Hallo,
Zoals de titel al zegt heb ik bij de eerste een keizersnede gehad, vanwege een stuitligging.
Op dit moment zijn er geen tekenen dat het dit keer weer een keizersnede zou moeten worden, dus betekend dat ik het natuurlijk mag gaan proberen als er niks verandert.
Nu was ik dus opzoek naar ervaringen van vrouwen welke ook een keizersnede hebben gehad bij de eerste en het bij een 2de natuurlijk mochten proberen, is dit gelukt of werd het toch een keizersnede??
Ook ben ik benieuwd naar het termijn wanneer de weeen begonnen?
Er word mij steeds gezegd dat ik rekening moet houden gewoon overtijd te gaan lopen, daar de weg nog niet eerder vrij gemaakt is.
Ben dus opzoek naar ervaringen van andere.
Mijn 1e kindje is met 38 weken en 1 dag vanwege stuitligging en andere complicaties (slechte placenta en foetale nood) met een spoedkeizersnede gehaald.
Van mijn 2e kindje ben ik op natuurlijke wijze bevallen. Met 40 weken en 4 dagen zijn 's avonds mijn vliezen gebroken en een half uur later begonnen de weeën. Vanwege de langdurig gebroken vliezen wilden ze me de dag van de bevalling met een veter gaan proberen in te leiden omdat de bevalling niet leek door te zetten. Uiteindelijk is mijn zoontje met 40 weken en 6 dagen 's ochtends heel vroeg geboren zonder hulpmiddelen of wat dan ook.
Ik heb touwens bij de 1e nooit een voorwee, wee of wat dank ook gehad .
Hier ook nieuwsgierig :mrgreen:
In februari kan je er meer over vertellen, maar ik denk dat je dan ook met andere dingen bezig bent :mrgreen:
1e was een spoedKS, maar wel een bevalling met alles erop en eraan…ontsluitingsweeën, persweeën, de hele rimram. Het laatste stukje lukte niet.
Heb bij mijn eerste een ks gehad wegens stuitligging. Het wordt nu terug een ks. Had wel de keuze, maar de gyn zei dat er niet ingeleid mag worden voor het litteken van de eerste keer, plus als het toch spontaan begint dat ze me goed in het oog houden, ook voor kans op littekenscheuring… mij heeft het toch wel wat bang gemaakt en mede hierdoor besloten om terug een ks te doen (los van andere redenen: voorgeschiedenis).
Denk dat het van gyn tot gyn afhangt en dan ook nog per land
Mijn zus is bij haar eerste ingeleid met 41 weken ongeveer als ik het goed heb…ze liep in ieder geval over en is uiteindelijk ingeleid omdat hartslag soms wat minder werd. Uiteindelijk heeft ze spoedkeizersnede gehad, want hij kwam er niet uit.
Bij de 2de heeft ze een gewone bevalling gehad, hij kwam met 39 weken en 2 dagen. Is allemaal goed verlopen!
Bij de eerste met 42 weken en 1 dag ingeleid en daarna een spoedkeizersnee gehad omdat de ontsluiting niet opschoot (bij begin van de inleiding 2 cm, na 5,5 uur ruggeprik, na 11 uur nog steeds 4 tot 5 cm). Mijn zoon kwam met 41 weken en 4 dagen, ook toen schoot de ontsluiting niet op maar hij is er toch natuurlijk mbv een knip uitgekomen. Collega van mijn vriend beviel van haar eerste met een keizersnee vanwege een stuitligging, de tweede kwam ook natuurlijk
het eerste kind van mijn sz kwam ook met een keizersnee (was geloof ik wel te laat), haar tweede kwam ook natuurlijk en op tijd
bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
42 wk: inleiding, geen weeën, spoedks wegens foetale nood
40 wk: geen weeën; semi spoed ks
38 wk: geplande ks
1e kindje: 39+2 ingeleid, werd ks vanwege verkeerde ligging hoofdje (sterrenkijker)
2e kindje: begon vanzelf bij 39+5 met gebroken vliezen. Hij lag goed, had goede weeen, ontsluiting vorderde prima, maar het bleef weer hangen bij het persen, meneertje was voor mij te groot…dus weer een ks.
Bij de eerste een geplande keizersnee bij 38w4d ivm stuitligging.
Bij de tweede bij 39w6d gebroken vliezen 's ochtends, die avond begonnen de weeën en geboren de volgende middag (dus op de uitgerekende dag).
Het was een natuurlijke bevalling. Duurde wel lang, ook weeënopwekkers gehad en uiteindelijk met vacuümpomp geboren.
(Bij de derde weer een natuurlijke spontane bevalling bij 38w5d binnen een paar uurtjes zonder hulpmiddelen).
Fijn om al die ervaringen te lezen.
Hoop dat het gaat lukken om deze keer natuurlijk te bevallen,
heb het er best moeilijk mee gehad dat het bij de eerste een geplande keizersnede is geworden.
Ik vind het zo jammer, dat ik niet heb kunnen ervaren hoe het is om weeen te hebben. Voel me gewoon niet geheel vrouw, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.
In ieder geval hoop ik nu dus op een natuurlijke bevalling, maar mocht een keizersnede om welke reden dan ook beter zijn, dan doe ik dat uiteraard. De gezondheid van ons kindje is natuurlijk het allerbelangrijkste.
1e bevalling met keizersnede na uren weeen. Hij was een sterrekijkertje.
Bij de 2e weer begonnen op de natuurlijke manier. Ik mocht pas na 42 weken ingeleid worden, maar omdat ik het echt niet meer trok werd ik met 41 weken en 5 dagen ingeleid. Na dagen weeen uiteindelijk toch weer een keizersnede vanwege niet vorderende ontsluiting.
1e: spoed keizersnee op 41+3
2e: normale (ziekenhuis) bevalling met 41
Groetjes,
LaBruja
Danique onze oudste lag in stuit, is uiteindelijk met de ks geboren maar heb het eerst zelf geprobeerd (tot en met persen) Geboren met 38.5
Weeen zijn spontaan begonnen
Van Noelle ben ik gewoon bevallen met 39.5. Geen problemen gehad met litteken van de keizersnee. Weeen ook spontaan begonnen.
Ghislaine is weer een ander verhaal, zij is namelijk geboren met 28.7.
Bij jou is het in die zin anders omdat de eerste een geplande ks was maar ik zou echt aanraden om gewoon normaal te bevallen! Ik vond het echt zooooooveel fijner bij Noelle!
Succes!
Liefs Helen
@Tammy wrote:
Ik vind het zo jammer, dat ik niet heb kunnen ervaren hoe het is om weeen te hebben. Voel me gewoon niet geheel vrouw, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.
Het gevoel alsof je het zelf niet af hebt kunnen maken? Zo ervaarde ik het tenminsten.
@belle wrote:
@Tammy wrote:Ik vind het zo jammer, dat ik niet heb kunnen ervaren hoe het is om weeen te hebben. Voel me gewoon niet geheel vrouw, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.
Het gevoel alsof je het zelf niet af hebt kunnen maken? Zo ervaarde ik het tenminsten.
Mijn keizersnede was gepland, dus ben wat bevallen betreft nergens aan begonnen
Ik vind het gewoon echt heel vervelend dat ik niet weet hoe een wee uberhaut voelt. Kan gewoon nergens over mee praten, lijkt me gewoon iets heel waardevols om mee te maken.
Dat is een bealling op welke manier natuurlijk altijd wel, maar ik vind natuurlijk of een keizersnede toch wel anders
Ik snap je wel Tammy. Ik vind het ook jammer dat ik het niet (helemaal) ervaren heb. Ik heb bij de eerste een spoedKS gehad omdat de ontsluiting en indaling niet vorderde na 12 uur weeën en weeënopwekkers. Ons manneke is toen geboren met 40 weken en 4 dagen.
Ik hoop nu ook zooo erg dat het dit keer wel lukt. Ik ben ook heel benieuwd wanneer het begint En ik ben benieuwd in hoeverre bij mij de weg wel gebaand is, ik ben tot 4 cm ontsluiting gekomen…
Dit topic is in ieder geval hoopgevend
Lucas is geboren dmv een spoedkeizersnede en onze Pepijn is 12 maanden en 2 weken later via een spontaan begonnen bevalling geboren met de vacuum. met 39 weken en 6 dagen zwangerschap.