1ste menstruatie na bevalling

Ben nu voor de 1ste x ongi geworden na mijn bevalling.



En vloei nu al bijna 2 weken, terwijl ik normaal 5 dagen ongi ben.



Vraag me af of dit wel normaal is ?

De eerste keer naar de bevalling duurde het bij mij ook langer als ‘normaal’ en het was veel extremer… Tweede keer was dat ook weer zo, alleen geen 2 weken, maar wel minstens een week.



Dus volgens mij is dat wel normaal hoor… Wordt het wel minder??

De 1ste 4 dagen kon ik elk uur wel verschonen, zo erg was het had ik nog nooit zo erg gehad, ook niet na de bevalling van Talysha.



Maar na een week kreeg ik het idee dat het minder werd, maar een dag later was het gewoon weer helder rood bloed. En is het gewoon zo erg dat ik normaal ben. Maar zal maandag wel even de HA bellen als ik nog ongi ben.

Je bent 9 maanden zwanger geweest en je lichaam is nu 9 maanden aan het ontzwangeren… Dus je baarmoeder is een en al aan het herstellen…

Ik heb ook hetzelfde gehad… Dus geef je lichaam de tijd :wink:

toen ik zwanger was van de 1e waarschuwden ze hier voor bij de zw.schapsgym dat de 1e keer/ keren anders en meer heftig konden verlopen als ‘normaal’.

Ik was gelijk weer normaal zoals gebruikelijk en ook heel regelmatig (alsof ik nooit zwanger ben geweest).



Maar ik hoor het idd wel vaker dat de eerst menstruatie na de bevalling heel heftig is.

ik ben een van die “gelukkige” die gewoon meteen een normale menstruatie had na de bevalling.

Echter is dat normaal niet hoor, en moet je lichaam inderdaad echt herstellen, en waarschuwen ze er ook echt voor.

Bij nikki had ik het zo erg de 1e keer dat ik met ontzettende hoofdpijn op bed heb gelegen en geen lichtje kon verdragen

hopelijk is dat nu anders want dan kan ik lizz niet voeden met zulke hoofdpijn

Bij mij was het de eerste keer ook veel heftiger en langer dan voorheen. Ben benieuwd hoe het deze keer verloopt, hoop dat het weer normaal is!