Hoi mijn dochtertje gaat maandag de 31e voor de 1e x naar de peuterspeelzaal en ik vind het super spannend.
Het is voor haar geweldig zodat ze lekker met andere kindjes kan spelen en zo ook dingen erbij gaat leren.
Maar jeetje wat wordt ze alweer groot.
Zijn er meer peuters die beginnen op de peuterspeelzaal de komende weken???En hoe kijk jij er tegenaan???
sneeuwitje
Mijn dochtertje gaat dinsdagmiddag voor de eerste keer. Bij ons heel speciaal omdat we het gaan proberen.
Mijn dochtertje is waarschijnlijk autistisch en deze stappen zijn nog moeilijk te nemen. We gaan er de eerste keren samen naar toe en daarna langzaamaan alleen. Steeds iets langer.
Super spannend allemaal. Wat worden ze groot ja.
Succes jij. Hoor graag hoe het gegaan is.
Mijn dochter gaat 1 september voor het eerst, wij lezen nu het boekje van bobbi voor van de speelzaal. Ik hoop zo dat ze het naar haar zin gaat hebben daar!
Jaaa morgenochtend is het zover.
Ik vind het zo spannend
En hoe heeft ze het gehad?
En hoe heeft ze het gehad?
De mijne wil graag, maar hier mogen ze pas met 2,5
Ze heeft het super naar haar zin gehad.
Ze was volgens de leidster super ethousiast met alles…en maar jaahhh roepen.
Wel was ze zoals te verwachten erg vluchtig in d’r gedrag en met speelgoed…pakken en weer laten liggen en weer wat anders pakken.
Ook toen ze in de kring aan tafel moesten zitten was ze het er even niet mee eens…maar al snel vond ze het toch wel interessant.
Ze heeft mega goed fruit gegeten en gedronken…terwijl ze thuis maar een paar stukjes fruit eet.
Ook liet ze het niet op d’r kop zitten toen een kindje iets wilde afpakken :inlove:
Toen ik haar eerder kwam halen (in het begin 30 min eerder ophalen) was ze erg enthousiast aan het fietsen en huppelend rennen over het pleintje.
Toen we weggingen zei ik …zeg maar dag allemaal…en warempel ze zei…daa ajemaa.
1e x dat ze 2 woordje achter elkaar zei.
Nou het is dus super gegaan…woensdag en donderdag mag ze weer.
sneeuwitje
Wat leuk dat het zo goed is gegaan!
Mijn dochtertje is vorige week voor het eerst gegaan om te wennen, volgende week gaat ze ‘echt’. Ze vond het trouwens helemaal geweldig daar en rende gelijk vrolijk op al het speelgoed af.
Volgens mij gaat ze het heel leuk vinden.
Zo sneeuwitje, mogen ze bij jullie gelijk 3 keer in de week dan? Hier is het 1 ochtend in de week. Mijn dochter is vanochtend voor het eerst geweest, ze was wat geschrokken van de andere kindjes die huilden dus deed ze zelf ook maar mee. maar het weggaan was gelukkig geen probleem! En met buiten spelen kwam er een grasmaaier voorbij die veel herrie maakte en dat werd dus ook huilen. Maar verder heeft ze wel goed op de wc geplast! En goed gedronken en gegeten! Volgende week weer
Hier is het standaard 2 ochtenden in de week.
En ze zijn nu met een soort proef bezig en krijg je de 3e ochtend er gratis bij
Ze is alle 3 de keren geweest en het gaat erg goed…en ze vind het erg leuk.Ze kan alleen nog niets vertellen…ze heeft een achterstand met dingen van een half jaar tot een jaar.
Zo kan ze moeilijk spelen en is ongeconcentreerd en ze praat nog weinig.
Daarom is er ook een aanvraag naar de gemeente of ze naar een speciaal dagcentrum kan voor 1 of 2 dagen…zodat ze daar toch meer hulp en begeleiding kan krijgen.
Maar het spelen met d ekindjes vind ze geweldig en ze doet het verder goed.Afgelopen week moest ik haar steeds om 11 uur al ophalen…maar vanaf morgen tussen half 12 en kwart voor 12.
Ik vind het zelf ook wel even lekker hoor zo zonder mijn druktemakertje even.
Hier gaat ze een ochtend en een middag. Ze is gisteren voor het eerst echt geweest, daarvoor een keer een kennismakingsbijeenkomst. Ik heb haar een uurtje eerder opgehaald, omdat het nog wennen was, maar alles was prima gegaan, dus vanaf nu blijft ze gewoon de hele ochtend of middag daar.
Sneeuwitje, ik hoop dat ze veel oppikt van de andere kindjes. Als ze die dingen ziet doen, neemt ze het misschien wel veel sneller over.
Hier in mijn woonplaats zijn er twee verschillende soorten peuterspeelzalen, de gewone en die voor kinderen met een achterstand. Al kun je je kind ook zonder achterstand opgeven voor die speciale peuterspeelzalen, maar daar mogen ze pas met 2,5 jaar heen. Mijn dochtertje is net 2 geworden, dus ze is nog wel een van de jongsten, dus liedjes zingen enzo gaat nog wat te snel, maar ach, ze pikt er vast genoeg van op.