1e pak kunstvoeding gekocht...

Toch wel pijnlijk… maar mijn vriezertje is tegen het lege aan en kolven na een hele dag werken leverd me zo’n 60cc op.



Nu is ze als ik de hele dag thuis ben gewoon wel tevreden, kan ik haar op mijn niet werken dagen gewoon altijd zelf blijven voeden? Of zou ik ook dan aan de nutrilon moeten?



Eigenlijk wil ik, gezien de opbrengst ook wel stoppen met kolven, kan dat? ik bedoel veel minder kan het dan toch niet worden?



ik werk overigens 3 dagen en voor het slapen om half 7 drinkt ze 2 bosten. Overdag bij mij is het een slokje voor het dutje 2x en s’avonds om 11 uur en s’ochtends tussen 6 en 7 drinkt ze ook 2 bosten, 2e is altijd maar kort.

ze is toch (net) een jaar geweest?

Dan zou je de kv ook gewoon dicht kunnen laten en terug kunnen brengen hoor.



Of je moet persé opvolgmelk willen geven?



Maar als aanvulling op de bv zou je nu gewone melk/zuivel kunnen gebruiken (als er geen sprake is van een allergie natuurlijk).



Na een jaar is ongeveer 300cc zuivel voldoende.

Als jij in de ochtend en avond haar voedt op werkdagen en ze krijgt nog een bakje yoghurt na het eten of een bekertje gewone melk bij de boterham zit je daar al wel op.



Verder dan overdag water, diksap of lauwe thee (laten) aanbieden en ze komt wel aan haar vocht.



Met de termijn dat je voedt kan je lijf wel wat hebben qua produktie. Was hier tenminste wel zo. Heb ook best weleens een dag amper tot niet gevoed en volgende dag thuis weer op verzoek en dat ging eigenlijk altijd prima.

We hadden al eens iets geprobeerd aan zuivel, maar gewone melk wilde niet zo, ik had peutermelk van alpro soja geprobeerd, maar ook niet, ik kreeg een proefzakje nutrilon en daar dronk ze zo een klein flesje van leeg (ze drinkt maar kleine beetje telkens…), vandaar de keuze voor nutrilon, we zullen vast wel langggg met zo’n pak doen, dus dat is op zich niet erg.



wat betreft een dag niet voeden en dan nog ok, klinkt wel heeel goed zeg!

anders drinken doet ze we weinig thuis heel afentoe een beetje roosvicee, misschien dat een sopvoeren, ik vind het ook zo fijn een baby aan borst :oops: en zij ook, als ze iets anders drinkt wil ze ook niet vasthouden ofzo, Alys deed dat al wel. Maar die borst grijpt ze met 2 handen beet :lol:



Als ik dit zo lees denk ik dat ik haar misschien eens een nachtje bij oma laat slapen??? :shifty:



Vind het wel heel fijn te lezen dat dat gewoon kan, dan heb ik bij deze dnek ik zo’n beetje voor het laatst gekolfd… die productie is zo laag, dat is niet eens een klein flesje meer en ik zit zo ruim een half uur…

heb nummer 2 en 3 lang gevoed en ben bij nummer 2 zelfs een keer een weekendje weg geweest en na dat weekend wou hij gewoon weer drinken en produktie had er weinig onder te lijden gehad eigenlijk.



Toen was hij ruim 1,5 en voedde ik nog maar 2x op een dag (bij het opstaan en voor het slapen gaan) maar toch.



De eerste maanden kan je produktie dat soort geintjes helemaal niet aan, maar vaak na een maand of 9/10 dan kan die wel wat hebben.

Je komt er waarschijnlijk ook snel zat achter en zou dan alsnog in kunnen grijpen door toch weer de kolf te pakken, al was het maar 1x ter stimulans en niet eens voor een fles(je) vol.



Dat van kleine hoeveelheden herken ik goed van onze 2e.

Die heeft nooit meer dan 80 cc uit een flesje gedronken en ook nu nog moet je die het drinken soms achter de kont aandragen omdat hij anders veels te weinig drinkt.



Weet niet hoe goed ze fruit ed eet?

Want met dingen als meloen krijg je ook veel vocht binnen bijvoorbeeld. Tis wel geen beker of fles, maar het is wel vocht natuurlijk.

@annette77 wrote:

ik vind het ook zo fijn een baby aan borst :oops:




schaam je vooral niet, dit is voor veel bv moeders herkenbaar denk ik hoor (voor mij zeker).

ja, fruit en groente, brood, alles gaat er goed in :thumbup: fruit eet ze een schaaltje vol, 2 stuks zeg maar…

dus da’s indd ook wel vocht.



Maar ik zal toch eens wat extra proberen te gaan geven, eens kijken wat ze dan wel lekker vind, roosvicee is vaan ook maar 50cc.



Ze is indd nu al 1 jaar, alys heeft bijna 18 mnd gehad, toen moest ik even stoppen ivm een operatie, had toen al afgebouwd naar eens per dag en daarna wilde ze gewoon niet meer, ok prima… was ik wel heel verdrietig van overigens :oops:

En nu? ik heb geen richtlijn, maar tot het einde van het jaar zou ik nog wel willen blijven voeden. Maar eens zien hoe het gaat.

@mamaMarije wrote:

@annette77 wrote:
ik vind het ook zo fijn een baby aan borst :oops:




schaam je vooral niet, dit is voor veel bv moeders herkenbaar denk ik hoor (voor mij zeker).




ik schaam me denk ik ook niet hoor, voed ook gewoon buitenshuis, t’is meer dat ik me schaam voor het niet los kunnen laten :lol:



Esmay is wrs toch de laatste en dat gevoel wil ik zo lang mogelijk vasthouden, als ze 18 is wil ze vast niet meer :wink: :mrgreen: dat knusse knuffelige… echt ik ben dan :inlove:

ik voel met je mee hoor, ik heb dat ook.

annette: jij ook nog aan het voeden :inlove: …

HIer een baby (mag ik vandaag nog zeggen :wink: ) die alleen maar borstvoeding wil uit mijn borsten… En ik werk full-time… Als ik aan het werken ben op de momenten dat ze eigenlijk moet drinken krijgt ze een bakje kwark van papa… En dan vervang ik bijvoorbeeld op het moment dat ze eigenlijk kwark had moeten hebben dat weer voor borstvoeding als ik thuis ben… Dan hoef ik niet te kolven en zij krijgt ook gewoon voldoende zuivel binnen…

WIj doen bij het fruit en bij de groente en bij de kwark water erbij zodat ze genoeg vocht binnen krijgt…



grts patricia

Leuk te lezen dat je nog voed Patricia! Bij Veron was je nu al klaar toch?

knap hoor, zeker met full-time werken erbij :thumbup:

@annette77 wrote:

Leuk te lezen dat je nog voed Patricia! Bij Veron was je nu al klaar toch?

knap hoor, zeker met full-time werken erbij :thumbup:




ja inderdaad bij Veron was ik na 9 maanden gestopt omdat ik toen weer onregelmatig ging werken. Nu doe ik dat onregelmatig werken al vanaf dat Junia 10 weken is dus ben het zo gewend nu.

En momenteel heb ik geen keuze, ze wil geen ander drinken (ook geen bv meer uit de fles)…

@mamaMarije wrote:

@annette77 wrote:
ik vind het ook zo fijn een baby aan borst :oops:




schaam je vooral niet, dit is voor veel bv moeders herkenbaar denk ik hoor (voor mij zeker).




ik had nooit gedacht dit ooit te zeggen maar ik ook

vooral savonds en smorgens als ze echt goed drinkt en niet kliert :inlove:

tussendoor is minder dan laat ze steeds los :roll:



ik vind zo lekker knus :inlove:

ik doe het zo



als ik vrij ben: tijden zijn ongeveer heb geen rooster

7.00 BV

8.00 boterham slokje bv

11.00 fruit

13.00 broodje slokje bv

15.00 koekje slokje bv

17.30 warme hap slokje bv

20.30 BV en dan slapen



Als ik werk:

6.30 BV

Nu nog 10.30 BV (kom thuis om te voeden maar duurt niet lang meer)

als ik werk en niet thuis kom dan krijgt ze om 6.30 BV

en dan om 16.15 als ik thuis kom BV

en dan na dr eten een slokje en dan voor het slapen gaan BV



cb zei dat ze nog maar 3x hoefde en dat ik als ik werken ben half thee half gewone melk mag geven :think:

nou ja prima!! hoef geen opvolg melk te kopen zei ze