1ste kindje ingeleid met 42 weken, 2de kindje ook?

Hallo dames,

Ik heb een vraagje…

Ik ben op het moment 37 weken zwanger van ons mannetje en voor mij mag ie zo snel mogelijk komen :lol:

Ik heb al een dochter van 12 jaar en toendertijd hebben ze me met 42 weken moeten inleiden :frowning:

Nu zegt m’n verloskundige dat ik grote kans heb dat dit nu weer gebeurd omdat vrouwen een bepaald hormoon aanmaken waardoor je weeen krijgt en dat ik dat niet aanmaak omdat mijn eerste ook niet vanzelf kwam???

Hebben jullie hier al eens van gehoord ?

En zijn er vrouwen die bij de eerste ook werden ingeleid en waarbij de tweede gewoon spontaan kwam?

Ik hoop het wel… :?



groetjes Maddy

hallo Maddy,

Van een eerste naar een tweede kan ik niets zeggen, maar wel van de derde naar de vierde. :wink:



Mijn eerste kwam met 39.3 weken…

De tweede en derde werden ingeleid wegens overtijd…

Toen ik van Michaël zwanger was, vermoedde ik alweer een ingeleide bevalling te hebben.

Niets was minder waar !!! :dance: Hij kwam totaal onverwachts op 37.1 weken.

Je ziet: het is iedere keer weer anders verlopen…

Natuurlijk kan het zo zijn wat de vk zegt, maar ik hoop dat je een voorspoedige bevalling mag hebben voor je 40 weken ver bent !!! :pray:



veel succes en een prachtig kindje gewenst !



liefs

Gerda

Mijn oudste is geboren met 41 weken en 6 dagen ik ben toen ingeleid en mijn 2e zoon is geboren met 39 weken en 6dagen en dat was een spontane bevalling :mrgreen:

Mijn eerste geboren bij 42.0…uiteindelijk waren weeenopwekkers nodig om tot z0 cm ontsluiting te komen



2e geboren bij 41.6…ingeleid ivm vele lichamelijke klachten…



Schijnbaar heb ik lichaam wat super placenta`s aanmaakt en ze het erg goed hadden in me buik :mrgreen:

Dankjewel voor jullie reactie’s.



Als ik het zo lees kun je er dus gewoon niet veel over zeggen alleen maar hopen dat ie wat eerder komt :lol:

Ik heb met 35 wken een groeiecho gehad en daar werd ie geschat op 3460 gr :shock:

vanaf die tijd ben ik dus onder controle van de gyn. en ze schat dat ie met 40 weken een flinke 8 ponder zal zijn…

Ik kan alleen maar hopen dat ze me niet over de 40 weken laten gaan want tot nu toe ziet het er niet naar uit dat ze van plan zijn eerder in te leiden al had ik dat een beetje gehoopt :wall:

Het blijft afwachten…

Toen ik zwanger was van mijn dochter ben ik toen ik 42 weken en 1 dag zwanger was ingeleid vanwege hoge bloeddruk, maar de avond voordat ik werd ingeleid was het al een beetje aan het rommelen (had het gevoel dat ik ongesteld ging worden). Mijn zoon is geboren toen ik 41 weken en 4 dagen zwanger was. Bij hem hoefde ik niet ingeleid te worden.

Maddy,



Jouw verhaal herken ik wel!

Helaas ben ik er ook zo één die altijd ingeleid moet worden.

De eerste kwam met 42,2 weken, de tweede moest weer ingeleid worden en kwam met 42 weken en de derde, je raadt het al, is ook ingeleid, maar dan met 41.2 weken. Uiteindelijk werd dat een spoedkeizersnee omdat ze zo groot was.

Ook ik heb altijd goede placenta’s. Ze blijven veel te lang zitten en dan is het nog een drama om in te leiden, want in het begin doet het gewoon helemaal niks. Het is gewoon een 5 sterrenhotel van binnen :wink:

Blijkbaar mis ik ook iets in mijn hoofd , want ik heb van mezelf nog nooit weeën gekregen. t"Komt dus blijkbaar meer voor1

Mijn vk. heeft me er ook altijd op voorbereid dat ik grote kinderen krijg en dat ze niet vanzelf komen :?

Nu ben ik 34 weken zwanger van de 4e. Ik krijg een geplande ks.

Nu al is het kindje groot…



Ik hoop voor je dat het zal gaan zoals jij wenst!!

Hoi Mampje,



Dan hebben wij idd goede placenta’s, nooit bij stil gestaan :lol:

Dus we hebben allebei een beetje hetzelfde probleem, al weet ik natuurlijk niet zeker of ie weer zo lang blijft zitten al ben ik bang van wel…

Mijn dochter was met 42 weken 3500gr dus dat valt wel mee maar dit kindje was het al met 35 weken dus ik houd me hart vast.

Wisten ze bij jouw tweede dan niet dat ze al zo flink was omdat je een spoed ks hebt gehad?

Hoe groot is je kindje nu dan of heb je nog geen groeiecho gehad?



ik wens je in elk geval nog een hele fijne zwangerschap voor de laatste paar weekjes xxx

Oeps vergeten te melden in mijn vorige berichtje mijn 3e zoon is ook geboren na een inleiding, maar dat kwam meer omdat ze hem idd ook te groot schatte. Bij de groei echo met 35 weken was hij al 3500 gram en daardoor heeft de gyn een inleiding geregeld met 37 weken en 5 dagen en toen woog meneer 3835 gram dus als hij tot de 40 weken was blijven zitten had hij een 10 ponder kunnen worden…

Mijn eerste dochter is geboren bij 42+2 -> spontaan, anders was ik ingeleid bij 42+3. Zij woog 3490 gram.



Mijn tweede dochter is spontaan geboren bij 41+4 en zij woog 2950 gram. (En ik heb bij beide niet gerookt. :wink: )



Ik ben ervan overtuigd dat sommige vrouwen een lange ‘dracht’ (ik noem het maar even zo) nodig hebben om hun kindje te laten volgroeien, en andere een korte(re). Daarom denk ik wel dat de kans groot is dat je weer over de 40 weken heen gaat, maar er is prima kans dat dit kindje wel gewoon spontaan komt.



Bij mij was het overigens ook zo dat bij beide meiden de vliezen kunstmatig gebroken moesten worden. Bij de 1e omdat zij aan de apparatuur moest, maar bij de 2e wilde het vlies ook niet breken terwijl ik al volledige ontsluiting had.



Veel succes met de laatste loodjes, ik weet hoe het lange wachten voelt. :frowning: :hug:

Hoi Maddy,



Ik heb altijd bij eenvk. gelopen die de natuur lekker haar gang laat gaan. Dus ik groeide en groeide maar bij de 3e…ze zei dat ik gewoon altijd grote baby’s zou krijgen.

Maar dat het elke keer groter zou worden…

Ik ben toen ingeleid met 41.2 weken, omdat de gyn. vond dat het nu wel eerder kon. Heel; de dag in het ziekenhuis geweest, maar sávonds rommelde het pas. Toen kwam er een andere gyn. langs en die zei dat ik onverantwoord dik was , en , dat als hij een optelsommetje maakte, hij zo kon 'uitrekenen’dat dit kind zo’n 10 pond was. Dus met spoed naar boven voor een ks. Hij had gelijk! Hoe had ik mijn kind van 10,5 pond er ooit uit kunne krijgen? Had veel te veel risico geweest.



Nu is mijn kindje ook groter dan gemiddeld, maar hoe groot precies vindt de gyn. (nog) moeilijk te zeggen. Maar er is in iedergeval afgesproken dat ik een ks. krijg met 39 weken , omdat ik huiverig ben voor een vaginale bevalling.

Ik denk idd. dat ik weer een grote krijg, maar ben tot nu toe nog niet zo dik als bij de 3e, dus ben benieuwd…



Gaat alles nog goed met je?