroodjes :stuck_out_tongue: ).



Maar het is zo leuk om 1x per jaar het dorp helemaal op zn kop te zien, en te merken dat niemand zich er (openlijk) aan stoort.

haha ik ga morgen bij je op bezoek! :slight_smile: Vind het altijd leuk die z.uidlaardermarkt :smiley:

Gezellig! :wink:

Je mag je auto wel op mn grasveldje parkeren hoor :wink: .



Zelf doe ik niet zoveel aan de Z’laardermarkt, alleen ff sfeer proeven. Zie mezelf niet tussen de mensenmassa gaan met mijn 2 ongeleide projectielen :wink: en op het moment vindt Th paarden toch stom :roll: .



(en volgend jaar regel ik een oppas, dan wil ik ook wel ff wat van de nacht zien :wink: )

jou markt ken ik niet.

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Wij hebben hier de B.randersfeesten en die zijn net zo leuk!! En dat 3 Dagen lang!!! :mrgreen:



Ach ja het is en blijft leuk!!



EN nu komt Sinterklaas naar ons toe. Nou je moet S.chiedam eens in actie zien hihihi :mrgreen:

Ik ga dit jaar jammer genoeg niet. Ik vind het geen doen met 2 loslopende lieverds op zo’n volle markt en ik ben vandaag alleen. Moeders zit op Mallorca, manlief geen vrij en vriendinnen hebben zelf ook een berg kinderen die ze liever niet meenemen :wink:

Dus ik heb wat anders gepland wat de markt kan overtreffen! Ik ga naar mijn (kok)vriendinnetje op Ameland, we vertrekken zo :dance:

Marite, veel plezier vandaag! :-*

Veel plezier! Het is jaren geleden dat ik op de Z.uidlaardermarkt ben geweest. De nacht heb ik nog nooit gedaan. Ik ken wel mensen die altijd gaan. Mijn man baalde al, want hij rijdt elke ochtend door Z’laren voor zijn werk (in Veenhuizen). Ach het is maar 1 dag.

En het is prachtig weer, wat een mazzel!

dan heb ik ff een vraagje voor je :mrgreen: Is het te doen met een bijna 4-jarige een 6-jarige en aan baby in buggy?



Mijn vriendin en ik zouden morgen iets leuks doen we wlden eerst naar de apekooi maar zij zei dat we ook naar de kermis konden gaan.



Is het echt heel erg druk ? Anders ga ik liever naar de apekooi.

De markt is vandaag en die is denk ik nu het zulk mooi weer is heel erg druk. Maar hoe het morgen op de kermis is weet ik niet. Veel plezier met wat je gaat doen!

De markt is vandaag (en errug druk), morgenmiddag is de kinderkermis ook wel druk maar ik denk wel te doen hoor, 2 volwassenen en 3 kids waarvan 1 in de buggy :thumbup: !

Marite, als jij aan de enige doorgaande weg in zuidlaren woont momenteel dan ben ik zondag 2 keer bij je voor de deur langs gekomen :mrgreen: De straat direct naast de grote bekende speeltuin? Ik wilde graag wandelen ik zeegse. Zo leuk voor de kids met mooie klimbomen. Gelukkig hebben we de “hindernis” zuidlaren vrij makkelijk kunnen nemen. Dat proberen we vandaag maar niet :wink:

Mijn moeder woont aan de straat van de speeltuin :wink: en ik woon dan inderdaad aan de straat direct na die speeltuin (maar dan ff doorrijden want die straat is lang)… en de enige doorgaande weg waarmee je nu door 't dorp kan. Niet toevallig spelende kinderen gezien? :wink: :mrgreen:

Ja Zeegse/Schipborg is een heerlijk wandel gebied! :thumbup: En vooral ook een goed klim gebied haha!

Nou dat was mooi vandaag! Vond alleen maar 3 tenten met bloembollen, waren er voorgaande jaren niet meer?

Ariëlle in de draagdoek en dat wou prima! :thumbup: