1ste schoentjes

Ik heb vandaag dus schoentjes voor mijn dochtertje gekocht ecco’s.

Wel met een harde zool, maar buigt wel mee.



Nu loopt ze er een beetje zwaar mee, euhm kan het niet goed uitleggen maar ze loopt veel beter zonder schoenen.

Nu vraag ik me af of ze gewoon nog moeten leren lopen op schoenen, of dat ik gewoon een verkeerde schoen heb gekocht, heb het trouwens laten aanmeten in een winkel.



Ze loopt nu een week of 3, maar kruipt ook nog wel eens door de huiskamer hoor.

Heb ik er nu fout aan gedaan om al een soort harde zool te kopen ?

De vrouw in de winkel rade me af om shoesme te kopen ( babyproof ) omdat ze gewoon al kan lopen.



Pfff twijfel dus nu een beetje :think: :oops:

Ik denk dat ze er gewoon nog aan moet wennen. Ava liep ook veel beter op blote voeten dan in schoentjes, de eerste paar dagen.

Dat is idd een kwestie van wennen hier liepen ze ook een paar dagen vreemd met hun eerste schoentjes :mrgreen: ze stapte echt goed met de voetjes omhoog net of ze aan het marcheren waren, haha

IK blijf fan van de flexzool van Bardossa… gewoon een goede rubberen zool, maar dan heel veerkrachtig, precies voor de beginnende lopers gemaakt…

Hier ook Bardossa’s. Maakte de overgang een stuk makkelijker!

Ik kreeg hier als advies om eerst te wachten met schoenen kopen tot ze een maand of 3 of 4 kunnen lopen, zodat de voetjes kunnen wennen aan het afwikkelen tijdens het lopen. Daarna kan je gewoon schoentjes aantrekken. Maar hier was het advies eerst nog met een flexibele zool (babyproof zeg maar :wink: )

@longlegs wrote:

Ik kreeg hier als advies om eerst te wachten met schoenen kopen tot ze een maand of 3 of 4 kunnen lopen, zodat de voetjes kunnen wennen aan het afwikkelen tijdens het lopen. Daarna kan je gewoon schoentjes aantrekken. Maar hier was het advies eerst nog met een flexibele zool (babyproof zeg maar :wink: )


Hier ook ja. en mede door mijn werk weet en zie ik dat kinderen de eerste maanden gewoon prettiger lopen op schoentjes als shoesme, bardossa etc…



Dat ‘wennen’ aan een harde (zware!) zool kan juist leiden tot een verkeerde manier van lopen/stand van de voetjes.



EN nog steeds draagt Lenn alleen maar schoenen als we naar buiten gaan en binnen blote voeten of met dit weer leren slofjes of anti-slip sokken.

Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb besloten om de schoentjes toch maar te houden. Want vanavond heb ik ze even aan gelaten en liep duidelijk al een stuk beter op de schoentjes, dus het is gewoon even wennen.

En hier thuis binnen heeft ze ook nooit schoentjes aan, altijd blote voetjes of anti-slip sokjes.







Hier de schoentjes: