Omdat we eigenlijk in een periode van wel of niet slapen 's middags zijn heb ik vanmorgen niet haar knuffel en speen meegegeven naar de gastouder. Ik zou haar toch al om 1 uur weer ophalen en mocht het echt nodig zijn zou ik haar zelf nog wel even op bed leggen in de middag.
Door miscommunicatie is ze toch even op bed gelegd, maar dus zonder knuffel en speen en ze heeft wel geslapen en niet er niet om gevraagd :shock: Ik wist niet wat ik hoorde en besloot eigenlijk meteen dat het dan nu tijd was om gelijk maar door te zetten. Dus verteld dat ‘toetje’ weg is en als ze goed slaapt zonder dat ze dan een cadeautje krijgt en een hele grote meid is enz. enz. enz.
Bedtijd om half 8 en weer alles aan haar uitgelegd terwijl we pyama aandoen en tandjes poetsen. Op bed gelegd, weltrusten gezegd en licht uit! Binnen 1 minuut roepen, dus weer naar boven! Niet over haar speen geproken, weer goed ingestopt en weer weg! Na 10 min. begon ze toch wel om ‘toetje’ te vragen (ondertussen was haar knuffel doorweekt van het soppen daarop :sick: ). Weer uitgelegd en ingestopt en weer weg!
Nu na 5 min. riep ze dat olifantje zo nat was :roll: Dus weer naar boven en niets over ‘toetje’ gezegd, ingestopt en weer weg! Dit alles zonder hysterische aanvallen :shock: en het duurde ook wel even, maar ZE SLAAPT NU AL BIJNA 2 UUR ZONDER SPEEN!!!
Geweldig natuurlijk en ik weet dat ik dus ook echt nu moet doorzetten, maar hoe pak ik dat aan. Kan me niet voorstellen nl. dat ze morgen het bestaan van ‘toetje’ al vergeten is :lol:
Wauw :shock:
Geen tips, maar wat goed!
Hier nu en dan geprobeerd, maar hij raakt zo overstuur dat ik het nog maar even heb uitgesteld :shifty:
Ik denk dat als je het zo blijft doen als nu, je het prima doet toch?
:dance: Wat super zeg, grappig omdat we het er pas nog over hadden en nu doet ze het zomaar even zonder speen! Hopelijk gaat het hier straks ook zo
Hey :lol:
Ja, ik denk dat ze vanmorgen echt te verbouwereerd was om er tegen in te gaan! Ze is deze week bij de vervangend gastouder, dus wel bekend maar niet heel erg goed!
Ik moet alleen R. nog goed zien te overtuigen dat dit nu het moment is :roll:
Hij zegt: Maar ze is nog zo jong en als ze wel hysterisch wordt morgen dan is dat toch zielig…
Heb dan ook maar gezegd dat ik het helemaal op me neem en dat hij zich er maar niet mee moet bemoeien (hij geeft nogal makkelijk toe aan zijn prinsesje :inlove: )!!
O ben zo benieuwd, zou het dan nu echt zonder al te veel problemen lukken
Ga trouwens nu naar bed, want ik moet er om half 6 al weer uit en als het toch nog feest wordt vannacht sta ik te slapen op mijn werk morgen 8)
Breng hem dan maar een keertje hier om te logeren :lol:
wat goed!
hier ging het op een beetje dezelfde wijze (ongepland, want opeens was speentje echt kwijt, en toen ging ie gewoon zonder slapen!!!). Ik had 's morgens een cadeau voor hem klaar staan (toch handig om een voorraadje met cadeaus in huis te hebben!), en echt, hij was in bed absoluut een spenenjunk, maar na dat cadeau heeft ie er gewoon niet meer om gevraagd.
Hij was ongeveer even oud als jou kindje nu, dus genoeg vergelijkingen om er van uit te gaan dat jullie verhaal net zo’n succes-story wordt!
hier ook in 1x van het een op het andere moment :shock: …nu al een maand afgekickt en ze heeft van de week voor de gein eentje in de mond gestopt van Sem maar vond het niet meer wat…
buurmeisje hier net zo oud als haar had er wat van gezegd dat Sanne nog een speen had…en holpa weg deed ze hem :shock: :wall: :roll:
gewoon nu doorzetten zou ik zeggen…en idd kadootje helpt ook heel goed als beloning :mrgreen: :dance:
Volgens mij heb ik idd nog wel wat op zolder liggen om in te pakken :think:
Ga ik nu maar meteen doen en straks samen met papa geven, want ik heb haar vannacht maar 1x gehoord en toen was ze niet eens echt wakker te noemen :dance: :thumbup:
Net vanuit mijn werk als ik ga douchen zit ze op ons bed even tv te kijken en toen kwam ‘toetje’ toch weer ter sprake, maar ze vertelde er wel meteen bij dat tie weg was
Maar Fiep, verwachtte hij dan niet de ochtend erna weer een cadeau oid?
En Issie, lachen dat ze daar dan toch zo gevoelig voor is :lol: (Alleen in dit geval dan he, want schaamte t.o.v. leeftijdgenootjes is natuurlijk niet echt leuk) Ze heeft hem dus echt zelf aan de kant gedaan :shock:
Wederom in diepe slaap zonder haar ‘toetje’ :dance:
wat goed!!! wonderbaarlijk he hoe kinderen werken!
Maar Fiep, verwachtte hij dan niet de ochtend erna weer een cadeau oid?nee, ik had geloof ik gezegd dat het cadeautje van de spenenkoning kwam (die was ooit geintroduceerd omdat meneer een tijdje per se met 2 of 3 spenen wilde slapen. de goede man heeft toen gezorgd dat ie gewoon lekker met 1 speen ging pitten), om hem te feliciteren met zijn eerste nacht zonder speen. het was wel gewoon duidelijk dat dat een eenmalig iets was.
Wow wat knap zeg ik ben jaloers.
Hier nu drie weken zonder speen, eerste week was echt drama en iedere avond krijsen.
Na een week was ze de speen vergeten maar ze blijft moeite hebben met inslapen en ligt ons 's avonds echt uit te proberen met roepen en huilen.
Meestal reageren we niet, na een kwartier ga ik naar haar toe en zeg duidelijk dat het afgelopen moet zijn en dan gaat ze meestal wel slapen.
Maar sinds ze geen speen meer heeft duurt het iedere avond zeker een half uur voordat ze slaapt.
Zomaar in 1x van de speen af, ik vind het zeker een cadeautje waard!!
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ook gelijk het middagslaapje aan het wegwerken ben, dus die is zo moe dat ze echt wel gauw in slaap valt.
Maar dat was voorheen ook drama hoor zelfs met speen. Voor mijn gevoel heeft ze echt dat middagslaapje nog wel nodig, maar als ze dan geslapen heeft en we leggen haar om een uurtje of 8 weer in bed duurt het eerlijk waar tot een uur of 11 eer ze in slaap valt. Heb nu dus al dagen een strontvervelend kind rondlopen vanaf een uur of 4 / 5 tot 7 uur :?
Maar geen woord meer over ‘toetje’ gelukkig :dance:
en Fiep: idd ook niet over nog een cadeautje!! Wel over het gekregen cadeutje
WOEI!!! Gefeliciteerd!!! :dance:
Toch een klein drama nu… maar gelukkig niet over ‘toetje’!
Vlak na mijn eerdere post is ze wakker geworden en nu nog steeds :roll:
Volgens mij heeft ze het idee alsof ze er al een nacht heeft op zitten, want ze had de gordijnen al open gedaan en was aan het roepen! “Mama, ik ben wakker, slaapzak uit!”
Ben benieuwd hoelang ze dit nog volhoudt en ik bereid me maar voor op een heel vervelend (oververmoeid) kindje morgen
En??? Heeft het lang geduurt?
Vanaf 23:15uur was het stil :eh:
Maar toch redelijk vrolijk nog vandaag.
Wel een dutje gedaan vanmiddag, want ze was ook nog eens vroeg wakker vanmorgen. Maar daardoor valt ze nu ook weer niet in slaap :thumbdown: Ben alweer een keer of 5 naar boven geweest om de gordijnen dicht te doen en slaapzak weer aan.
Zou dat dan toch te maken hebben met die speen ook al vraagt ze daar nu juist echt niet naar :think:
Zou dat dan toch te maken hebben met die speen ook al vraagt ze daar nu juist echt niet naar
nano heeft dus ook vanaf de eerste dag nooit meer naar de speen gerapt, maar het is absoluut een feit dat ie sindsdien veel minder makkelijk in slaap komt dan toen ie zijn speen nog had. ik val zelf elke nacht nog met duim in slaap, zou ik niet mogen duimen, zou ik er ook echt moeite mee hebben, dus ik snap hem wel
Nu nog :eh:
of ook maar een bepaalde periode
Ik hoop nl. echt niet dat ze vanaf nu iedere avond pas om een uur of 11 in slaap valt hoor…
Klinkt wel logisch ja , maar dat zou dan toch ook niet blijvend zijn?
@Sneeze wrote:
Nu nog :eh:
of ook maar een bepaalde periode
Ik hoop nl. echt niet dat ze vanaf nu iedere avond pas om een uur of 11 in slaap valt hoor…
Klinkt wel logisch ja , maar dat zou dan toch ook niet blijvend zijn?
nou laat ik het positiever draaien: nano was een heel makkelijke slaper toen hij zijn speen nog kreeg. die ging gewoon altijd liggen, en hop; weg was ie. Dat was voorbij toen zijn speen weg ging. Sindsdien komt er eerst een heel arsenaal aan smoesjes langs, voordat ie gaat slapen (mag ik nog wat drinken, het is te donker, de deken ligt niet goed, ik heb niet genoeg vriendjes, er zitten kabouters op mijn kamer enz enz). Het duurt nu niet meer zo lang als op het begin, maar gewoon zoet gaan slapen zit er sidnsdien echt niet meer in.
en ik neem aan dat dat in slaap vallen met mijn duim wel blijvend is. ik doe het al 27 jaar, en niks wijst erop dat dat de komende 27 jaar anders zal verlopen…